Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kadankovitch schreef:Maar ik heb nog nooit iemand meegemaakt die z'n sporen heeft verdiend op het vlak paarden sport of andersinds, die dom was.
setteke schreef:Met tijd alleen red je het echt niet, als je geen gevoel hebt kan je rijden tot je een ons weegt, het gaat 'm meestal niet worden.
Magrathea schreef:Iemand die een MBO opleiding volgt heeft ws meer tijd over om paard te rijden dan ik (uni) en zou dus beter kunnen rijden
Ik zou juist zeggen dat het andersom is. Iemand die een MBO opleiding volgt heeft ws meer tijd over om paard te rijden dan ik (uni) en zou dus beter kunnen rijden
setteke schreef:Met tijd alleen red je het echt niet, als je geen gevoel hebt kan je rijden tot je een ons weegt, het gaat 'm meestal niet worden.
setteke schreef:Ik reageerde op Magrathea.
En met intelligentie alleen red je het ook niet.
enzino schreef:Dat begrijp ik, maar dan mogen anderen toch ook wel reageren?
enzino schreef:Jij geeft vervolgens aan dat gevoel ook belangrijk is, en later dat je het met intelligentie alleen het ook niet red.
Volgens mij voegt dit weinig toe aan de discussie want de vraag is of je met een hoger opleidingsniveau (of intelligentie) beter, slechter of even goed kan rijden als iemand met een lager opleidingsniveau (of intelligentie).
Yessy schreef:Ik denk dat je voor een hoger niveau ook een bepaalde basisintelligentie nodig hebt, maar dat zal zeker geen IQ van 120 zijn voor topruiters. Andersom, dat hoger IQ en/of opleidingsniveau zorgt voor beter/sneller leren rijden geloof ik helaas ook niet als ik naar mezelf kijk
Cassidy schreef:Dat is een drogredenatie. De kwaliteit van de les is belangrijk, de frequentie niet. Iemand die geen les krijgt kan verder zijn dan iemand die verkeerd les krijgt.