Paardrijden met muziek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:31

Ik zou echt nooit met dopjes willen rijden.. Is paardrijden te saai en moet je daarvoor muziek hebben? Ik vind t juist heerlijk rijden tussen de vogels, muziek kan ik daarna wel luisteren.. Niet om anderen te kwetsen ofzo, tis gewoon mijn mening.. Een achtergrond radiomuziekje vind ik dan wel prima, maar niet met 2 doppen en lekker hard..

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:40

Heb het toch maar eens gedaan :D
Maar 1 dopje, ander is kapot haha :P het motiveerde me wel meer :D

Memuska

Re: Paardrijden met muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:08

Oortjes in doe ik niet, de radio volle bak aan soms wel :+

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:09

Ik heb het een paar weken geleden voor 't eerst geprobeerd met oortjes in, vond het wel fijn rijden zo :D. Dus ondertussen al een paar keer gedaan.
Ik rijd wel alleen... met meerdere paarden zou ik het niet doen :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:13

Ik vind het VERSCHRIKKELIJK. Iemand bij ons op stal doet het altijd. Ze is altijd al best ruw in de mond met paarden. En ik weet niet wat voor muziek ze luisterd, maar ze word er alleen maar agressief van. Als ze muziek op heeft zit ze me toch een partijtje te trekken - Rukken is nog een beter woord - in de mond van haar paard, en dat paard zie je helemaal vertrekken bij elke ruk. Heb haar er al een paar keer op aangesproken maar dan krijg ik alleen maar 'Hou je b*k, waar bemoei je je mee!'. Sommige mensen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:14

Ik heb soms de radio aan die in de bak staat maar oortjes lijkt me heel irritant. Mijn paard reageert veel op mijn stem dus ik moet mezelf wel gewoon kunnen horen, en ik voel me altijd zo afgesloten van de rest als ik oortjes in heb. Soms is dat wel fijn maar tijdens het rijden niet.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:17

Ik rij in de bak bijna altijd met oortjes in met muziek. De muziek varieert een beetje per training. Soms klassieke muziek, jaren 60 muziek, en soms wat anders. Over het algemeen vind ik het wel fijn om op klassieke muziek te trainen, de nummers die ik luister passen vaak goed bij het ritme van de gangen. De muziek staat zo hard dat ik omgevingsgeluiden nog makkelijk kan horen.

Met buitenritten heb ik soms 1 oortje met muziek in, maar ik luister net zo lief naar de geluiden van het bos om me heen.

De reden dat ik naar muziek luister tijdens het rijden, is omdat ik me dan beter kan concentreren. Het helpt me ook om ritme te houden.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:17

ik zie ook wel

allen doe ik het niet ik vind het te vaarlijk en dan vind ik dat minder op let wat je doet. En ik kan me beter consenteren zonder muziek.

Danique1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:53

ik vind het zelf ook fijn om met muziek te rijden dan ben ik helemaal met het paard bezig
maar op de weg doe ik geen muziek op
ik moet me wel concentreren op het verkeer

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:15

In de bak heb ik ook lekker muziekje op, ik rij bijna altijd alleen en het is toch een stuk leuker met :) Ook tijdens t poepscheppen sta ik te swingen ;)

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:18

ik doe het wel maar dan heb ik m in mn zak met de luidspreker aangezien er toch niemand last van heeft (behalve een buiten zittende buurman)
ik merk dat ik daardoor veel rustiger ben en dan word mn paard ook rustiger dus lukt het veel beter :)

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:52

Wij hebben in de bak zo'n radio ding staan waar je je iPhone of iPod op kan zetten. Leker je eigen muziek, niet te hard, ja ik vind het wel fijn. Ik doe wel en beetje rustige muziek.
Eigenaar doet vaak klassieke muziek, omdat dat bij dressuur past :p

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:51

Toen ik het topic zag kwam het pas in me op,
Ik heb tot nu toe alleen les en moet nog veel leren dus nu nog niet maar misschien wel in de toekomst als ik het paardrijden beter beheerst.
Dat ik dan wat muziek ga luisteren onder het rijden, waarom niet ?
Zo lang je maar goed op let in de bak of in de wei of bos.
Maar dat lijkt me trouwens niet veilig als je op de openbare weg aan het rijden bent !

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:21

Ik doe het niet, omdat ik de geluiden die bij paardrijden te pas komen (voornamelijk het hoefgetrappel) zo rustgevend vind.
Ik rij recreatief, vaak in de natuur, en dan geniet ik enorm van bv. het gefluit van vogeltjes. Dus geen muziek voor mij :)

Nalatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:25

Ik rij ook met muziek, ook met 1 oortje in. Dit helpt mij om rustiger te blijven, als er iets niet lukt focus ik mij even op de muziek en maak ik me er niet zo druk in dat iets niet lukt op die moment. Anders maak ik me al gauw druk in iets en maakt mijn paardje zich nog drukker. Ook hoor ik dan vaak de kleine dingen niet (mensen die met hun voeten over de grond slepen, deur die dicht slaat, ...) waardoor ik er niet op reageer, en mijn paard dan ook minder geneigd is van zo'n zaken te verschieten.
Moet wel zeggen dat ik de muziek zacht zet en achteraf dus meestal ook niet kan vertellen welke liedjes ik gehoord heb omdat ik me op mijn paard concentreer. Doe het ook enkel in de piste, niet als ik buiten ga wandelen of stappen. Ik hoor ook nog steeds de belangrijke zaken, als iemand mij roept hoor ik het, als er een paard langs de piste stapt hoor ik het ook, ... dus het is niet zo dat ik helemaal niets meer hoor.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 17:31

En wat voor muziek luisteren jullie dan?

Nalatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:40

Is bij mij wat vanalles, de muziek die gewoon op mijn ipod staat. Zowel wat popmuziek als rock als tragere nummers. Gewoon muziek die ik graag hoor en waar ik anders ook naar zou luisteren :)
Zoals ik zei concentreer ik me gewoon op mijn paard en hoor ik de muziek meer van op de achtergrond dus voor mij maakt het in principe niet uit welke muziek het is. Radio luister ik niet naar omdat het gepraat tussendoor me stoort.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:42

Een enkele keer rijd ik met muziek echter dan gewoon op het geluid van mijn telefoon. Geen oordopjes. Als ik alleen ben, Heerlijk. Laatst ook gedaan. Hij wou niet lekker lopen. ik had even niet het geduld wat ik normaal had dus muziekje aangezet. Et voilà, paard heerlijk aan het lopen, ik heerlijk relaxt op het paard. Oftewel nog een flinke training van gemaakt omdat het zo goed ging. Toch probeer ik ook gewoon zonder muziek te rijden en met maar af en toe. We moeten het natuurlijk ook zonder muziek kunnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:44

Op Blingh had ik altijd muziek bij. Oordoppen in en gaan, lekker mee neuriën.

Op Rogan niet, rijd hem eigenlijk nooit alleen maar altijd samen :j

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:46

Ik vind het ook altijd heerlijk met muziek in te rijden, en oortje in en dan hardstyle op. Dan gaat het rijden stukke beter :D

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:57

Zelf heb ik nog nooit met oordopjes in gereden, maar als ik dat ooit zou doen, dan wel met 1 oortje in. Zodat je toch alles kunt horen wat er om je heen gebeurd.

Ik denk ook dat ik de helft van de muziek niet eens zou opnemen in mijn hoofd..

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:46

Met rijden in de bak, heerlijk :D Op de één of andere manier concentreer ik me dan beter.
Heb nu meestal telefoon in me zak en geluid hard aan. Moet mijn ipod eens updaten wat betreft muziek en goeie oortjes halen.
Zelfs met de lessen vragen we nu altijd of de muziek aan mag. :j

Buitenrijden doe ik het niet, dan moet ik op de omgeving letten.

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:50

Heb het wel eens gedaan gewoon via de boxen, best wel lekker zo af en toe. Ik kan me herinneren dat ik toen best relaxed reed..

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:21

Vroeger reed ik op een manege waar in de bak ook muziek gedraaid werd. Vond het altijd wel fijn. Maar met oordoppies rijden lijkt mij echt helemaal niks. Daar klets ik ook veel te veel voor tegen mn paard.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:29

Ik heb bijna altijd muziek in, en ja ook oordopjes.. Maar dan wel 1 in en op een volume dat ik prima dingen kan horen, anders word het gevaarlijk. Ik praat ondertussen wel tegen mn paard, maar gewoon door de muziek heen, ze praat toch niet terug :Y)
Ik word snel afgeleid en denk dat mn paard schrikt van geluiden terwijl ze helemaal niet schrikt, zit tussen mn oren maar dit rijd best fijn voor mij!