Bah, hier wordt ik nou misselijk van!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:11

xTitanic schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Oh god, komen de zwepen er ook weer bij? En de sporen?

Wat is dat toch met dat commentaar op jan en alleman. Dat is waar ík misselijk van word :')

Oke, je reageert dan al nooit in zo'n topics, wel voortaan hou ik me weer in :')
Vond het gewoon een idiote reactie en voelde mij genoodzaakt even mijn kleine frustratie te uitten :):)

En ik vind het een idioot filmpje :') Hoevaak moeten we nog tegen dit soort dingen aan kijken? Die mensen die zwepen en sporen misbruiken weten zelf ook dat ze fout bezig zijn.

Essia

Re: Bah, hier wordt ik nou misselijk van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:04

Ik vind het filmpje ook iets aan de overdreven kant. Verkeerd gebruik van wat-dan-ook levert altijd problemen, maar dat maakt het niet per direct slecht.

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:24

Dit filmpje is wel de reden dat ik way kritischer naar mezelf heb gekeken en heb ingezien dat, omdat ik te instabiel op het paard zat, daardoor af en toe een beste ruk aan het bit gaf zonder dat ik dat bedoelde.

Ik rijd nu bitloos en ik merk dat mijn paard dat waardeerd en de ontspanning is terug.

Een paard zal niet ontspannen lopen met een harde of instabiele hand, dat ziet de jury ook.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:41

Nou was dat maar waar dat de jury dat ziet :n

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:27

Nikass schreef:
Nou was dat maar waar dat de jury dat ziet :n

Denk je van niet? Moet je ze even schoppen :j

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:34

En toch vraag ik me dan af, ts en andere bokkers hier.. Jullie rijden zeker bitloos of zonder hulpteugel oid?
En zeker als je kinderen hebt wordt er vaak genoeg aan het bit getrokken... Laten jullie die dan ook bitloos rijden?

Filmpje is overdreven en daarbij gebruik de bokt zoekfunctie eens..

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 10:51

Hier wordt niet bitloos gereden maar rijden en rijden zit verschil in. Dit filmpje is natuurlijk extreem en ik denk niet dat er veel bokkers zo rijden maar ik vind wel dat je dan even weer met de neus op de feiten wordt gedrukt dat er toch voorzichtig moeten zijn :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:13

Ik rij wel met bit, maar dat kan ook vriendelijk hoor :j
Ik hou niet van hulpteugels, afgezien van een los afgestelde martingaal als ik naar buiten ga

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:47

Iedereen heeft wel eens in de teugels gehangen.
Bitloos is niet vriendelijker, hoeveel neusbeenblessures veroorzaken bitloze optomingen wel niet?

Wil je 100% paardvriendelijk zijn? Zet je dier in een kudde in een of ander natuurgebied en ga een andere sport beoefenen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:56

Beetje gevaarlijke uitspraak Oceans >;) en ook niet waar. Je kunt prima een paard houden en erop rijden zonder daarmee dier onvriendelijk bezig te zijn. Jouw opmerking suggereert - vind ik - dat een beetje dieronvriendelijkheid er nou eenmaal bij hoort.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:57

Ik denk dat oceans bedoeld natuurlijk omgaan met je paard

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:53

@Nikass In weze is er altijd in zekere mate dieronvriendelijkheid in het spel.
Een paard is zwart-wit ook niet geschikt om op te rijden.
Zoals zoveel andere zaken heeft de mens zich hiermee gemoeid.
Het is maar net hoe evolutie de lijn van 'normale' zaken heeft aangepast.
Ik verwijt niemand en val hiermee ook niemand persoonlijk aan.
Dit is gewoon mijn mening.

Wat deze tijd als paardvriendelijk wordt aanvaard is voor iedereen verschillend.
De ene is van mening dat disciplines zoals horseball, polo en eventing pure mishandeling zijn, voor een ander is dit pas wanneer ze graatmager in een modderwei staan.
Maar eerlijk, we knijpen toch allemaal wel een oogje dicht en zien dan alleen wat we willen zien.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:00

Ik voel me niet aangevallen hoor :D
Maar ik ben van mening dat een hond als huisdier houden ook niet dier onvriendelijk hoeft te zijn. Ook al leeft ie niet meer in het wild. Vind dat gewoon een beetje overdreven. Wel moet je het welzijn van je huisdieren hoog in t vaandel hebben staan, dat is wat mij betreft vanzelfsprekend.

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:00

Een neusblessure is een gevolg van een verkeerd gepositioneerde hoofdstel. Een neusriem mag niet op het breekbare neusbotje liggen O:)

Maar elk paard vibd iets anders fijn. De een vind het bit prettiger dan het gesjor aan het hoofd. En de ander vind een bitloze optoming fijn.

GabyJansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:50

Ik vindt dit echt verschikkelijk! Hoe mensen zo met paarden om kunnen gaan.. het gaat hun alleen maar winnen! Of het nu om dressuur gaat of springen of een racebaan, het maakt hun niets uit hoe het paard zich voelt, het enige wat in hun kop zweeft is Winnen.

De ruiters zullen maar eens 2 bitten in hun mond hebben waar aan gerukt wordt. Kijken of ze nog goed naar adem kunnen snokken!
De springruiters zullen maar een bit in moeten hebben met iemand die voor elke sprong een keiharde zweep na geeft! En als ze niet durven nog een zweep erachteraan!
Een Hackney zou maar eens door de renbaan moeten galloperen waar ze van die klappen krijgen dat ze zo hard moete gaan dat ze bijna voorover vallen en struikelen!

Denk je dat paarden hier zo plezier in hebben?

Weet je nu hoe het voelt voor een paard?
Je kan ook gewoon vriendelijk door een wedstrijd heen gaan, daar is je paard al eeuwig dankbaar voor: Begrip en Respect!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:48

GabyJansen schreef:
Ik vindt dit echt verschikkelijk! Hoe mensen zo met paarden om kunnen gaan.. het gaat hun alleen maar winnen! Of het nu om dressuur gaat of springen of een racebaan, het maakt hun niets uit hoe het paard zich voelt, het enige wat in hun kop zweeft is Winnen.

De ruiters zullen maar eens 2 bitten in hun mond hebben waar aan gerukt wordt. Kijken of ze nog goed naar adem kunnen snokken!
De springruiters zullen maar een bit in moeten hebben met iemand die voor elke sprong een keiharde zweep na geeft! En als ze niet durven nog een zweep erachteraan!
Een Hackney zou maar eens door de renbaan moeten galloperen waar ze van die klappen krijgen dat ze zo hard moete gaan dat ze bijna voorover vallen en struikelen!

Denk je dat paarden hier zo plezier in hebben?

Weet je nu hoe het voelt voor een paard?
Je kan ook gewoon vriendelijk door een wedstrijd heen gaan, daar is je paard al eeuwig dankbaar voor: Begrip en Respect!

Niet generaliseren alsjeblieft ;)
Er zijn genoeg mensen die het voor hun plezier doen en toch slecht zijn voor hun paard en ook genoeg mensen die voor het winnen rijden, maar toch normaal omgaan met hun paard :j

miraculous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:23

*zucht...* :n

Caro_ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:31

Pff dit is zo overdreven.. Een bit is natuurlijk niet altijd goed maar dit is wel echt overdreven hoor..

annaberberxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:43

Ieder zn mening,

Iedereen is wel eens kwaad op zn paard/pony iedereen rukt wel eens te hard aan het bit.
Dit zijn moment opnames.
Ik vind het een beetje overdreven dat zo'n filmpje word geproduceerd mensen die zo met zn paard pony omgaan weten zelf ook wel dat ze het doen.
Als je beetje goed les hebt hoop ik dat je instructrice er ook wat van zegt.