Safiera schreef:Caatje87 schreef:Hmm... Sorry, maar ik vind dat een paard ook in een verkeerde houding niet kreupel, of onregelmatig mag lopen. Wanneer een paard dit doet, dan zit er iets niet goed.
Een tactfout hier en daar is wat anders, dat kan elk paard overkomen, maar tactfouten zijn een paar passen en niet 20 minuten lang.
TS ik heb het idee dat jij dit topic geopend hebt omdat jouw paard niet rad loopt en je het hiermee probeert goed te praten, maar als ik jou was zou ik hem toch laten nakijken, zeker als dit al langer aanhoudt.
Het spijt me dat ik weinig tijd heb om op iedereen persoonlijk te reageren. Maar, het bovenstaande:
Klopt, mijn paard loopt niet altijd rad. Maar ik probeer niks goed te praten, omdat ik in mijn ogen niks fout doe. Haalde mijn eigen situatie er bij meer om te zeggen; zo kan het ook en dan is er nog geen man overboord.
Mijn mening op de titel is dus: Nee, er staan niet meer kreupele paarden op HAW, we 'zeuren' te snel op bokt. Op HAW mag een paard van mij niet rad zijn, mits dit dus een werkpunt in de training is. Een kreupel paard (dus heel erg niet rad) hoort inderdaad bij een DA en niet ohz. Dat verschil merken/maken zal ieder voor zich moeten doen.
Maar als jouw paard met regelmaat niet rad loopt, waarom zou je er dan geen DA bij halen?
Hoe weet jij dat je niet iets meer stuk aan het maken bent? En als het wel iets is waar je doorheen zou mogen trainen, zou je daar niet een goed onderbouwd plan voor willen hebben?