amarial schreef:WhySoWhite schreef:Onzin ik rijdt western en daar heb je niet eens een neusriem.. Ze zijn er wel maar die zitten vrij los. Ik weet dat toen ik nog dressuur reed ik mijn neusriem altijd 2 vingers onder het jukbeen had zitten en wel vrij aangesloten.
In de western rij je niet zoveel op de teugels als in de dressuur.. Daar zit verschil in hé.
Dat is echt onzin. Ook met western heb je gewoon contact met het bit.
Jammer dat mensen het allemaal zien zoals ik de films. Ook een western paard word op teugels met contact gereden en recht gericht. Dressuur mag ook best wat meer met been en zit gedaan worden. Echt niet elk kunstje is nodig met het bit.
Aanleuning blijft redelijk constant en makkelijk in de overgangen stap draf en terug. Met galop erbij gaat steeds beter, maar ze gaat dan ook steeds makkelijker galopperen. Moet de overgang stap-halt gewoon vaker mee gaan pakken. Vanuit halt wegrijden als ze uiteindelijk toch nageeft is een makkie. zowel stap als draf. Ik denk dat ze inderdaad zoiets heeft van "we staan stil, ik ben klaar"
)
LET OP:VOOR IEDEREEN MET EEN AANSN OER NEUS RIEM! DE BOVENSTE NEUS RIEM MOET WAT LOS ZITTEN IVM MET DE KIEZEN !!!!DAAR DEZE NIET IN DE WANGEN GEDRUKT WORDEN EN JE EEN AVERECHTS EFFECT BEREIKT!!DAARBIJ DE SPEr RIEM MAG WAT STRAKKER NIET TE ZODAT JE PAARD DE TONG NIET OVER HET BIT KAN GOOIEN OF ER NAAST EN ZODAT JE BIT NIET DOOR DE HELE MOND SCHUIFT EN JE BIT MOOI STIL OP EEN PLEK ID MOND BLIJFT LIGGEN!MIJN SPEr RIEM ZIT STRAK(VAST IS VAST EN JE VOELT ZELF WAARSCHIJNLIJK WEL AAN ALS JE DEZE TE STRAK DOET WAARBIJ JE TE HARD TREKT ...overal waar TE voorstaat
) ENFIN MIJN ERVARING MET DE SPER RIEM (ONDERSTE BANDJE)IS DAT DEZE NA T RIJDEN VAAK LOSSER IS GAAN ZITTEN NET OF MIJN PAARS NEUS BEETJE IS 'GEKROMPEN '
Je hebt het er toch over dat je twee neusriemen hebt? In je eerste bericht zet je dat je de aansnoer niet moet aansnoeren (da's je "hoge" neusriem) en je sperriem, dat die wel goed vast moet.
wat een wereld is dit toch geworden als je iets GOED MET LIEFDE VOOR EEN ANDER BEDOELD kan tegenwoordig ook niets meer zeggen waar mensen al niet over vallen ,jammer.
Schelden is ook nergens voor nodig.