Zullen we het dan een andere naam geven? Misschien kunnen we een poll houden. 'Paardenhouderij Die Voorheen Als Natuurlijk Bestempeld Werd'. En is dan iedereen happy. Of is dat niet zweverig genoeg, voor ons stelletje paardenverwaarlozende hippies?
Overigens is het best flauw om over de term te vallen, want je kan niet ontkennen dat een paard op een weide in een kudde met natuurlijk bekapte hoeven en met een berg onbeperkt ruwvoer, dichter aanleunt bij hoe een paard in de natuur leeft. Zoals Geryon het zegt: natuurlijkER paardenhouden

Het is wel een redeneringsfout om zo te generaliseren.
Ik ben nog steeds zo naief om te denken dat iedereen uiteindelijk het beste voor zijn of haar paard wilt. Als iemand blij is met zijn paard dat op stal staat, en het paard is ook blij, mij prima, ik kan er niet wakker van liggen. En ik weet dat mijn paarden gelukkig zijn met mijn manier van paarden. Iedereen tevreden toch?
En over het artikel: wat is dat toch altijd met al die mensen die nonstop kritiek moeten geven op natuurlijk paarden houden? Ja, een paard laten verhongeren en doodbibberen is paarden verwaarlozing. En hetzelfde geldt voor een paard 24/7 opsluiten en te weinig ruwvoer geven. Dat is net als met vleeseters en vegetariërs: vleeseters kunnen het ook niet laten om vegetariërs op de vingers te tikken. Ik heb echt al genoeg aan mijn hoofd met mijn zaken, was dat maar voor iedereen hetzelfde.
Mijn paarden staan 24/7 buiten met een bult ruwvoer, en toen mijn Fjord ziek was door verstoppingskoliek, was ik de eerste om haar een deken om te doen. Mijn twenter heeft zomereczeem en draagt elke dag braaf haar eczeemdeken. Dat is toch een kwestie van voor je dieren te zorgen. En dat heeft niets te zien met de traditionelen vs. de naturals.