Paardrijden met een maatje meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:14

Sjolvir schreef:
Zwemmen een optie?
Is fijn bewegen, niet te veel belasting.

En ga zo je filmpjes kijken.

Dit klinkt heel stom.. maar ik kan niet zwemmen en heb geen zwemdiploma :o. In de basisschooltijd op schoolzwemmen gezeten. Maar ik was zeer angstig. Mijn mams heeft me er na niet meer op zwemles gezet, waarschijnlijk wilde ze niet pushen ofzo. En ja ik wil zeker nog eens mijn diploma halen, echter wel als ik het kan betalen.

bijbaantje, stage, schoolverhaal is erg ingewikkeld.. dus ajb niet zeggen dat ik een bijbaantje moet gaan zoeken want dit is weer een ander verhaal ;)

Sjolvir

Re: Paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:35

In Nederland met al dat water zou ik zeker toch eens investeren in het halen van een zwemdiploma.
Simpelweg omdat zwemmen toch wel heel belangrijk kan zijn.

Je moeder niet geintresseerd in het je laten halen van je zwemdiploma?
En eventueel daarna paardrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:44

Ik ga het paardrijden echt niet opgegeven, een jaar geleden maakte ik mijn "comeback". Ik heb het rijden ook nodig. Als ware dat het een therapie is. Ik heb verder nog niet in een dusdanige situatie gezeten dat ik denk.. oeps moet toch maar eens gaan leren zwemmen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:46

ts , mag ik dan vragen wat voor een ernstige blessure je hebt gehad?
misschien kunnen we dan wel een aantal oefeningen uit een sportschool opnoemen die je zeker wel kunt?
ze hebben er heel veel verschillende apparaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:51

little_birdy schreef:
ts , mag ik dan vragen wat voor een ernstige blessure je hebt gehad?
misschien kunnen we dan wel een aantal oefeningen uit een sportschool opnoemen die je zeker wel kunt?
ze hebben er heel veel verschillende apparaten

Was ongeveer 2 jaar terug. Ik trof mijn cavia al stervend aan, hij woonde in de onderste verdiepingvan de flag dus ik moest door mijn hurken. Mijn vader en ik waren alleen thuis. Ik schrok me t apenzuur en waarschijnlijk gaf ik een gil. Mijn pa boos en die gaf me een keiharde trap in mijn rechterzij. Gelukkig niet met mn hoofd tegen t bed gevallen, want dat had ook nog kunnen gebeuren! Dus ik zat door mn hurken en mn pa gaf mij een trap in mijn rechterzij |(

Dusja ik noem dat een blessure. Als ik intensief sport, of bijv ga rennen dan komt die pijn terug en kan het enkele dagen eer t weer weg is. Ja, waarom ga ik niet naar de huisarts? Als ikgeen pijn heb, wat moet de huisarts er dan mee? Neemt hij mij wel serieus? Dusja nog niet met deze klacht naar de huisarts geweest.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:58

ik zou toch wel even naar de huisarts gaan dan
misschien heb je wel een verschoven rib dat lijkt me niet heel onwaarschijnlijk hoor
gewoon effe gaan die neemt je echt wel serieus
zeker als je erbij vertelt dat je wilt gaan sporten om af te vallen dan helpen je echt wel verder :)

gewoon doen zal ik zeggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:00

Het is niet mijn rib, het zit onder mijn ribben.

Edit: en ik kan zeker wel willen gaan sporten, maar dat gaat helaas financieel niet lukken. Maargoed das een ander verhaal wat ik in een van mn andere posts al een beetje had gezegd, en omdat dit topic daar niet over gaat. Ga ik daar niet over uitwijden.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:03

Lasca_1987 schreef:
Ik ga het paardrijden echt niet opgegeven, een jaar geleden maakte ik mijn "comeback". Ik heb het rijden ook nodig. Als ware dat het een therapie is. Ik heb verder nog niet in een dusdanige situatie gezeten dat ik denk.. oeps moet toch maar eens gaan leren zwemmen.

Is het dan misschien niet een optie om, bijvoorbeeld via Bokt, op zoek te gaan naar een braaf verzorgpaard en een eigenaresse die je de kans geeft om rustig te leren paardrijden/zitlessen geeft? Dan spaar je het geld van de dure privélessen uit. En als het echt op therapiebasis is, kun je misschien via een zorgboerderij/manege zonder drempels paardrijden en het vergoed krijgen via je verzekering.

Maar, waar een wil is, is een weg! Paralympiers kunnen ondanks hun beperkingen door hun enorme wilskracht enorme prestaties neerzetten, dus waarom zou jij dat niet kunnen? Ik wil niet vervelend zijn, maar het lijkt wel of je overal een uitweg in zoekt. Natuurlijk weten wij niet niet wat je allemaal achter de rug of onder de leden hebt, maar we willen je allemaal advies geven en krijgen als reactie dat je dat niet kan vanwege verschillende redenen.

Ook jij kunt sporten ongeacht je beperkingen, en dat hoeft echt niet veel geld te kosten! Niet alleen voor het afvallen, maar sporten verbetert je coordinatie ook enorm wat weer heel veel helpt bij het paardrijden! *\o/* Als je nog onder behandeling bent bij een arts of fysiotherapeut dan kun je altijd eens navragen of ze daar een programma hebben voor aangepast fysiofitness. Wederom krijg je dat vaak vergoed via je verzekering.. En, het internet staat vol met leuke sport video's van bijvoorbeeld Pilates; dat zijn intensieve gymoefeningen die iedereen kan doen.

Ik heb zelf meerdere ongelukken gehad, waaronder mijn bekken zeer zwaar gekneusd/rugspieren gescheurd en daarna o.a. mijn rug op 2 wervels gebroken. En dat is nog maar een klein deel van de lijst.. Ondanks dat ik ook wel eens behoorlijke pijn heb, is het sporten worden om klachten te verminderen mijn motivatie om door te zetten. Dat je dan ook nog eens cm's verliest en/of afvalt is natuurlijk leuk meegenomen natuurlijk! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:08

Ik kan er kort en bondig over zijn, maar ik ga geen afscheid nemen van Lasco en van de manege. Hij is mijn alles en hij is superbraaf en supereerlijk. Vergoed krijg ik het paardrijden niet. Therapie; daarmee omschrijf ik wat het voor mij is.

Nee, het hoeft niet veel geld te kosten. Maar als je het geld niet hebt, kan je het ook niet uitgeven;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:17

Aan de hand van alle antwoorden die ts geeft heb ik het idee dat er iets meer aan de hand is en dat het overgewicht niet haar enige beperking is.

En dat is niet lelijk bedoeld hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:20

Ik weet met afvallen dat ik dan ook moet bewegen, maar zoals ik gezegd heb.. financieel is de sportschool niet mogelijk en ook vanwege mijn zij. Kunnen en willen zijn 2 verschillende dingen. Ik zeg niet, dat ik niet wil! Dus daarover hoef ik verder ook geen tips.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:45

Cowgirl schreef:
Aan de hand van alle antwoorden die ts geeft heb ik het idee dat er iets meer aan de hand is en dat het overgewicht niet haar enige beperking is.

En dat is niet lelijk bedoeld hoor!!

;)
daar dacht ik ook aan. :j

meid doe het op jouw tempo, en niemand wil je hier iets opdringen, het zijn allemaal goed bedoelde adviezen.

en als jij na een trap in je zij na zolange tijd nog last hebt, gewoon even langs de huisarts gaan daar is deze voor.
als dat jou zo beperkt in je bewegen lijkt mij dat een stap in de goede richting

al voel je nu niks de dokter zal het heus wel voelen hoor :j

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:50

@lasca probeer eens te skeeleren! ik heb toen voor 20 euro hele goede skeelers gekocht via marktplaats samen met mijn beste vriendin. die heeft ook een rugprobleem wat doorschiet naar de linkerzij, en we maken inmiddels tochten van 20 km. hierdoor val ik ruim 9 kilo per maand af door dit 2 keer in de week te doen. het is leuk, je ziet veel van de omgeving en valt ook nog af! bovendien zal dit je evenwicht ook wel bevorderen, want ik stond er in het begin ook erg wankel op hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:15

karenwrmdm schreef:
@lasca probeer eens te skeeleren! ik heb toen voor 20 euro hele goede skeelers gekocht via marktplaats samen met mijn beste vriendin. die heeft ook een rugprobleem wat doorschiet naar de linkerzij, en we maken inmiddels tochten van 20 km. hierdoor val ik ruim 9 kilo per maand af door dit 2 keer in de week te doen. het is leuk, je ziet veel van de omgeving en valt ook nog af! bovendien zal dit je evenwicht ook wel bevorderen, want ik stond er in het begin ook erg wankel op hihi

Heel leuk idee, ik heb skeelers die in stof staan.. maarja dan moet je wel durven skeeleren... en ik durf niet _O- Heb best wel angst om te vallen, me te verwonden e.d. ziekenhuizen brrr bloed brrr. Bloed, ziekenhuizen + Lasca = flauwvallen.

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:25

tja, dan zal er toch iets zijn waar je je overheen moet zetten ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:28

Tja, ik heb wel eens geprobeerd te skeeleren maar dat was geen succes. En in mn eentje als onervarene lijkt mij geen goede combinatie, ik zeg niet dat ik niet wil..
En nogmaals als t financieel niet mogelijk is houdt t op.

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:40

Je kan ook gewoon beginnen met wandelen :) Vind het trouwens onhandig dat je met een springzweepje rijdt. ( ik heb niet het hele topic gelezen dus weet niet of het al gezegd is ). Je geeft een tikje op de schouder als je wilt dat het paard nog even wacht ( voor de sprong ). Een tik op zijn bips is voorruit!
Al geef je zelf aan dat er meerdere redenen zijn waarom het niet lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:42

Ik heb niet alles gelezen, en 1 filmpje bekeken, waarin ik dus een instructrice hoor, die niet eens jou de juiste hulpen vertelt, dus tja, wat moet je dan eigenlijk nog? Vind het eigenlijk zonde van je geld, dure prive lessen nemen, terwijl je niets meer leert dan in de gewone lessen. Het heeft niets met je gewicht te maken, (knap banketstaaf van je instructrice, vooral ook als ze hem wel met een longeerzweep gaat opjagen, want dan doe je hem volgens haar toch net zo goed kwaad mee, wat dus niet waar is!) maar meer met het feit dat je beginner bent en je lieve Lasco een mangepaard is, wat het voorwaarts houden voor een beginner al geen makkelijke job maakt, denk dat je je daar eerst op moet focussen en op de juist hulpen geven voor de galop (buitenbeen naar achteren en dus niet het binnenbeen en die ook naar achteren houden zolang je galopperen wilt, kan misschien werken). Maar een sloffend paard krijg je amper in galop en hem daar houden is al helemaal onbegonnen werk. Staar je er dus niet blind op, vooral ook omdat je niet van manege/instructrice wilt veranderen, maar concentreer je op het eerst goed kunnen stappen en draven, heb je die onder de knie, komt de galop vanzelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:45

Renaatt92 schreef:
Je kan ook gewoon beginnen met wandelen :) Vind het trouwens onhandig dat je met een springzweepje rijdt. ( ik heb niet het hele topic gelezen dus weet niet of het al gezegd is ). Je geeft een tikje op de schouder als je wilt dat het paard nog even wacht ( voor de sprong ). Een tik op zijn bips is voorruit!
Al geef je zelf aan dat er meerdere redenen zijn waarom het niet lukt.

Ik moet ook van mn instructrise een tikje op de schouder geven.. misschien omdat ik een kort zweepje gebruik. Moet ik dan een langer zweepje aanschaffen? Ik weet eigenlijk niet of ik met een lang zweepje al mag rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:46

Owja, ik wilde ook gaan wandelen. Doderdag en zaterdag ook flink gewandeld. Morgen ook weer. Woensdag wil ik effe naar t park gaan..

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:49

Ik zou inderdaad pas een zweepje erbij halen als je jouw handen stil kunt houden. Anders tik je perrongelijk het paard terwijl het niet nodig is en dat kan nooit de bedoeling zijn!
Ik zou inderdaad kiezen voor een zweep van 1 meter of 1.10 .

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:58

Sjolvir schreef:
Zwemmen een optie?

Lasca_1987 schreef:
Dit klinkt heel stom.. maar ik kan niet zwemmen en heb geen zwemdiploma

karenwrmdm schreef:
@lasca probeer eens te skeeleren!

Lasca_1987 schreef:
Heel leuk idee, ik heb skeelers die in stof staan.. maarja dan moet je wel durven skeeleren... en ik durf niet

I rest my case.....

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:22

Lasca_1987 schreef:
Ik weet met afvallen dat ik dan ook moet bewegen, maar zoals ik gezegd heb.. financieel is de sportschool niet mogelijk en ook vanwege mijn zij. Kunnen en willen zijn 2 verschillende dingen. Ik zeg niet, dat ik niet wil! Dus daarover hoef ik verder ook geen tips.

Kom, waar een wil is, is een weg. Heb je wel eens laten onderzoeken of er wat mis is met je rechterzij? Of is het alleen een excuus.
Sorry, maar vind je wel een beetje een zanikpot. Ik heb zelf NAH (opgelopen bij een ernstig auto-ongeluk) heb recent 2 hernia's gehad en heb migraine. Ook ik heb overgewicht, en toch rijd ik regelmatig op mijn Fries, zonder problemen overigens. (snap niet waar het rijden op een Fries en 60 kilo vandaan komt).

Omdat ik geen baan in loondienst kon vinden, heb ik mijn eigen bedrijfje opgezet. Nu kan ik mijn eigen tijd indelen. Niet voor iedereen weggelegd misschien, maar wederom: waar een wil is, is een weg.

Heb ook mijn beperkingen, maar ik probeer regelmatig te rijden. Start in de reguliere sport met een aantal aanpassingen.
En ook met weinig bewegen kun je afvallen. Ik moet ook erg op mijn gewicht letten, omdat ik nogal bewegingsbeperkingen heb. Maar fietsen of wandelen kost niets, en is toch goed voor je lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:57

jasmijn78 schreef:
Sjolvir schreef:
Zwemmen een optie?

Lasca_1987 schreef:
Dit klinkt heel stom.. maar ik kan niet zwemmen en heb geen zwemdiploma

karenwrmdm schreef:
@lasca probeer eens te skeeleren!

Lasca_1987 schreef:
Heel leuk idee, ik heb skeelers die in stof staan.. maarja dan moet je wel durven skeeleren... en ik durf niet

I rest my case.....

Het spijt me hoor, dat ik erg bang ben aangelegd.. al van kleins af aan.. :?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:02

Ik lees idd wel vaak "wil ik niet" tussen de regels door ook al zegt TS van niet...
Vraag me echt af hoe erg je blessure daadwerkelijk is, dat je wel kunt paardrijden maar verder geen enkele andere fysieke sport kunt doen. Paardrijden is nou ook niet echt een sport die niet belastend is!
Geef jezelf even een lekkere schop onder de kont en ga voor het eten iedere dag lekker een uur stevig wandelen. Kost alleen tijd (en motivatie), maar dat heb je iig. Ga je je ook vanzelf beter voelen!
Ik heb ook nooit zin om te gaan sporten, maar eenmaal klaar en lekker onder de douche voel ik me een stuk fitter.