Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DaisyB94 schreef:Ik kom weer even binnevallen en in bijleesmodes. Heb het laatrte weken heel druk gehad met tentamens daarbij ziek geweest.
Vandaag les gehad van Alex van Silfhout. Hij werd een beetje gek van mijn teugelvoering (shame on me, heb er zoveel moeite mee XD) dus hij besloot een knoop in mijn teugels te doen en ik moest voor de knoop blijven met mn handen. Hierna knapte mn paard echt super op, mooi front erop en mooi bijelkaar.
Ik ben blij heb het gevoel en licht weer gezien dus nu lekker verder puzzelen. Ook gefrustreerd dat ik weer eens mijn paard in de weg zit ooo wat is paardrijden toch moeilijk
Joolien schreef:Palousa, ik had idd al gezegd dat er heel veel spanning, bijna verkramping bij jou weg komt en dat is duidelijk te zien in het paard. Zie veel spanning in de mond en een strakke hand. Ga zitten en adem in en uit, durf te ontspannen, vertrouw je paard
palousa88 schreef:Joolien schreef:Palousa, ik had idd al gezegd dat er heel veel spanning, bijna verkramping bij jou weg komt en dat is duidelijk te zien in het paard. Zie veel spanning in de mond en een strakke hand. Ga zitten en adem in en uit, durf te ontspannen, vertrouw je paard
ja klopt, zal er aan denken eerst volgende keer!
Joolien schreef:Een ander bit heeft idd geen zin Marinke
Vergeef me dat ik vandaag niet kwam, maar paasei t was toch wel retekoud
Op zich is het beenwerk niet eens zo verkeerd hier, maar de hals blijft recht in hij knikt in in de kaak maar blijft daar wel strak. Lastig hoor, zn bouw zit m best tegen.
Sjolvir schreef:Joolien schreef:Een ander bit heeft idd geen zin Marinke
Vergeef me dat ik vandaag niet kwam, maar paasei t was toch wel retekoud
Op zich is het beenwerk niet eens zo verkeerd hier, maar de hals blijft recht in hij knikt in in de kaak maar blijft daar wel strak. Lastig hoor, zn bouw zit m best tegen.
Nee joh! Het was lente.... (oke geef toe, onder die legging zit een thermolegging en een rijbroek), lekker zonnig toch?
Heb inderdaad sneeuw gezien vandaag en ben bevrorendie wind, brrrr.
En BLIJER rijden dan dit is niet mogelijk.![]()
![]()
![]()
(oke uiterst minimalistische hoogte, geef het toe)
https://lh3.googleusercontent.com/-qHzT ... G_0756.jpg
Hoe lang moet een martingaal eigenlijk? Had hem eraan hangen om versiering aan vast te maken, maar had hem zo lang
dat Toobs de omhoogstekende lus zo in zijn mond kon steken.
Sjolvir schreef:LoveUggs, fijn dat je zo lekker ging.
Mloulou, niet zozeer om hem te activeren, dan is balken wel geschikt.
Om sterker te maken kan je bv wel in uitjes gebruiken, dus gymnastieken met je paard,
maar ik ben geen springer, dus Joolien kan je hier allicht wel tips in geven.
Met activeren doel je meer op dat er meer activiteit ontwikkeld wordt in de achterhand, wat op termijn uiteraard ook voor een sterkere achterhand zorgt.
Balken draven werkt daar wel weer fijn voor, omdat ze dan hun benen goed op moeten tillen.
Snackie schreef:En wat dan nog moeilijker is om gewoon door te rijden, want dan ga je je ineens richten op terug rijden.
Negeer het lopen en rij 'gewoon' verder zoals je anders ook doet.
Vind ikzelf ook heel lastig, maar het werkt wel!