Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Nelleke_ schreef:Ik moet gelijk denken aan een collega van mij. Die wandelt en loopt hard met lood om z'n enkels om zo wat extra calorieën te verbranden en z'n beenspieren sterker te maken.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. 24/7 vind ik wel echt not-done! Maar, hoeveel lood kun je om een paardenbeen binden? Geen kilo's toch? Hoeveel merkt een paard van 500kg van 500gr lood per been?
Al vraag ik me af wat het doel van de training is en of het echt nut heeft. Zijn er mensen die dit hebben onderzocht? Als het paard verder eerlijk wordt getraind en het lood zorgt er tijdens de training voor dat er een betere spieropbouw plaatsvind, dan vind ik het een beter alternatief dan alle hulpteugels e.d. die op de markt zijn.
Feria schreef:darwin schreef:Ik denk als je kijkt naar Totilas hoe die vroeger bij zijn amazone liep of bij Edward dat het antwoord al weet
Ik denk niet dat je bij de opleiding van Totilas aanwezig was?
anneliesdj schreef:Dat ben ik niet met je eens maar afgezien daarvan kan een ruiter wel degelijk héél veel verschil maken.
Kun jij filmpjes geven waaruit je dat verschil duidelijk kunt laten zien?
En ben jij dan van mening dat hij nog steeds met lood om staat? Of denk je dat tijdelijk trainen voldoende is om een paard de rest van zijn leven zo'n voorbeen te laten houden?
Quir schreef:IJzers zitten er altijd onder en ja het geeft verschil in de beweging. Dat wil dus ook zeggen dat je altijd met lood moet blijven trainen wil je hetzelfde houden...
Aangezien wanneer je ijzers er onder uit haalt, ze weer anders gaan lopen.
darwin schreef:anneliesdj schreef:Dat ben ik niet met je eens maar afgezien daarvan kan een ruiter wel degelijk héél veel verschil maken.
Kun jij filmpjes geven waaruit je dat verschil duidelijk kunt laten zien?
En ben jij dan van mening dat hij nog steeds met lood om staat? Of denk je dat tijdelijk trainen voldoende is om een paard de rest van zijn leven zo'n voorbeen te laten houden?
Ik heb toen foto's in het topic over Totilas gezien en dat was zo'n verschil, dat dat nooit op een "natuurlijke" manier is verkregen.
Ik zou er ook niet van staan te kijken als ze dressuurpaarden ook in de schoenen trainen, net als hackney's en tuigers.
Misschien laten ze ze ook wel over hoge cavaletti's lopen, weet ik veel wat ze allemaal met die beesten uithalen.
Het enige wat ik kan zien is dat dat paard niet natuurlijk beweegt, maar hoe het verkregen wordt daar zal toch nooit geen duidelijkheid over komen, aangezien dat allemaal achter gesloten deuren gebeurt.
Cer schreef:24 uur per dag? Lopen ze dan ook de hele dag?
want als ze dat lood omhebben, zitten er toch bandages of iets om? En dat 24/7 zal niet al te goed zijn?
is het trouwens voor zowel voorbeen als achterbeen gebruik?
Quir schreef:Wat is in de schoenen trainen??