Vind het absoluut niet fijn om iemand met mijn paard bezig te zien. Wat dat betreft ben ik wel hebberig haha
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pinto_1 schreef:Ik vraag me wel af of een paard eenkennig kan worden als er maar 1 iemand op zit.
Ik had vroeger mijn merrie op de manege staan, met bijrijdster, en af en toe iemand anders als het zo uitkwam. Kleine kinderen die een rondje wilde stappen was ook geen probleem...
Nu heb ik haar al ruim 4 jaar bij huis, en rijdt ik als enige. Paar maanden geleden wilde ik 1 van de buurkinderen (13 jaar) op haar laten uitstappen, ging ze in volle draf ervandoor. En vervolgens iedereen die probeerde haar tegen te houden ontwijken, de draak...![]()
Keer erop gewisseld met mijn bijrijdster, ik had de zenuwen, ze versnelde al in draf, ging in galop van links naar rechts springen en de oren vanaf het begin af aan al plat.
Vind het wel jammer, wil straks in het voorjaar mijn "veulen" inrijden, maar dan heb ik dus niemand om op haar te laten rijden.
hij is wel eenkennig maar als ik erbij ben en ik stel hem gerust vertrouwd hij er wel op dat ik geen enge mensen op z'n rug zet.
(nee, niet serieus nemen)...
)
en ik was mijn automaatje gewend bij het springen
)
Serendip90 schreef:Ik kan het niet laten:
Het is ook nog een arabische zwarte hengst zeker? :p
Die van mij gaat ook veel naar buiten, maar ik twijfel of het zo slecht is met andere ruiters. Ik ben bijvoorbeeld geen springheld, maar als vriendinnetje vaak met hem springt, wordt hij er beter in, dus kan hij mij weer helpen (bij wijze van, dan nog blijft het een ezelen ik was mijn automaatje gewend bij het springen
)
Als ik iemand mijn "zwakke punten" laat vervangen, hem door laat trainen (dus geen beginner erop.. ook al is die van mij fan van kids... daarmee kan ie echt uren rondhobbelen en dan merk je gewoon dat ie het ook echt leuk vindt)
)
.
MirandaFuego schreef:Nou, het is officieel een schimmel arabisch volbloed, maar hij lijkt inmiddels steeds zwarter te worden!![]()
Mijne vind werken al zowiezo niet het belangrijkste in zijn leven, dat hoeft van mij ook niet, dus mogen er soms kindjes op hobbelen en rij ik af en toe zelf een rondje.
Hij is ook vrij klein dus de meeste volwassenen kunnen er niet eens op maar ik moet zeggen dat ook heel zuinig op hem ben.
En het zou ook wel heel lüllig voor hem zijn hem opeens 'te laten trainen' door een ander terwijl hij totaal niet op niveau is gewend te werken.
En er zijn maar weinig mensen die ik goed genoeg zou vinden, de mensen die wel goed genoeg zijn hebben er vast zelf geen behoefte aan om op mijn harige dikkerdje zonder conditie te gaan zitten.
Dus mjah.. Ik kan gewoon zeggen "mijn paard is niet goed genoeg" dus er willen geen mensen op
Serendip90 schreef:Mijne is officieel gedumpt omdat door een bijrijder omdat hij niet op niveau gereden wordt (Ja, ik vraag te veel van hem en daar heeft ie dan geen zin in....) Dus het is niet de conditie bij hem, hij hobbelt genoeg af, maar hij wil dan niet en gaat etterenDus mjah.. Ik kan gewoon zeggen "mijn paard is niet goed genoeg" dus er willen geen mensen op