Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cassidy schreef:Ragdollcat schreef:Dat kan je zelf op het internet opzoeken, zat voorbeelden. Ik bespaar mezelf de moeite.
Dat is lekker makkelijk, kwak wat oneliners in een topic maar weiger vervolgens je mening op een of andere manier te onderbouwen. Bespaar jezelf dan ook de moeite om die oneliners hier neer te zetten, wil je?

XEefjuhX schreef:ElCid schreef:Ik ga zo weer oefenen met mijn paard ( cutting met een mechanische koe) ; of is dat ook dierenmishandelingDus een robot-koe die rondrent? Lol
Cassidy schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Rm4TiZi7J0M
Paard aan het werk op een mechanische koe. Die dus niet rondrent

Ragdollcat schreef:Tuurlijk gaan ze mooie filmpjes maken om het "recht" te zetten en te verbloemen van wat er daadwerkelijk gebeurd.
Via verborgen opnamen zie je pas echt de werkelijkheid, want ze wanen zich onbespied he.
Dus mooie filmpjes geloof ik niet zo in wat de rodeo's betreft.
Je maakt me niet wijs dat een stier of paard zo verschrikkelijk bokt dat het hun benen breekt en of totaal flipt, want als het al vaker zo is gegaan dan is het toch gewend dat men erop zit en raken ze niet meer in paniek, vreselijk tekeergaan en bokken voor de lol uitzichzelf doen dieren gewoon niet, want dat zit er gewoon niet in, omdat ze hiermee gebroken benen riskeren, zo dom zijn ze nou ook weer niet tenzij ze ertoe gedwongen worden.
XEefjuhX schreef:Cassidy schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Rm4TiZi7J0M
Paard aan het werk op een mechanische koe. Die dus niet rondrent
Cool

Ragdollcat schreef:Dat maak ik zelf wel uit, toch? ik mag hier zeggen wat ik wil zolang het maar de werkelijkheid/ waarheid is.
Daar is google voor heel eenvoudig om zelf iets te gaan zoeken.
terpentijn schreef:En ja hoor...daar zijn ze weer... de pro-filmpjes. We hebben niet Cassidy nodig om YouTube te kunnen bekijken.
Makkelijke race is het natuurlijk voor Cassidy, want de gruwelijke filmpjes mag je volgens het Bokt beleid hier niet neerzetten.
Blijft dus een eenzijdig Cassidy-gekleurd verhaal.
Het staat ieder vrij om op YouTube te zoeken naar de andere kant van het gebeuren.
Heel jammer dat Cassidy ten ene en ander male ontkent dat het alles helemaal niet in het voordeel en voor het plezier van de paarden (en kalveren/koeien) is, maar dat de werkelijkheid is, dat dit gebeurt omdat de mens het zo beslist.
En dat de paarden het giagntisch leuk vinden (bucking horses) en de kalveren (roping) er niets van te lijden hebben.
On-voor-stel-baar.
Hoe blind wil je zijn en blijven?

) en dan is het nog niet goed?

terpentijn schreef:En ja hoor...daar zijn ze weer... de pro-filmpjes. We hebben niet Cassidy nodig om YouTube te kunnen bekijken.
Makkelijke race is het natuurlijk voor Cassidy, want de gruwelijke filmpjes mag je volgens het Bokt beleid hier niet neerzetten.
Blijft dus een eenzijdig Cassidy-gekleurd verhaal. Enne, Cassidy, jouw plaatje lijkt me ook vooral heel eenzijdig en gekleurd, geef ook eens de keerzijde van de medaille aan, die is er toch ook gewoon?
Het staat ieder vrij om op YouTube te zoeken naar de andere kant van het gebeuren.
Heel jammer dat Cassidy ten ene en ander male ontkent dat het alles helemaal niet bestaat en dat alles voor het plezier van de paarden (en kalveren/koeien) is, maar verlichtere geesten weten heus wel, dat de werkelijkheid is, dat dit alleen maar gebeurt omdat de mens het zo beslist.
En dat de paarden het gigantisch leuk vinden (bucking horses) en de kalveren (roping) er niets van te lijden hebben.
On-voor-stel-baar.
In dat kader moet ik overigens wel opmerken dat ik het onderschrift bij de posts van Cassidy ook altijd zeer opmerkelijk vind.....
Blijft dus een eenzijdig Cassidy-gekleurd verhaal. Enne, Cassidy, jouw plaatje lijkt me ook vooral heel eenzijdig en gekleurd, geef ook eens de keerzijde van de medaille aan, die is er toch ook gewoon?
Heel jammer dat Cassidy ten ene en ander male ontkent dat het alles helemaal niet bestaat en dat alles voor het plezier van de paarden (en kalveren/koeien) is, maar verlichtere geesten weten heus wel, dat de werkelijkheid is, dat dit alleen maar gebeurt omdat de mens het zo beslist.
En dat de paarden het gigantisch leuk vinden (bucking horses) en de kalveren (roping) er niets van te lijden hebben.
On-voor-stel-baar.
In dat kader moet ik overigens wel opmerken dat ik het onderschrift bij de posts van Cassidy ook altijd zeer opmerkelijk vind.....

Cassidy schreef:Ragdollcat schreef:Dat maak ik zelf wel uit, toch? ik mag hier zeggen wat ik wil zolang het maar de werkelijkheid/ waarheid is.
Daar is google voor heel eenvoudig om zelf iets te gaan zoeken.
De werkelijkheid? De waarheid? Of die van een ander die je gewoon klakkeloos hebt overgenomen? Want zolang als jij je niet gaat verdiepen in een materie en er je eigen oordeel over velt, blijft het napraten van de mening van een ander.
De resultaten van een zoektocht op Google zijn afhankelijk van de zoekcriteria die je in gaat vullen. Hetzelfde als een zoekcriterium op Youtube....je krijgt voorgeschoteld waar je naar op zoek bent. Maar is dat het complete en correcte plaatje?

terpentijn schreef:Jammer Cassidy dat je je onderschrift dan in geen enkel opzicht op jezelf heb leren toepassen.
Is dat echt zo, of denk jij dat het zo is? Heb je echt begrepen waar het om gaat? Wat als dat wat ik nu aan het toepassen ben, exact is wat daar geleerd wordt? (Vooral vragen blijven stellen, ook aan jezelf, voordat je een mening vormt
) 
Ragdollcat schreef:En jij praat juist alles na aan de hand van de filmpjes, wat je zelf graag wilt zien en praat het goed. Zonder dat je weet wat de harde werkelijkheid is. Moet je zelf weten joh. Veel plezier met het steunen van dierenleed, want dat doe je goed.
. En nogmaals, ik heb me geinformeerd en er komen excessen voor. Ontken ik niet. Ik heb ook aangegeven dat ik me wil distancieren van Wild horse races , calf roping en steer wrestling . Echter is rodeo een term voor een evenement waar heel veel onderdelen uitgeschreven worden die NIETS met dierenleed te maken hebben. Maar aangezien jij je niet wilt informeren, wil ik het hier dan bij laten.

)