Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DaisyB94 schreef:Ik kom weer even binnevallen en in bijleesmodes. Heb het laatrte weken heel druk gehad met tentamens daarbij ziek geweest.
Vandaag les gehad van Alex van Silfhout. Hij werd een beetje gek van mijn teugelvoering (shame on me, heb er zoveel moeite mee XD) dus hij besloot een knoop in mijn teugels te doen en ik moest voor de knoop blijven met mn handen. Hierna knapte mn paard echt super op, mooi front erop en mooi bijelkaar.
Ik ben blij heb het gevoel en licht weer gezien dus nu lekker verder puzzelen. Ook gefrustreerd dat ik weer eens mijn paard in de weg zit ooo wat is paardrijden toch moeilijk
Ook de tip om te doen alsof je een vogeltje in je handen moet houden, die niet

Joolien schreef:Palousa, ik had idd al gezegd dat er heel veel spanning, bijna verkramping bij jou weg komt en dat is duidelijk te zien in het paard. Zie veel spanning in de mond en een strakke hand. Ga zitten en adem in en uit, durf te ontspannen, vertrouw je paard

palousa88 schreef:Joolien schreef:Palousa, ik had idd al gezegd dat er heel veel spanning, bijna verkramping bij jou weg komt en dat is duidelijk te zien in het paard. Zie veel spanning in de mond en een strakke hand. Ga zitten en adem in en uit, durf te ontspannen, vertrouw je paard
ja klopt, zal er aan denken eerst volgende keer!

Voor nu, duik ik lekker mijn bedje in, en morgen tussen de pauze's op mijn werk door, zal ik natuurlijk weer aanwezig zijn!

En oh wat had ik een moeite met het feit dat hij zo druk en snel was en de aandacht totaal niet bij mij had..... 

Joolien schreef:Een ander bit heeft idd geen zin Marinke
Vergeef me dat ik vandaag niet kwam, maar paasei t was toch wel retekoud
Op zich is het beenwerk niet eens zo verkeerd hier, maar de hals blijft recht in hij knikt in in de kaak maar blijft daar wel strak. Lastig hoor, zn bouw zit m best tegen.
die wind, brrrr.
(oke uiterst minimalistische hoogte, geef het toe) Sjolvir schreef:Joolien schreef:Een ander bit heeft idd geen zin Marinke
Vergeef me dat ik vandaag niet kwam, maar paasei t was toch wel retekoud
Op zich is het beenwerk niet eens zo verkeerd hier, maar de hals blijft recht in hij knikt in in de kaak maar blijft daar wel strak. Lastig hoor, zn bouw zit m best tegen.
Nee joh! Het was lente.... (oke geef toe, onder die legging zit een thermolegging en een rijbroek), lekker zonnig toch?
Heb inderdaad sneeuw gezien vandaag en ben bevrorendie wind, brrrr.
En BLIJER rijden dan dit is niet mogelijk.![]()
![]()
![]()
(oke uiterst minimalistische hoogte, geef het toe)
https://lh3.googleusercontent.com/-qHzT ... G_0756.jpg
Hoe lang moet een martingaal eigenlijk? Had hem eraan hangen om versiering aan vast te maken, maar had hem zo lang
dat Toobs de omhoogstekende lus zo in zijn mond kon steken.
niks gezegd! Sjolvir schreef:LoveUggs, fijn dat je zo lekker ging.
Mloulou, niet zozeer om hem te activeren, dan is balken wel geschikt.
Om sterker te maken kan je bv wel in uitjes gebruiken, dus gymnastieken met je paard,
maar ik ben geen springer, dus Joolien kan je hier allicht wel tips in geven.
Met activeren doel je meer op dat er meer activiteit ontwikkeld wordt in de achterhand, wat op termijn uiteraard ook voor een sterkere achterhand zorgt.
Balken draven werkt daar wel weer fijn voor, omdat ze dan hun benen goed op moeten tillen.
Kunnen we ons even focussen op hoe we lekker kunnen rijden, en krijgen we ALLE aandacht die we even nodig hebben. Voor mij ook wel heel handig aangezien ik nog niet zo lang op deze stal rij, en de paarden op deze stal ook compleet anders reageren.
Snackie schreef:En wat dan nog moeilijker is om gewoon door te rijden, want dan ga je je ineens richten op terug rijden.
Negeer het lopen en rij 'gewoon' verder zoals je anders ook doet.
Vind ikzelf ook heel lastig, maar het werkt wel!
Zo'n dag heb ik ooit ook gehad!! Ik was Gaspard ZO zat, ik was het ZO zat dat hij alleen maar kon rennen. Ik was het ZO zat dat hij niet op mijn hulp reageerde en niet in tempo afnam, en ik was het ZO zat dat het allemaal gewoon niet lukte..! Ik was het zelfs zo zat, dat ik op het punt stond ermee te stoppen, omdat ik dacht dat het blijkbaar toch niet werkte tussen ons. Tot die ene dag kwam dat ik dacht: En nu gaan we rijden. Ik ben opgestapt, en ben ook gaan rijden. En raad eens? Het ging zo goed! Een rustig paard, een paard dat ook op mijn hulp reageerde als ik vroeg rustiger te lopen, en vooral, het begin van de ontspanning was daar dan ook te zien.. Kun je nagaan hoe veel wij dan weer vooruit zijn gegaan vergeleken met toen, en nu..

. Hier zijn alle spieren ongetwijfeld niet goed aangespannen, maar hij is wel ontspannen. Hij hing hier ook niet in de teugels, en wat ik ook fijn vind is zijn neusje op de loodlijn!
Ik weet zeker, dat als we het een en ander bij gaan sleutelen aan de achterhand, ALS we kunnen rijden, dat als ik dit beeld terug kan krijgen, met een actief paard, dat de achterhand mee neemt, dat dit er nog fijner en beter uit kan zien.