Mioux schreef:Ik heb even mee gelezen, en het filmpje bekeken. Echter is dit niet mijn voorkeur kwa beleren... Ik vin het zelf fijn rustig aan te beginnen en stapje voor stapje te doen. Ik heb zelf meerdere pony's en paarden ingereden voor andere en voor een handelstal destijds. Maar altijd rustig aan en elke keer een klein stapje, ik vind en merk toch wel als je rustig aan doet en elk stapje voorzichtig neemt, het paardje ook een stuk rustiger is als je er eenmaal op klimt omdat die toch wel door heeft dat je het niet overhaast doet en die je dan toch een beetje meer kent. Ik denk dat de methode van t filmpje meer is voor echte handelstallen in hogere klassen eventueel, die snel alles willen doen. Maar nogmaals, zo zou ik het zelf niet willen.
Dat denk ik ook...

....niet dat het wat had uitgemaakt want ik had haar toch wel gekocht. Maar het was wel zo aardig geweest om het er gewoon bij te vertellen, dan had ik het in het begin heel anders aangepakt
Ik kan je vertellen dat 60m met je knie tegen de wand te worden geplet geen pretje is of als je paard steigert en zich tegen de wand aan laat vallen....gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar ik heb echt momenten gehad dat ik de handdoek in de ring wilde gooien!
). Ik neem daar net zoveel tijd voor als nodig. Alleen hou ik de conditie zo laag mogelijk.. Verder gaat het een beetje zoals hier al een aantal keren is geschreven met soms dat verschil dat ik niet heeel voorzichtig ben.
Maar dit is een beetje hoe ik denk dat ik het wil aanpakken.