, sorry)Maar hoeveel moeite is het om in het topic in een iets groter lettertype te zetten dat het veel training vraagt en dat je dit dan ook niet moet proberen als je dit nog nooit gedaan hebt?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, sorry)Debbie schreef:Ik wil het niet eens hebben over het feit dat er met een neckrope wordt gereden aan de kant van de weg ( ook al vind ik het ook vrij onverantwoordelijk).
Belangrijk punt voor mij is de voorbeeld functie die je in dit geval hebt door het filmpje op bokt te zetten. Er zitten hier ontzettend veel jonge meiden die zonder begeleiding een paar verzorgpony's hebben en dit er ontzettend stoer uit vinden zien. Ik zie ze al hun pony's pakken, een halstertouw om de nek gooien en zo de weg op...
Debbie schreef:Ik wil het niet eens hebben over het feit dat er met een neckrope wordt gereden aan de kant van de weg ( ook al vind ik het ook vrij onverantwoordelijk).
Belangrijk punt voor mij is de voorbeeld functie die je in dit geval hebt door het filmpje op bokt te zetten. Er zitten hier ontzettend veel jonge meiden die zonder begeleiding een paar verzorgpony's hebben en dit er ontzettend stoer uit vinden zien. Ik zie ze al hun pony's pakken, een halstertouw om de nek gooien en zo de weg op...
StefenYnia schreef:Britt_Mara schreef:sorry hoor, ik ben niet zo dom als jij denkt maar dat snap ik wel
iedereen heeft hier zijn mening hoor
Ach kind, je snapt het helemaal niet. Ik bestempel je niet als dom. Ik weet ook wel dat in de hersenen van adolescenten onder de 22 de hersenen nog niet helemaal ontwikkeld zijn, en dat dingen als empathie gewoonweg nog niet begrepen worden.
Maar ik probeer je iets uit te leggen, dat je dat niet begrijpt heeft niets met dom zijn te maken, maar het blijkt gewoonweg dat jij nog niet in een positie bent dat je dat begrijpt. Daarom ga ik deze discussie ook verder niet meer met jou aan. Kom over een jaartje of 7 nog maar eens terug.
Borisje schreef:HeheEr zijn nog mensen met me eens gelukkig.
Amaris, hoe groot is de kans dat een paard wat zo getraind is op hol slaat?
Die kans is net zo groot als dat je een paard met hoofdstel ook niet meer onder controle houd.
Paarden die zo gereden worden, zijn meestal bomproofer dan de paarden die gewoon gereden worden.
Chanel1985: Tuurlijk, dat zeg ik ook, neckrope vergt veel oefening, maar het wil niet zeggen dat je minder
controle hebt, wat iedereen hier beweerd. Dat laatste geef ik je ook volkomen gelijk in.
Gamblex17 schreef:Ik heb dit bijgelezen ! En ook met hoofdstel kunnen er zat ongelukken gebeuren.
Ik ben het met Brit eens ! eigen verantwoordelijk heid hoor .. en als iemand zoiets wilt ,
jaa wat doe je eraan ? als er iets gebeurt eigen schuld.
Maar ook met een paard MET hoofdstel kan het mis gaan ,
mijn paardje sloeg ook op hol , ook met hoofdstel en was ook niet meer te sturen of iets !
en jaa ik lag in het ziekenhuis , en ik dacht ook , jaa eigen verantwoordelijkheid ik ga zelf naar buiten,
er kan altijd iets gebeuren.
chanel1985 schreef:Als iemand die totaal nog nooit met een neckrope gereden heeft, direct de weg op gaat, gaat het denk ik rapper fout dan iemand die met een hoofdstel de weg op gaat die geen ervaring heeft. (als je snapt wat ik bedoel)
Amaris schreef:Borisje schreef:HeheEr zijn nog mensen met me eens gelukkig.
Amaris, hoe groot is de kans dat een paard wat zo getraind is op hol slaat?
Die kans is net zo groot als dat je een paard met hoofdstel ook niet meer onder controle houd.
Paarden die zo gereden worden, zijn meestal bomproofer dan de paarden die gewoon gereden worden.
Chanel1985: Tuurlijk, dat zeg ik ook, neckrope vergt veel oefening, maar het wil niet zeggen dat je minder
controle hebt, wat iedereen hier beweerd. Dat laatste geef ik je ook volkomen gelijk in.
Ik heb het niet over de kans op hol te slaan. Alle paarden kunnen op hol slaan. Daarom zijn het dieren en zijn ze leuker dan een gemiddelde fiets, of brommer.
Ik heb het puur over de mechanische kant van de zaak (maar dat stond er geloof ik al).
Als je een weidepaal om wilt trekken, waar heb je dan meer kans, 5 cm boven de grond beginnen te trekken, of helemaal aan de top? Dát bedoel ik.
. Is mijn paard dan de enige die ik echt niet om kan trekken als ze er echt vandoor gaat? Dan gaat ze alleen maar harder en word de situatie alleen maar gevaarlijker. Diep gaan zitten en op mijn zit en benen proberen om te zetten, das voor mij de oplossing. Geen uiteinde van de teugel voor mij dus. Gamblex17 schreef:Ik heb dit bijgelezen ! En ook met hoofdstel kunnen er zat ongelukken gebeuren.
Ik ben het met Brit eens ! eigen verantwoordelijk heid hoor .. en als iemand zoiets wilt ,
mijn paardje sloeg ook op hol , ook met hoofdstel en was ook niet meer te sturen of iets !
en jaa ik lag in het ziekenhuis , en ik dacht ook , jaa eigen verantwoordelijkheid ik ga zelf naar buiten,
GirlinBoots schreef:Ik vraag mij af wat er in de voorwaarde staan van de verzekeringspolissen?
Heeft iemand dat al kunnen vinden?
Ik geloof niet dat verzekeringen dekken als je hoofdstel los buiten gaat rijden.
Het enige wat ik kan vinden is dat je voor je ruiterbewijs nu ook bitloos mag rijden
http://www.srr-nederland.nl/
MaritAriel schreef:Amaris schreef:Ik heb het niet over de kans op hol te slaan. Alle paarden kunnen op hol slaan. Daarom zijn het dieren en zijn ze leuker dan een gemiddelde fiets, of brommer.
Ik heb het puur over de mechanische kant van de zaak (maar dat stond er geloof ik al).
Als je een weidepaal om wilt trekken, waar heb je dan meer kans, 5 cm boven de grond beginnen te trekken, of helemaal aan de top? Dát bedoel ik.
Ik begin spontaan te twijfelen of mijn paard wel gezond is. Is mijn paard dan de enige die ik echt niet om kan trekken als ze er echt vandoor gaat? Dan gaat ze alleen maar harder en word de situatie alleen maar gevaarlijker. Diep gaan zitten en op mijn zit en benen proberen om te zetten, das voor mij de oplossing. Geen uiteinde van de teugel voor mij dus.
er zijn zoveel mensen die hun paard niet om kunnen trekken als ze ervandoor gaan. persoonlijk vind ik het heel goed dat jij je paardje op je zit kunt terugkrijgen
Maartje1990 schreef:Voor diegene die het maar niks vinden als er met neckrope buiten wordt gereden. Vinden jullie het óók onverantwoord als zowel ruiter als paard hier echt in geoefend zijn?
StefenYnia schreef:Gamblex17 schreef:Ik heb dit bijgelezen ! En ook met hoofdstel kunnen er zat ongelukken gebeuren.
*Zucht* Nog al zo 1...
Niemand zegt dat er met een hoofdstel NIETS kan gebeuren, meiske, alleen dat er over het algemeen MINDER gebeurd, dat er over het algemeen (Uitzonderingen daargelaten) MEER controle is met een hoofdstel (al dan niet bitloos).
Wat de basis van deze discussie is, is de veiligheid, niet alleen voor jezelf, maar voornamelijk voor anderen! (Kijk, als iemand zo stom is om ongelukken voor zichzelf te creeeren, da's tot daar aan toe, maar denk ook eens aan het leed wat aan anderen veroorzaakt kan worden!)
Debbie schreef:Ik wil het niet eens hebben over het feit dat er met een neckrope wordt gereden aan de kant van de weg ( ook al vind ik het ook vrij onverantwoordelijk).
StefenYnia schreef:Gamblex17 schreef:Ik heb dit bijgelezen ! En ook met hoofdstel kunnen er zat ongelukken gebeuren.
*Zucht* Nog al zo 1...
Niemand zegt dat er met een hoofdstel NIETS kan gebeuren, meiske, alleen dat er over het algemeen MINDER gebeurd, dat er over het algemeen (Uitzonderingen daargelaten) MEER controle is met een hoofdstel (al dan niet bitloos).
Wat de basis van deze discussie is, is de veiligheid, niet alleen voor jezelf, maar voornamelijk voor anderen! (Kijk, als iemand zo stom is om ongelukken voor zichzelf te creeeren, da's tot daar aan toe, maar denk ook eens aan het leed wat aan anderen veroorzaakt kan worden!)
Maartje1990 schreef:Voor diegene die het maar niks vinden als er met neckrope buiten wordt gereden. Vinden jullie het óók onverantwoord als zowel ruiter als paard hier echt in geoefend zijn?
*Zucht* Nog al zo 1...
Pelryo schreef:ik vind het gevaarlijker dat stel dat het paard ervandoor gaat, want dat kan natuurlijk gebeuren.
Dat hij moeilijker te vangen zal zijn. Een passerend paard kan je in nood aan de teugel grijpen ( neen niet ideaal, maar in nood!) Zodra de ruiter eraf is de controle over het dier ver weg.
maar goed dan heb ik het over een paard in paniek.