Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jury schreef:ha ha, die galop van het eerste filmpje
Billie, dat is zo'n lastig cijfer om te geven.
Soms is een paard ontspannen voor een 10, maar zijn ze niet rechtgericht stel 5 en aanleuning een 4. Dan kom je gemiddeld toch nog op een 6.
Barcelano schreef:Maar hoeveel ruiters durven eerlijk te zijn en zeggen...de basis is nog niet in orde dus ik wacht nog even met starten.
Of ik wacht nog met overstappen naar de volgende klasse
Heel veel ruiters gezien die ondanks dat thuis nog niks was bevestigd toch op wedstrijd gingen onder het mom van km maken op vreemd terrein.
En heel raar allemaal teleurgesteld zelfs boos op paard reageren als ze verre van winst kregen...
Doma_clasica schreef:Natuurlijk was vroeger niet altijd alles veel beter maar het is wel zo, in mijn ogen dan, dat de ruiters destijds toleranter waren tegen tegen hun paard.
Ga eens naar een wedstrijd in de basis of nationale wedstrijd en je schrikt met wat een grofheid men tegenwoordig aan het losrijden is.
De frustratie is in het losrijden toegenomen en ook na de proef moeten paarden het tegenwoordig flink ontgelden.
Doma_clasica schreef:Natuurlijk was vroeger niet altijd alles veel beter maar het is wel zo, in mijn ogen dan, dat de ruiters destijds toleranter waren tegen tegen hun paard.
Ga eens naar een wedstrijd in de basis of nationale wedstrijd en je schrikt met wat een grofheid men tegenwoordig aan het losrijden is.
De frustratie is in het losrijden toegenomen en ook na de proef moeten paarden het tegenwoordig flink ontgelden.
Doubtless schreef:Blij dit topic tegen te komen
Ik ben zelf geen wedstrijdruiter en acht mijn niveau daar ook nog niet hoog genoeg voor.
Echter laten de wel-wedstrijdruiters iets anders zien dan ik verwachtte.
Het laad en los terrein is vaak een drama: paarden die de trailer opgetrokken- en geduwd worden, geïrriteerde ruiters, overhaaste ouders...
& wanneer er dan gereden moet worden is er weinig kunst te zien. Ik stond echt versteld van de M proeven. Ruiters die niet fatsoenlijk door kunnen zitten, vastgezette handen en armen, sporen die de buik bij iedere keer aansporen aanraken, onderhals erop, valse knik, geen impuls... Vind het knap dat deze ruiters plezier beleven aan het rijden van wedstrijden