Twee keer per dag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:43

Ja, wel eens gedaan wanneer ik op instructieweek was met haar.
Maar gewoon thuis nog nooit gedaan.

Lianne86

Re: Twee keer per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:52

Ik vond die van mij zo zielig toen ie 2x bereden werd op 1 dag :') (gehele onterecht..) maar had hem uitgeleend... En had zelf ook 's middags les...

Nouja mijn les was iets "echter" dan die les die hij ervoor moest lopen (half uur met een 6 jarig meisje waarvan de pony net was overleden... dus ze leende mijn paardje... Die elke keer als ze iets scheef zat lief ging stappen en zich echt super gedroeg... super schattig, totaal geen inspanning voor hem..)

Maar het was vooral het idee "2x lopen" terwijl we op buitenrit gaan van 1,5-2 uur :')

OnMyWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:49

Ik doe het eigenlijk nooit, paard heeft ook genoeg beweging buiten.
Maar het kan volgens mij inderdaad prima.

linda13paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:48

In de vakantie doe ik het wel eens hoor, zolang paard of pony een goede conditie heeft moet dat kunnen.

FleurVerona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:34

Ik doe het nooit, vind één keer per dag gewoon genoeg. Twee keer moet verder prima kunnen hoor.

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:26

Ik doe het niet, meer omdat ik het zelf ook wel prima vind om één keer per dag te rijden. Verder vind ik dat mijn pony ook gewoon z'n rust verdient en lekker in de wei mag spelen met z'n vriendjes.

Heb ook jaren lang (tot +/- 1 jaar geleden) op een manege gereden en daar reden de paarden inderdaad meerdere keren per dag. Dat zie je toch wel op de meeste manege's. Wat wel zo is, is dat als die paarden eenmaal dat ritme kennen en een goede conditie hebben, dat gewoon mogelijk is in mijn ogen. Nu is een beginnersles ook nog minder intensief dan een gevorderdeles. Twee keer springen op een dag vind ik dan wel weer een beetje teveel van het goede.. Gebeurde bij mij op de manege's waar ik reed alleen tijdens de onderlinge springwedstrijdjes, maar dan was er wel een maximaal aantal deelnemers per pony. :j

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:24

Ik doe weleens 2 keer op een dag wat met een paard, maar dan gaat het om kortere sessie's. Zou het zelfs graag veel vaker zo doen, want het is heerlijk werken om bij succes het paard even lekker paard te laten zijn en dan later nog eens te pakken.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:37

Mijn paard ziet me aankomen.. :')

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:28

Ik doe het zelf nooit, maar wanneer je paard/pony in topconditie is kan het niet heel veel kwaad denk ik ...

zabje2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:59

ik heb de tijd er niet voor maar het kan geen kwaad, als je s'morgens rijd en dan sávond dan blijft er genoeg tijd over voor rust toch.
ik deed in begin wel eens voor dat ik concour had even longeren thuis ze was echt heet en bokkerig
maar nu wel braaf

maar mensen die de paarden echt goed op nivau hebben ja wel begrijpelijk

Foasch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:20

Op instructieweek heb ik dit wel gedaan, maar verder zou ik het eigenlijks nooit doen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:22

Of ik nu lekker 6/7/8 uur onderweg ben of 2 in de ochtend en 4 in de avond, lijkt me toch niet erg veel verschil buiten het feit dat die tussen de trainingen heeft kunnen uitrusten, eten, 'bijtanken'.

lovehome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:22

nooit gedaan ga het ook nooit doen. paarden van mij lopen het hele jaar door overdag op het land dus vind ik rijden of longeren wel genoeg