houding Topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:30

Arc_En_Ciel schreef:
Wat vinden jullie van mijn houding?

[ Afbeelding ]

Wat ik zelf vind:
*Onderbenen iets meer naar achteren.

Ik vind dat je heel netjes rechtzit. Alleen tenen naar binnen en je armen wat meer ontspannen. Het LIJKT alsof hier veel spanning zit.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:31

Bij deze foto heb ik het idee dat er iets niet helemaal goed is :P al weet ik niet helemaal wat precies..., was trouwens met doorzitten. Afbeelding
Beetje raar sta-momentje ;p Afbeelding

YelaBrenda11

Re: houding Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 10:33

ik vind het netjes,alleen je mag je handen iets meer dragen. Rechtop en iets boven de schoft.Dat ziet er meteen al een beetje netter en trotser uit!

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:39

OKe bedankt :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:59

Emmavhx schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

[ Afbeelding ]

Wat ik zelf vind:
*Onderbenen iets meer naar achteren.

Ik vind dat je heel netjes rechtzit. Alleen tenen naar binnen en je armen wat meer ontspannen. Het LIJKT alsof hier veel spanning zit.

:j bedankt voor je reactie. Spanning of niet op deze foto, ik ga er voortaan op letten :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 11:07

ik zie niet echt ontzettend veel spanning op deze foto,een beetje misschien. Wel kan ik je de tip meegeven je ademhaling laag te houden. Het lijkt nu alsof je je adem wat inhoudt als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder zit je netjes,maar mag je wel iets meer gaan 'zitten' en dus wat meer druk op het zadel.
Verder vind ik wel dat je super goed naar voren kijkt,dat zie je ook lang niet altijd!

Dit zijn vaak de dingen die mij opvallen,ik hoop dat je daar iets mee kunt!

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:25

YelaBrenda11 schreef:
ik zie niet echt ontzettend veel spanning op deze foto,een beetje misschien. Wel kan ik je de tip meegeven je ademhaling laag te houden. Het lijkt nu alsof je je adem wat inhoudt als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder zit je netjes,maar mag je wel iets meer gaan 'zitten' en dus wat meer druk op het zadel.
Verder vind ik wel dat je super goed naar voren kijkt,dat zie je ook lang niet altijd!

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Dat zou dus betekenen dat ze haar hakken meer naar beneden gaat drukken en dan gaat iemand vaak rijden vanuit zn onderbenen.
Waarom moet ze dieper gaan zitten in het zadel? Ik vind haar juist fijner zitten vanaf haar bekken. Daar zit namelijk een stuk minder spanning.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:28

MarloesNatje schreef:
Bij deze foto heb ik het idee dat er iets niet helemaal goed is :P al weet ik niet helemaal wat precies..., was trouwens met doorzitten. [ Afbeelding ]
Beetje raar sta-momentje ;p [ Afbeelding ]

schouderbladen tegen elkaar aandrukken, lekker trots op je paardje zitten!
Op de eerste foto ben je vrij strak in je hand, je paard komt er ook flink tegenin.
Op de 2e foto vind ik je handen en armer fijner, je paard loopt daar ook beter. Wat meer op zijn eigen benen en minder op de voorhand. Hakken iets naar buiten draaien en je handen idd wat meer dragen :)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:33

Nou, ik denk genoeg recties op de vorige. us dan plaats ik maar foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

En een foto uit de oude doos <3

Afbeelding

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 11:41

ankehoix schreef:
YelaBrenda11 schreef:

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Dat zou dus betekenen dat ze haar hakken meer naar beneden gaat drukken en dan gaat iemand vaak rijden vanuit zn onderbenen.
Waarom moet ze dieper gaan zitten in het zadel? Ik vind haar juist fijner zitten vanaf haar bekken. Daar zit namelijk een stuk minder spanning.

ieder zijn eigen mening uiteraard,maar ik ben altijd van mening dat je echt moet gaan zitten. Ik zie vaak genoeg mensen die als het ware boven het zadel hangen,dat zie ik hier nog niet gelukkig.

Ieder in dit topic mag zijn eigen advies geven he,het gaat erom want de desbetreffende persoon zelf het fijnst vindt. Je moet tenslotte ook rijden zoals je dat zelf prettig vindt.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 11:43

bovenstaande foto's: niet verkeerd,alleen probeer je handen rechtop te houden en ietwat boven de schoft. Focus je niet teveel op de voorkant,daarmee bedoel ik dat je meer naar voren mag kijken,tussen de oortjes van je paard door.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:46

YelaBrenda11 schreef:
bovenstaande foto's: niet verkeerd,alleen probeer je handen rechtop te houden en ietwat boven de schoft. Focus je niet teveel op de voorkant,daarmee bedoel ik dat je meer naar voren mag kijken,tussen de oortjes van je paard door.

Bedankt, daar moet ik inderdaad heel erg aan werken :j

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:01

JasmijnJoy schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Netjes hoor! Let erop dat je tenen niet teveel naar buiten steken.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:44

YelaBrenda11 schreef:
ankehoix schreef:

ieder zijn eigen mening uiteraard,maar ik ben altijd van mening dat je echt moet gaan zitten. Ik zie vaak genoeg mensen die als het ware boven het zadel hangen,dat zie ik hier nog niet gelukkig.

Ieder in dit topic mag zijn eigen advies geven he,het gaat erom want de desbetreffende persoon zelf het fijnst vindt. Je moet tenslotte ook rijden zoals je dat zelf prettig vindt.

Jahoor dat ben ik met je eens, maar ik vind dus dat zij wel lekker zit in het zadel.
Uiteraard mag ieder zijn eigen advies geven en menig hebben, maar dan mag iemand daar wel opreageren als hij/zij er niet mee eens is. Daarbij was ik nieuwsgierig naar waarom je dat zo zei. Was zeker niet aanvallend bedoeld :)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:46

Emmavhx schreef:
JasmijnJoy schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Netjes hoor! Let erop dat je tenen niet teveel naar buiten steken.

Vooral bij het springen denk ik dan? Maar bedankt! :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:13

Bedankt iedereen die advies heeft gegeven op mijn foto, ik ga er zeker wat mee doen.
Leerzaam, zo'n topic :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 17:29

ankehoix,daar heb je gelijk in. Het is alleen altijd wel zo dat er een aantal ongeschreven 'regels' zijn wat betreft je houding,maar ook veel meningen die bij iedereen verschillend zijn.

Zo is het bijvoorbeeld een ongeschreven regel dat je niet voorover hoort te vallen met het rijden,maar dat 'zitten' waar ik het over had is weer een kwestie van verschillende meningen.
Ik zei dat vooral omdat ik het zelf erg gewend ben.

hierbij 2 foto's van wat ik bedoel:

(echt het zitten,wat ik het fijnste vind))
Afbeelding

(het 'erboven hangen' ) dit vind ik echt een irritante foto en ben het ook niet van mezelf gewend,ik houd het maar op een moment opname :+ iig krijg je nu een beeld van wat ik bedoel!

Afbeelding

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:45

YelaBrenda11 schreef:
ankehoix,daar heb je gelijk in. Het is alleen altijd wel zo dat er een aantal ongeschreven 'regels' zijn wat betreft je houding,maar ook veel meningen die bij iedereen verschillend zijn.

Zo is het bijvoorbeeld een ongeschreven regel dat je niet voorover hoort te vallen met het rijden,maar dat 'zitten' waar ik het over had is weer een kwestie van verschillende meningen.
Ik zei dat vooral omdat ik het zelf erg gewend ben.

hierbij 2 foto's van wat ik bedoel:

(echt het zitten,wat ik het fijnste vind))
[ Afbeelding ]

(het 'erboven hangen' ) dit vind ik echt een irritante foto en ben het ook niet van mezelf gewend,ik houd het maar op een moment opname :+ iig krijg je nu een beeld van wat ik bedoel!

[ Afbeelding ]

Ja ik snap en zie wat je bedoelt!
Alleen steek je door het focussen op het echt zitten wel heel erg je benen naar voren.
Verder vind ik dus inderdaad dat je op die 1e foto lekker in je zadel zit, helemaal niet overdreven inderdaad. Alleen je benen nog iets naar achtere leggen, dan is het plaatje compleet imo :)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:02

Hey,
Vinden jullie het ok als ik meepraat? Ik ben de laatste tijd heel erg bezig met mijn houding te corrigeren. (want die was vrij tot zeer erg :') ) Het is ook heel leerrijk om zo naar andere mensen hun houding te kijken vind ik :)
Op deze pagina:
- MarloesNatje: Jouw houding ziet er goed uit :) wel iets of wat gespannen?
- JasmijnJoy: Van jou kan ik nog wat leren denk ik :D op de eerste foto zijn je voeten denk ik wel net iets te veel naar voor, maar dat kan ook aan het moment liggen :)

Hier komt mijne:
Eentje waar ik best fier op ben. Ik had op dat moment les centered riding. Heb ik heel veel van geleerd, zelfs van 1 uurtje!
Afbeelding

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:07

Handen rechtop, schouders naar achter, kijk naar voren en dan ben je al een heel eind! Op zich zit je best netjes maar als je aan die puntjes werkt is het helemaal top! Leuk paardje btw.

Afbeelding

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:08

hmpff over die foto spreek ik me niet uit.. Ik heb totaal niet die rijervaring :P

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:17

hafjesliefde schreef:
Hey,
Vinden jullie het ok als ik meepraat? Ik ben de laatste tijd heel erg bezig met mijn houding te corrigeren. (want die was vrij tot zeer erg :') ) Het is ook heel leerrijk om zo naar andere mensen hun houding te kijken vind ik :)
Op deze pagina:
- MarloesNatje: Jouw houding ziet er goed uit :) wel iets of wat gespannen?
- JasmijnJoy: Van jou kan ik nog wat leren denk ik :D op de eerste foto zijn je voeten denk ik wel net iets te veel naar voor, maar dat kan ook aan het moment liggen :)

Hier komt mijne:
Eentje waar ik best fier op ben. Ik had op dat moment les centered riding. Heb ik heel veel van geleerd, zelfs van 1 uurtje!
[ Afbeelding ]

Ik vind dat je erg netjes zit! Probeer alleen naar voren te kijken, maar dat kan een moment opname zijn :)

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:32

Liaatje363 schreef:
Handen rechtop, schouders naar achter, kijk naar voren en dan ben je al een heel eind! Op zich zit je best netjes maar als je aan die puntjes werkt is het helemaal top! Leuk paardje btw.

[ Afbeelding ]

Erg netjes!
Wel zie ik een beetje pianohandjes.
En is het net een (bijna) sta momentje? Of ga je net weer bijna zitten? Anders is het wel het 'erboven hangen' wat Yelabrenda11 noemde.
Ik vind het een fijn beeld, mooie beenligging en lekker ontspannen. :)

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:47

ankehoix schreef:
Liaatje363 schreef:

[ Afbeelding ]

Erg netjes!
Wel zie ik een beetje pianohandjes.
En is het net een (bijna) sta momentje? Of ga je net weer bijna zitten? Anders is het wel het 'erboven hangen' wat Yelabrenda11 noemde.
Ik vind het een fijn beeld, mooie beenligging en lekker ontspannen. :)

Ik denk dat ik daar sta, heb wel mer foto's en daar zit ik gewoon echt om m'n kont, t is een momentopnamen !

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:58

Ik zet ook eens een paar foto's neer, ze zijn ondertussen alweer een paar maandjes oud maar als ik kijk naar hoe ik een dik jaar geleden op een paard zat :')
klik :o

mijn handen mogen iets hoger en mijn hak ietsjes meer uitdrukken, verder heb ik het idee dat het wel aardig is zo :) Ik kreeg vorige week tijdens mijn wedstrijd een 7 voor mijn houding en een 7 voor mijn zit :D
Afbeelding