werkelijkheid van de rodeo SCHOKKEND!! deel 2 nieuw jasje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:39

Tuurlijk gaan ze mooie filmpjes maken om het "recht" te zetten en te verbloemen van wat er daadwerkelijk gebeurd.

Via verborgen opnamen zie je pas echt de werkelijkheid, want ze wanen zich onbespied he.

Dus mooie filmpjes geloof ik niet zo in wat de rodeo's betreft.

Je maakt me niet wijs dat een stier of paard zo verschrikkelijk bokt dat het hun benen breekt en of totaal flipt, want als het al vaker zo is gegaan dan is het toch gewend dat men erop zit en raken ze niet meer in paniek, vreselijk tekeergaan en bokken voor de lol uitzichzelf doen dieren gewoon niet, want dat zit er gewoon niet in, omdat ze hiermee gebroken benen riskeren, zo dom zijn ze nou ook weer niet tenzij ze ertoe gedwongen worden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:40

Cassidy schreef:
Ragdollcat schreef:
Dat kan je zelf op het internet opzoeken, zat voorbeelden. Ik bespaar mezelf de moeite.

Dat is lekker makkelijk, kwak wat oneliners in een topic maar weiger vervolgens je mening op een of andere manier te onderbouwen. Bespaar jezelf dan ook de moeite om die oneliners hier neer te zetten, wil je?

Dat maak ik zelf wel uit, toch? ik mag hier zeggen wat ik wil zolang het maar de werkelijkheid/ waarheid is.

Daar is google voor heel eenvoudig om zelf iets te gaan zoeken.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 19-05-13 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:41

XEefjuhX schreef:
ElCid schreef:
Ik ga zo weer oefenen met mijn paard ( cutting met een mechanische koe) ; of is dat ook dierenmishandeling ;)

:wow: Dus een robot-koe die rondrent? Lol :=

http://www.youtube.com/watch?v=Rm4TiZi7J0M

Paard aan het werk op een mechanische koe. Die dus niet rondrent :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:42

Ragdollcat schreef:
Dat maak ik zelf wel uit, toch? ik mag hier zeggen wat ik wil zolang het maar de werkelijkheid/ waarheid is.

Maar dan moet je toch ook je mening kunnen onderbouwen/bewijzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:43

Enige wat ik kan zeggen: go cassidy..
Knap dat je nog de moeite neemt.. Ik niet meer :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:43

Waarom hier zijn al door anderen gezegd (onderbouwing) dus ik hoef het niet nog eens te herhalen.

Ga zelf googlen en zoek t zelf op zou ik zeggen, bewijzen zat.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:44

Ragdollcat

VivaLaVida schreef:
Enige wat ik kan zeggen: go cassidy..
Knap dat je nog de moeite neemt.. Ik niet meer :')

Ik ook niet hoor, ik zeg gewoon de waarheid en de rest mogen ze zelf opzoeken op het internet, zat voorbeelden.

Cassidy

Ragdollcat schreef:
Tuurlijk gaan ze mooie filmpjes maken om het "recht" te zetten en te verbloemen van wat er daadwerkelijk gebeurd.

Via verborgen opnamen zie je pas echt de werkelijkheid, want ze wanen zich onbespied he.

Dus mooie filmpjes geloof ik niet zo in wat de rodeo's betreft.

Je maakt me niet wijs dat een stier of paard zo verschrikkelijk bokt dat het hun benen breekt en of totaal flipt, want als het al vaker zo is gegaan dan is het toch gewend dat men erop zit en raken ze niet meer in paniek, vreselijk tekeergaan en bokken voor de lol uitzichzelf doen dieren gewoon niet, want dat zit er gewoon niet in, omdat ze hiermee gebroken benen riskeren, zo dom zijn ze nou ook weer niet tenzij ze ertoe gedwongen worden.

Nogmaals, bucking horses en broncs worden gefokt op hun vermogen en hun wil om te bokken. En die dat bokken door de jaren heen ook voluit blijven doen. Goede bucking horses zijn veel geld waard. De aankoopprijs van de hengst Night Jacket was 200.000 Euro. Want wil een paard niet bokken gaat hij dat ook niet met flankstrap laten zien. Verschil in wil en vermogen om te bokken zie je in de filmpjes van 2011 en 2012 wedstrijden die ik heb geplaatst. Vergelijk dat nogmaals met de kampioenschapsfilmpjes van 2008 en je ziet het verschil. O, sorry, ik was vergeten dat je geen filmpjes bekijkt.

Hier nog even een filmpje van het testen van kalveren voor de bucking bull competitie. Die je natuurlijk ook niet gaat bekijken.

http://www.youtube.com/watch?v=2E5w4tRQUYM

http://www.youtube.com/watch?v=6ahv6f2a6Pk
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-05-13 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:47

XEefjuhX schreef:
Cassidy schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Rm4TiZi7J0M

Paard aan het werk op een mechanische koe. Die dus niet rondrent :D

Cool :P

Onze koe rent ook niet rond, maar dat gaat hetzelfde als op het filmpje; leuk om te doen hoor, voor paard en ruiter }:0

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:51

Ragdollcat schreef:

De werkelijkheid? De waarheid? Of die van een ander die je gewoon klakkeloos hebt overgenomen? Want zolang als jij je niet gaat verdiepen in een materie en er je eigen oordeel over velt, blijft het napraten van de mening van een ander.

De resultaten van een zoektocht op Google zijn afhankelijk van de zoekcriteria die je in gaat vullen. Hetzelfde als een zoekcriterium op Youtube....je krijgt voorgeschoteld waar je naar op zoek bent. Maar is dat het complete en correcte plaatje?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:59

En ja hoor...daar zijn ze weer... de pro-filmpjes. We hebben niet Cassidy nodig om YouTube te kunnen bekijken.
Makkelijke race is het natuurlijk voor Cassidy, want de gruwelijke filmpjes mag je volgens het Bokt beleid hier niet neerzetten.
Blijft dus een eenzijdig Cassidy-gekleurd verhaal. Enne, Cassidy, jouw plaatje lijkt me ook vooral heel eenzijdig en gekleurd, geef ook eens de keerzijde van de medaille aan, die is er toch ook gewoon?

Het staat ieder vrij om op YouTube te zoeken naar de andere kant van het gebeuren.

Heel jammer dat Cassidy ten ene en ander male ontkent dat het alles helemaal niet bestaat en dat alles voor het plezier van de paarden (en kalveren/koeien) is, maar verlichtere geesten weten heus wel, dat de werkelijkheid is, dat dit alleen maar gebeurt omdat de mens het zo beslist.
En dat de paarden het gigantisch leuk vinden (bucking horses) en de kalveren (roping) er niets van te lijden hebben.

On-voor-stel-baar.
Hoe blind wil je zijn en blijven?

In dat kader moet ik overigens wel opmerken dat ik het onderschrift bij de posts van Cassidy ook altijd zeer opmerkelijk vind.....
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 19-05-13 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:03

terpentijn schreef:
En ja hoor...daar zijn ze weer... de pro-filmpjes. We hebben niet Cassidy nodig om YouTube te kunnen bekijken.
Makkelijke race is het natuurlijk voor Cassidy, want de gruwelijke filmpjes mag je volgens het Bokt beleid hier niet neerzetten.
Blijft dus een eenzijdig Cassidy-gekleurd verhaal.

Het staat ieder vrij om op YouTube te zoeken naar de andere kant van het gebeuren.

Heel jammer dat Cassidy ten ene en ander male ontkent dat het alles helemaal niet in het voordeel en voor het plezier van de paarden (en kalveren/koeien) is, maar dat de werkelijkheid is, dat dit gebeurt omdat de mens het zo beslist.
En dat de paarden het giagntisch leuk vinden (bucking horses) en de kalveren (roping) er niets van te lijden hebben.

On-voor-stel-baar.

Sorry hoor, maar je maakt er nu zelf echt een reltopic van.. :n
Cassidy zegt volgens mij nergens dat er nooit ongelukken gebeuren.
Want dat gebeurt nml in álle takken van de paardensport! Sringen, cross country, endurance.
Alleen wordt rodeo/cutting vaak in een slecht daglicht gesteld, en worden er alleen filmpjes getoond van Shark e.d.
En nu toont Cassidy de goede en leuke kant van rodeo (want ja, tuurlijk vinden die paarden het leuk om zo'n cowboy eraf te gooien! :D) en dan is het nog niet goed?
Pff.. mensen toch.. :n

terpentijn

Re: werkelijkheid van de rodeo SCHOKKEND!! deel 2 nieuw jasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:08

Ik stoor me absoluut niet aan de goede en leuke kant ... ik stoor me er aan dat het eenzijdig wordt gebracht, aan alle sporten zijn goede en leuke dingen, Cassidy brengt alleen het goede en leuke naar voren en ontkent dat er heel veel misstanden zijn... dat noem ik een eenzijdig standpunt.
Een reltopic... ?!?
Ik denk eerder dat jij daar op uit bent, ik heb nog geen onvertogen woord gezegd.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:09

terpentijn schreef:
Een reltopic... ?!?
Ik denk eerder dat jij daar op uit bent, ik heb nog geen onvertogen woord gezegd.

Een reltopic ja, je zit echt op Cassidy te vitten :n Dat ze het hele topic overspoelt met filmpjes? :?
Ik ben er niet op uit hoor, ik denk jij eerder en ik stoor me er ontzettend aan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:14

terpentijn schreef:
Blijft dus een eenzijdig Cassidy-gekleurd verhaal. Enne, Cassidy, jouw plaatje lijkt me ook vooral heel eenzijdig en gekleurd, geef ook eens de keerzijde van de medaille aan, die is er toch ook gewoon?

Heel jammer dat Cassidy ten ene en ander male ontkent dat het alles helemaal niet bestaat en dat alles voor het plezier van de paarden (en kalveren/koeien) is, maar verlichtere geesten weten heus wel, dat de werkelijkheid is, dat dit alleen maar gebeurt omdat de mens het zo beslist.
En dat de paarden het gigantisch leuk vinden (bucking horses) en de kalveren (roping) er niets van te lijden hebben.

On-voor-stel-baar.

In dat kader moet ik overigens wel opmerken dat ik het onderschrift bij de posts van Cassidy ook altijd zeer opmerkelijk vind.....

Veel mensen zijn gemakszuchtig. Ervaring leert dat mensen niet Youtube opduiken om dingen op te zoeken. En als je het ergens over hebt, en wilt aantonen waar je het over hebt, zegt een filmpje meer dan 1000 woorden als onderbouwing daarvan. Scheelt weer tikwerk.

Dat de keerzijde van de medaille er is ontken ik niet. Hoef ik idd alleen maar de te zoeken op Cheyenne Frontier days, en krijg dat een film met alleen maar missers van de afgelopen 30 jaar. De vraag is: is dat representatief?

Dat rodeo er is omdat mensen dat beslissen, absoluut een feit. Dat dingen gebeuren omdat mensen dat willen, dito. Maar dat is met alle takken van de paardensport zo. En als de excessen buitensporig worden, dan gaat het opvallen en worden er maatregelen genomen.

Ik ben blij dat je de link in mijn onderschrift hebt doorgenomen. Het helpt om dingen van meerdere kanten te belichten, en niet per definitie er van uit te gaan dat wat jij in je hoofd hebt zitten, uiteindelijk ook echt zo is zoals het lijkt. Ik heb daar iig van geleerd om vragen te blijven stellen, om meerdere kanten van het plaatje te belichten om het uiteindelijk compleet te maken voordat ik een mening ergens over vel. :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:18

terpentijn schreef:

On-voor-stel-baar.

Super gezegd, bedankt. Ik bespaar me de moeite en ik wil geen filmpjes met de harde werkelijkheid hier gaan neerzetten, dat kunnen ze zelf wel opzoeken toch.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:20

Ragdollcat schreef:
Super gezegd, bedankt. Ik bespaar me de moeite en ik wil geen filmpjes met de harde werkelijkheid hier gaan neerzetten, dat kunnen ze zelf wel opzoeken toch.

Als je dan even de zoekwoorden aangeeft waar jij op zoekt, komen we misschien op dezelfde zoekresultaten uit.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:21

Jammer Cassidy dat je je onderschrift dan in geen enkel opzicht op jezelf heb leren toepassen.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 19-05-13 16:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:23

Cassidy schreef:
Ragdollcat schreef:

De werkelijkheid? De waarheid? Of die van een ander die je gewoon klakkeloos hebt overgenomen? Want zolang als jij je niet gaat verdiepen in een materie en er je eigen oordeel over velt, blijft het napraten van de mening van een ander.

De resultaten van een zoektocht op Google zijn afhankelijk van de zoekcriteria die je in gaat vullen. Hetzelfde als een zoekcriterium op Youtube....je krijgt voorgeschoteld waar je naar op zoek bent. Maar is dat het complete en correcte plaatje?

En jij praat juist alles na aan de hand van de filmpjes, wat je zelf graag wilt zien en praat het goed. Zonder dat je weet wat de harde werkelijkheid is. Moet je zelf weten joh. Veel plezier met het steunen van dierenleed, want dat doe je goed.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:26

terpentijn schreef:
Jammer Cassidy dat je je onderschrift dan in geen enkel opzicht op jezelf heb leren toepassen.

:)) Is dat echt zo, of denk jij dat het zo is? Heb je echt begrepen waar het om gaat? Wat als dat wat ik nu aan het toepassen ben, exact is wat daar geleerd wordt? (Vooral vragen blijven stellen, ook aan jezelf, voordat je een mening vormt :D)
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-05-13 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:28

Ragdollcat schreef:
En jij praat juist alles na aan de hand van de filmpjes, wat je zelf graag wilt zien en praat het goed. Zonder dat je weet wat de harde werkelijkheid is. Moet je zelf weten joh. Veel plezier met het steunen van dierenleed, want dat doe je goed.

Grote woorden weer, steunen van dierenleed....briljant. :D. En nogmaals, ik heb me geinformeerd en er komen excessen voor. Ontken ik niet. Ik heb ook aangegeven dat ik me wil distancieren van Wild horse races , calf roping en steer wrestling . Echter is rodeo een term voor een evenement waar heel veel onderdelen uitgeschreven worden die NIETS met dierenleed te maken hebben. Maar aangezien jij je niet wilt informeren, wil ik het hier dan bij laten.

Nog een laatste vraag: Ik heb nog geen antwoord gehad op de vraag naar de termen waar jij op zoekt op Youtube of Google? Want ik wil graag op dezelde zoekresultaten uitkomen als jij dat doet.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-05-13 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:31

Briljant he van mij.

Heb je een muur voor je kop? ga teruglezen dan heb je je antwoord, Ga zelf googlen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:02

Vreselijk, Cassidy, voor jou bestaat er zo te lezen echt geen enkele andere weg dan The Cassidy Way.
En dat heet "bewustwording"?
Nu ja, wees er maar gelukkig mee, zo in je eigen wereldje.
Heel triest, dat voor jou die door jou zo aanbevolen "bewuste" "consciousness"wereld, kennelijk alleen in theorie bestaat en je er zelf op geen enkele wijze blijk van geeft open te staan voor andere standpunten.
Wat dan ook een ander oppert, wordt bij voorbaat van de tafel geveegd omdat er eerst verplicht ik-weet-niet-hoeveel filmpjes bekeken moeten, ja volgens jou MOETEN worden

Er zijn genoeg mensen die allang zelf al ik-weet-niet-hoeveel filmpjes op YouTube naar aanleiding van dit en het voorgaande topic hebben bekeken: "The good ones and the bad ones"

Is mooi, toch, dat mensen zich daar dan in hebben verdiept? Naar aanleiding van jouw posts?

Als men dan het alsnog niet met jouw visie eens is, heb je gewoon pech gehad.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:15

Ik ben minder dan een 3 kwartier weggeweest en nu is er al een hele cassidy-haat ontpopt? :? :')
--
IEDEREEN: lees de OP nog eens goed! Hierin staat dat TS snapt dat het bij rodeo niet alleen maar gaat om dierenleed, maar ook om plezier! En ja, volgens mij heeft Cassidy dit TS uitgelegt, en dat is dan goed gedaan :)
Maar daarom snap ik niet waarom er nu weer een welles-nietes discussie is ontstaan? (ook de reden van dit nieuwe topic blijft me een raadsel... :P)