unihorses schreef:wat ik zie op het filmpje ( als het daadwerkelijk zo is ) is geen talent, een braafpaard wat zijn rondjes wel huppelt met een smurf erop die maar wat voor de zier mee hobbelt. waarom zo'n groot beestje, ? het ziet er niet uit! bovendien zal er nog een dikke 40 cm bovenop moeten voor dit een noemenswaardig parcour is. dit is bbbb ofzo voor paarden. stelt dus niks voor.
als het filmpje niet dochter van ts is, dan neem ik me woorden natuurlijk terug

maar nee, lekker een pony, en vooral het MEEGAAN met de sprong oefenen. deze huppeltjes zijn nog wel te doen, maar in de hoogte zal het mis gaan. ik zou een compacter paard kiezen.
Hoe kun je talent zien uit een filmpje?

Daarbij, een paard dat zijn 2e parcours springt, springt geen 1 meter
Ik zelf heb op mijn 12e een paardgefokte D pony gekocht, hij is na 1,5 jaar verkocht, omdat hij veel te sterk was.
Nu heb ik weer een D pony en die past super bij mij, ik heb hem beleerd gekocht, kon dus amper wat en nu zijn we L1 met winst.
Daarbij heb ik geen talent, wel motivatie, als de motivatie er is en een goede instructeur, zou een jonge pony een hele gave uitdaging zijn (nu hoop ik niet heel Bokt over mij heen te krijgen...)
En als je toch voor dit paard wilt gaan, ga dan kijken en kijk of het klikt, dat is het allerbelangrijkste