Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sheran schreef:@Suelza: je kunt niet zien hoe ver het paard is voor Gert erop gaat. Geen enkel paard is gewend om een ruiter te dragen voor je erop gaat zitten. Bovendien zit er geen touw op de neus maar een halster, wat de druk nog een stuk beter verdeelt en belangrijker: ook loslaat. Dat zie ik liever dan met een bit, waar je bij een verkeerde beweging het paard in de mond kunt gaan trekken. Bovendien verzin je dat adem benemen er volgens mij gewoon bij.

Sheran schreef:Ach ja, van elke methode kun je wel de slechtste momenten eruit pikken
Maar goed, ieder z'n ding inderdaad. Ik zeg ook niet dat dit bij ieder paard het beste werkt, op elk paard werkt weer een andere methode. Mijn paard bijvoorbeeld wil wel erg graag werken en dan kom je er met geduld wel. Een andere bij ons op stal zou hier weer erg bij gebaat zijn.
maybe2 schreef:ik heb hem gezien op de friezen hengsten keuring in drachten daar gaf hij een demonstratie,maar het paard kwam binnen en het paard was al helemaal naar hem toe gericht,hij stapte er al vrij snel op en draafde door de bak heen alsof het paard al niet anders wist,het paard zag het publiek niet eens,tja dan ga ik toch wel een beetje aan hem twijfelen,volgens mij was dit niet de eerst keer dat het paard en hij elkaar zagen,je kon gewoon zien dat ze elkaar al konden.
ik zeg niet dat hij niet goed is,maar na die demonstratie had ik toch een beetje twijfels.
Ik zie een paard waar met hun volle gewicht aan wordt getrokken en gesjord, die constant tegenstrijdige hulpen te verduren krijgt van 1 man die 'm op afstand/achter zich probeert te houden en tegelijkertijd een man die er met een zweep achteraan rent
Dus nee @Dees ik ben niet van plan hier dingen van te leren en zolang ik weet dat het ook op een andere manier kan zie ik ook geen reden om deze man te respecteren, dan zou dat alleen zijn voor het lef dat hij heeft en niet de manier waarop hij met paarden omgaat. Ik vind het echt verschrikkelijk om dit aan te zien... waarom willen ze dat paard nou ZO gestresst hebben?? Want ligt het aan mij of zijn ALLE reacties die het paard geeft in dit filmpje al 5 minuten van te voren te verwachten, omdat hij vanaf de eerste seconde al staat te schreeuwen dat hij het gewoon niet kan handelen maar niemand ernaar luistert..
Arm arm dier..
upendo schreef:KNAP?!
Ik vind het eerder paardverneukerativerend.
Zeker het inrijden. Heropvoeden is misschien nog een ander verhaal, maar "inrijden" is een basis leggen, niet je paard de bak rondjagen.
maar als je gewoon een uitgebreide voorbereiding aan grondwerk hebt gedaan, het paard de tijd hebt gegeven om aan dingen te wennen etc zie ik niet in waarom dat slechter was afgelopen dan deze manier? ook begrijp ik nu dat hij de vorige eigenaar er dus af heeft gegooid (sorry heb er op dit moment even geen geluid bij dus ik weet niet wat er verder bij is verteld) maar dat zal imo niet zonder reden zijn gebeurd dus dan moet er van tevoren al iets fout zijn gegaan...