jerich0 schreef:idd, daar heeft u gelijk. Maar als u het opmerkt ben ik beter blijven hangen dan u denkt
Da's niet zo moeilijk hoor, prof, je verraadt jezelf nu toch echt behoorlijk

Bij je eerste post wist ik het al
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SparklingApp schreef:Jaren geleden is de Kür op muziek er bij gekomen om de dressuursport interessanter te maken voor het publiek, daaruit maak ik op dat het voor de dressuurtop belangrijk is dat de sport een breed publiek aanspreekt.
Daarna begon spektakel steeds belangrijker te worden.
Anky gaf zelf ook in een interview toe onderdelen minder correct volgens de reglementen uit te voeren als dat hogere punten opleverde, dus spektakel begon boven de correcte uitvoering te komen.
Bij combinaties waar het brede publiek op de banken staat geven de juryleden hoge punten.
Dus.. het publiek brengt direct en indirect (sponsors ed) het geld in het laatje, ruiters gaan daar in mee om in de prijzen te rijden en juryleden belonen dat wat het grote publiek wil zien.. cirkeltje rond toch?
jerich0 schreef:Als u het verschil niet ziet in de foto's, dan wil u het niet zien. Verpruts uw paardjes verder en kijkt u verder op naar onkunde. Alleen krijgen zijn elke zoveel jaar een nieuw paard en u niet.
Niet alle hogeschool dingen zijn klassiek. De academische doen dit ook. Alleen zijn dit puur truucjes, niet meer en niet min

cherie78 schreef:jerich0 schreef:Als uw paard op correcte manier tot dit niveau wordt opgeleid is er geen probleem daar dit nog steeds geen hogeschool is en dit ook in de srs en 2-3 jaar gedaan wordt. Met het verschil dat deze paarden aan de leeftijd van20 jaar nog steeds lopen en meer kunnen ipv op 16 op pensioen wegens te oud en versleten voor de sort.
Blijkbaar dus nog niet zo goed, als die paarden op 20 jaar lopen en niet meer "gaan"
cherie78 schreef:Electra63 schreef:Het is natuurlijk een inkoppertje: maar hoe oud is Salinero? En hoe lang gaat hij al mee op wereldniveau?
Salinero is niet zo heel veel op wedstrijd geweest.
De "verplichte" (observatie)wedstrijden en de belangrijke wedstrijden, zoals WB enz
Electra63 schreef:cherie78 schreef:Salinero is niet zo heel veel op wedstrijd geweest.
De "verplichte" (observatie)wedstrijden en de belangrijke wedstrijden, zoals WB enz
En hij wordt niet getraind? 2 OS?
Electra63 schreef:Ik vind het wel grappig, dat de tegenstanders altijd zeggen dat deze paarden niet oud worden, maar Salinero en Bonfire het tegendeel bewijzen. Maar dan is er weer een excuus: dat ze niet veel op wedstrijden zijn geweest? Ja, als je op deze manier discussieert heb je altijd gelijk.
Whinnylando schreef:Electra63 schreef:Ik vind het wel grappig, dat de tegenstanders altijd zeggen dat deze paarden niet oud worden, maar Salinero en Bonfire het tegendeel bewijzen. Maar dan is er weer een excuus: dat ze niet veel op wedstrijden zijn geweest? Ja, als je op deze manier discussieert heb je altijd gelijk.
Het is maar net waar je heen wil, wie het balletje laat rollen krijgt hem ook weer terug. In de hedendaagse dressuur is een paard van 19 oud en is het een megaprestatie als hij dán pas met pensioen gaat. In de spaanse rijschool in Wenen heeft het gemiddelde paard zich dan net warmgedraaid.
mika11 schreef:Doet alleen de spaanse rijschool dat?
Of zijn er nog andere 'stromingen' of hoe je dat noemt, die ook zo te werk gaan?
Bij de spaanse rijschool heb je natuurlijk het geluk dat er alleen zeer ervaren mensen werken.
De gemiddelde ruiter moet het met veel minder kennis doen.
Whinnylando schreef:Het is maar net waar je heen wil, wie het balletje laat rollen krijgt hem ook weer terug. In de hedendaagse dressuur is een paard van 19 oud en is het een megaprestatie als hij dán pas met pensioen gaat. In de spaanse rijschool in Wenen heeft het gemiddelde paard zich dan net warmgedraaid.