hoe vaak rijden jullie je paard-pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Narita

Re: hoe vaak rijden jullie je paard-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:19

Ik rijd mijn 4-jarige ongeveer 2/3x per week een halfuurtje :)
En verder doe ik daarnaast nog 3/4x per week Parelli. Ze heeft sowieso altijd één rustdag per week, meestal 2 en als ik het heel druk heb met school 3. Luizenleventje :')

pascadanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:41

Ik rij mijn paarden 5 a 6x per week, waaronder 1x per week helemaal ontspannen rijden, 3x per week ontspannen loswerken en daarna intensieve oefeningen doen, en soms 1 of 2x springen . Rij ook niet altijd een vol uur, ook wel is half uurtje of 3 kwartier.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:46

ik rijd 3 keer per week 3 kwartier per keer. Soms zonder zadel, soms zonder hoofdstel, soms met neckrope, soms met zadel en hoofdstel...meestal springen en balkjes lopen, soms dressuren, kortom: heel veel afwisseling :+
mijn pony is nu 20..

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:48

Mijn opa is 21 en rij hem 5 keer per week 20 a 30 minuten. hij geeft het zelf aan waneer hij moe is.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:49

ik rij mijn verzorgpaard 2 tot 5/6 keer per week, uiteenlopend van een half uur tot 5 uur (er rijdt verder niemand op) ik rij 's zomers altijd meer, omdat het dan langer licht is, maar bouw het wel altijd netjes op en af de langere ritten :)

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:20

ik heb een haflinger van bijna 21 jaar.
als het weer er naar staat ( dwz geen vorst en geen overdreven natte bak ) rij ik 2 x per week 3 kwartier in de bak en in het weekend een bosrit van minstens 1 uur.

Lysanneex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:24

Eigenlijk elke dag behalve maandag, :D

Leroy95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:08

MIjn paard is 8 en die rij ik gemiddeld 4x per week.

annick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:29

Mijn paardje word ik mei 4 en ik rijd hem 1x in de week, de rest van de week staat hij lekker in de wei of los in de bak.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:31

Ik rijd op mijn 13 jarige meestal 3 4x in de week ook omdat ik niet veel tijd hem op moment, Als we in debak rijden een half uur en buiten meestal 3 kwartier

Maaikiej92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:19

Ik rij mijn 14 jarige toppertje 5x in de week 45 minuten tot een uur en 1x in de week 45 minuten longeren en 1 dag rust (los in de bak, molen etc)

just_me_nien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:08

just_me_nien schreef:
Mijn paardje is bijna 20, ondanks dat rij ik haar 5 of 6x per week.
Ik rij dat ong een uur. Soms iets langer, soms iets korter.
Verder laat ik haar vrij in de bak (kan ze lekker rollen&rennen) of longeer ik haar.
Longeren vindt ze niet echt leuk... Dus meestal rij ik gewoon.

Nu alleen even niet, ze heeft een hoefzweer :(

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:48

Mijn pony rijdt ik ongeveer 5/6 keer per week, wedstrijd(en) meegerekend.
Paard hangt van mijn tijd af maar het liefst 4/5 keer, wedstrijd(en) meegerekend.
Pony is bijna 8 en paard bijna 9 en rijdt meestal bijna een uur :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:50

Ik rij vaak 6 a 7 dagen in de week, maar het komt ook weleens voor dat ik een week minder of helemaal niet rij.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:51

Normaal gesproken op een 7 jarige pony 4x in de week een halfuurtje.

LittleDream4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:08

Mijn paard (ras: volbloed) is 10 jaar, rij haar 4 keer in een gewone week. In vakanties 5 keer
Als ik rij wissel ik het af hoe lang ik rij de ene x 3 kwartier de andere keer een uur. Licht er ook aan wat ik ga doen springen of dressuur. Bij springen meestal 3 kwartier.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:55

Ik rijd mijn 5 jarige 5 keer in de week. Daarnaast longeer ik hem 1 keer in de week. Op zijn rustdag ben ik graag bezig met grondwerk, in de weekeinden ook. Meestal rijd ik ongeveer drie kwartier en dan nog rondje buiten uitstappen.

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:58

Ik probeer een 3-4keer in de week te rijden in de week met mijn 7jarige. Daarbij heeft hij soms 1 soms 2 rustdagen in de week, de overige dagen werk ik op de grond, longeer ik even,...

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:25

Mijn bijna 5 jarige wordt 4 keer in de week gereden. Twee keer door mij en twee keer door de mede-eigenaar. We rijden meestal 40 à 50 minuten. Verder wordt hij twee keer in de week gelongeerd en heeft hij 1 dag per week vrij :)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:20

Ik les 3 kwartier (dressuur) op dinsdag, verder ligt het eraan hoeveel tijd ik heb en of het weer meewerkt zodat de bak te doen is, maar meestal komt het neer op nog 4 dagen werken met hem, dat is afwisselend rijden (meestal half uur tot 3 kwartier), longeren, lekker gek doen of een buitenrit (dit moet ik vaker gaan doen van mijzelf). Ik zal nooit alle dagen dat ik kan alleen maar gaan rijden, ik houd van afwisseling. Ik wil nu ook gaan beginnen met grondwerk, maar dat vind ik nog moeilijk om te leren, hoe moet ik dat precies aanpakken, zeg maar (ik weet niemand in mijn buurt die hier les in geeft). Hij heeft dus in ieder geval 1 dag in de week complete rust, maar meestal worden dit er vanwege tijdgebrek wel 2 dagen (een poetsbeurt kan er dan wel vanaf). :P

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:34

Mijn 6 jarige wordt ongeveer 4x in de week bereden en 1 a 2x in de week gelongeerd. Ik rijd meestal drie kwartier tot een uur en als het lekker weer is probeer ik 1x in de week met een vriendin naar buiten te gaan maar helaas lukt dat niet altijd. :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:35

Ik heb een 8 jarige e pony.
Dagelijks ga ik naar stal.
Krijgt ze haar aandacht.
Rijden zo'n 3 keer per week.
Ik rijd eigenlijk wanneer ik zin heb.
Ene week wat vaker dan de andere keer.
1 keer per week hebben we dresuurles.
Verder zijn t vooral buitenritjes.
Afentoe eens een keertje longeren, springen,wandelen, dingetjes als afwisseling

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:27

Ik rij samen met een ander meisje op een kwpn-er van 11 jaar. Wij rijden hem 5 a 6x in de week en als het kouder is longeer ik hem nog een dag omdat hij z'n energie dan kwijt moet. Ik rijdt de ene keer een half uurtje en de andere keer een uur of iets langer.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:00

die van mij is 9 jaar. ik rijd hem zelf 2 á 3 keer per week en mijn bijrijdster ook 2 a 3 keer per week.( de rest van de week ga ik wandelen, longeren of losgooien) ik rijd altijd inclusief in en uitstappen 50 min. en een half uur rijd ik dan intensief + 10 min in- en 10 min uitstappen. in de zomer rijd ik iets minder en stap ik minder lang in en uit. meestal ga ik dan op buitenrit.
(in en uitstappen doe ik minder lang omdat hij dan op het land staat de hele dag, dus doet hij het zelf al en rijd ik minder vanwege zijn hooikoorts en zomer eczeem, kan ook niet intensief rijden zomers, dan krijgt hij last van zijn luchtwegen)

ik denk dat het niet zo veel uit maakt hoe vaak en hoe lang je rijd. ik rij wel eens een buitenrit van 3 uur, dit kan prima als ik maar genoeg stap tussendoor.

paarden zijn ervoor gemaakt om hele dagen te lopen, wanneer er gevaar drijgt, te vluchten. daarom denk ik dat het niet veel uitmaakt, als je maar niet je paard elke dag op stal hebt staan en dan 1 keer in de week eruit haalt en een uur intensief gaat rijden.. dat kan natuurlijk niet.. haha

het beste is wel als je paard elke dag beweging heeft, hoef niet te rijden, kan ook longeren, losgooien of gewoon in het land staan zijn, dit is goed voor de hoeven en bloedsomloop..
het beste is dus denk ik om je paard wel elke dag even de benen te laten strekken! ze zeggen niet voor niks dat je moet wandelen met een kreupel paard, dit is namelijk goed voor de bloedsomloop. lekker wandelen met je paardje zal al genoeg zijn dus!

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:41

Ik rijd nu in de winter in een gemiddelde week ongeveer 3x dressuur (gemiddeld 40 minuten), 1x een bosrit of wandeling en 1x 20 minuten longeren aan de pessoa. Mijn KWPN'er is 6 jaar. Als het stopt met vriezen en sneeuwen, gaan we fanatieker dressuren. Dan train ik eerst in de bak en doe dan een klein rondje bos aan de lange teugel.