Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
moi22 schreef:Wat n flut argument. Ik ben met mijn paard zzlicht startgerechtig maar kan echt niet les geven.
Tegenwoordig zie ik wel vaak wat er mis gaat en weet dan wel hoe ik t op zou lossen maar om dat dan op iemand anders over te brengen vind ik n regelrechte ramp.
Zelfs als ik iemand anders oP mijn paard laat rijden weet ik niet ik die persoon kan helpen om t beter te laten worden. Zie ook weer wel wat er mis gaat maar kan dat dan niet overbrengen.
Sokje_6 schreef:moi22 schreef:Wat n flut argument. Ik ben met mijn paard zzlicht startgerechtig maar kan echt niet les geven.
Tegenwoordig zie ik wel vaak wat er mis gaat en weet dan wel hoe ik t op zou lossen maar om dat dan op iemand anders over te brengen vind ik n regelrechte ramp.
Zelfs als ik iemand anders oP mijn paard laat rijden weet ik niet ik die persoon kan helpen om t beter te laten worden. Zie ook weer wel wat er mis gaat maar kan dat dan niet overbrengen.
Knap dat je die zelfkennis hebt en ook accepteert!![]()
Ik heb les van een instructrice die niet veel wedstrijden rijdt en rond L-niveau zit ofzo. Maar lesgeven dat ze kan, echt heel goed en begrijpend. Ik kan me geen betere voorstellen, en al rijdt ze niet heel hoog in de wedstrijden, ze kan die informatie wel overbrengen!
Ik heb al jaaaaren les vandezelfde persoon, heeft geen papiertje oid maar heeft wel GP gereden. Hij kan zo fijn lesgeven, hij weet mij perfect aan te voelen,..S_uus schreef:Ik moet zo lachen om die 'hoge' ruiters die 7 kleuren schijten als mijn pony met mij erop ervandoor gaat in de bak waar zij bij in rijden.

superwoman schreef:Miranda,hoe kan iemand die b niveau rijd,zo goed de basis aan een ander leren??
je zal toch ervaring moeten hebben om die basis goed onder controle te hebben. Hoe hoger je komt,hoe belangrijker die basis is. Wil niet zeggen dat elke z ruiter die onder controle heeft,maar een b ruiter.....
MirandaFuego schreef:Een ruiter die paarden inrijdt doet dingen die op b niveau zijn, je paard op normale hulpen ontspannen de bak door rijden in stap, draf en galop, allemaal eenvoudig, das toch b niveau?
superwoman schreef:Miranda,ik vind iemand die paarden zadelmak maakt en doorrijd geen ruiter met b niveau. Dat hij nog nooit een wedstrijd heeft gereden,maakt hem nog geen b ruiter. als hij gaat starten,dan wel,maar zal hij wsl binnen no-time op hoger niveau rijden..
superwoman schreef:Miranda,ik vind iemand die paarden zadelmak maakt en doorrijd geen ruiter met b niveau. Dat hij nog nooit een wedstrijd heeft gereden,maakt hem nog geen b ruiter. als hij gaat starten,dan wel,maar zal hij wsl binnen no-time op hoger niveau rijden..
Feria schreef:Ik ben het eens met jullie. Z is niet eens zo'n hoog niveau, dat is nog basis vind ik.
Mijn haar gaat altijd recht staan als mensen hun Z instructeur aanbidden. Denk ik altijd het mijne van...
Toen ik mijn merrie nog had hadden wij ook les van een hele goede instructeur. Ik heb zo veel van hem geleerd! Vaak zaten we nog uren na te praten over hoe en waarom mijn paard dit of dat deed en waarom ik zus of zo moest reageren. Die man heeft een kennis waar ik ontzettend jaloers op ben
Hij werkt echt vanachter uit, over de rug en recht. Mijn merrie werd elk jaar nagekeken door een osteo en telkens kreeg ik complimenten over mijn trainingsmethode.
En ik en paard lief voelden ons er goed bij.
Ik heb heel veel instructeurs gehad, goede en minder goede, maar bij deze voel ik me echt heel erg goed
Vooral het napraten vind ik ook altijd leuk, alleen zijn er maar weinig instructeurs die daar tijd voor maken.