Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kirsha schreef:Edit: Gevonden... http://leesvoer.webs.com/leeftijdinrijden.htm Komt uit een wetenschappelijk tijdschrift zo te zien.
Peelie schreef:Liedje, dat het in jip en janneke taal geschreven is, is om het duidelijk te maken voor de minder intelligente mensen onder ons...
maralyn schreef:Mag ik vragen wat er mis is aan jip en janneke taal? Zo is het toch duidelijk voor iedereen?
. Peelie schreef:als de bronnen naar de onderzoeken die gebruikt zijn er bij staan, is er niks minder wetenschappelijk om. (ik ga er eens even naar kijken...)
maar wat ik erboven schreef en wat ik daarna op die site vond komt redelijk overeen. Dus het is vast niet helemaal uit de lucht gegrepen. Ik ben ook verder geen deskundige op dat gebied maar ik neem aan dat er niet zomaar iemand geweest is die zei 'kom, we gaan vanaf 3 jaar paarden inrijden'... Er zal vast een goede reden voor zijn
Kirsha schreef:Ja of het allemaal klopt weet ik ook niet hoormaar wat ik erboven schreef en wat ik daarna op die site vond komt redelijk overeen. Dus het is vast niet helemaal uit de lucht gegrepen. Ik ben ook verder geen deskundige op dat gebied maar ik neem aan dat er niet zomaar iemand geweest is die zei 'kom, we gaan vanaf 3 jaar paarden inrijden'... Er zal vast een goede reden voor zijn
en het is nu niet perce zo dat wij in nederland de gezondste paarden hebben die het langst meegaan dus wat beter is kan je dan ook niet 1-2-3 zeggen. Rider01 schreef:Er zijn er ook die met 1 jaar al aan de beurt zijn..
Maar ook op hun derde zijn de groeischijven nog niet dicht, grappig dat die mensen vaak het hardst roepen dat het met 2 al o zo slecht is.
Officieel is het pas met 6 klaar.
Dat wil zeggen dat feitelijk dan het lichaam pas klaar is, dat hoeft niet te betekenen dat er per se een blessure optreed als een dier eerder gereden wordt.
Het is ook onmogelijk om daar onderzoek naar te doen, dan zou je alle gegevens van alle gereden paarden in nederland moeten hebben en dan nog ontbreken te veel factoren voor een daadwerkelijk juiste conclusie.
.... Je hebt dan het voordeel dat deze zp jong is en nog alles kan leren
Rider01 schreef:Er zijn er ook die met 1 jaar al aan de beurt zijn..
Maar ook op hun derde zijn de groeischijven nog niet dicht, grappig dat die mensen vaak het hardst roepen dat het met 2 al o zo slecht is.
Officieel is het pas met 6 klaar.
Dat wil zeggen dat feitelijk dan het lichaam pas klaar is, dat hoeft niet te betekenen dat er per se een blessure optreed als een dier eerder gereden wordt.
Het is ook onmogelijk om daar onderzoek naar te doen, dan zou je alle gegevens van alle gereden paarden in nederland moeten hebben en dan nog ontbreken te veel factoren voor een daadwerkelijk juiste conclusie.
(mits hij goedgekeurd word natuurlijk) Juliettex schreef:Lieve bokkers,
ik heb er over na gedacht
en alle risico's op een rijtje gezet, en ik heb besloten het niet te doen.
Mevrouw is nu zeer piss-off op me,
Ze begreep ook niet waarom het niet kon
iza_viv schreef:Indd, een paard dat ik al een tijdje op het oog heb is het zelfde verhaal, mooi paard en een goeie afstamming. Ze willen hem zo snel mogelijk op wedstrijd hebben hij is nu 1 jaar en 2 maanden en over 3 weken zijn ze van plan er voor het eerst op te kruipen....
Peelie schreef:Hm... Tjah, zodra het paard onder het zadel is iedere week mee op.wedstrijd... Dan kunnen ze met 4 M lopen. Maar laat dat nou niet mogen van de KNHS... Met 5 mag een paard M lopen, en op 4 tot de L2.
Dus dát gaat niet op
senna21 schreef:Mensen zijn ook niet uitgegroeid voor hun 18e... en de hersenen pas rond hun 25e.
Ik stel voor dat we de minimum leeftijd voor de sportschool op 18 zetten en pas met 25 jaar naar de kleuterschool mogen.
(kon het niet laten...)
echt n leuke metafoor Senna