Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
biscaya schreef:Toen ben ik via via bij de hofstede terechtgekomen na behandeling van de rug krijg je een traject begeleid rijden waar de LDR methoden wordt toegepast, beetje bij beetje wordt je deze techniek duidelijk gemaakt en op vriendelijke wijze ook naar het paard toe eigen gemaakt en nu enkele maanden verder loopt mijn paard voor het eerst zuiver, tactmatig en krijgt swung in de beweging.
biscaya schreef:piepenfiets, Jij bent duidelijk geen voorstander, dat kan voor mij werkt het echter wel. Er zijn diverse onderzoeken gedaan o.a FEI, ISES. Ook zijn er veel duitse site's. Ik vind je erg aanvallend dat is niet nodig ik kan alleen maar mijn positieve ervaringen melden, en dat de methoden negatief wordt toegepast door velen of dat de methoden voor jou niet werkt is allemaal mogelijk. Ik sta open om bij te leren maar door dit soort berichten van jou heb ik niet het idee dat ik daarvoor bij jou moet zijn. Je ademt veel negativiteit uit daar kan ik niks mee, leer ik niks van.
biscaya schreef:sanne 83
De methode die ze daar uitvoeren ( voorwaarts/neerwaarts/totale focus op ruiter/over de rug rijden/ totale ontspanning van het paard/paard ruimer laten bewegen vanuit de schouder/hals als het ware naar beneden laten vallen/uitschuiven van de hals/rechtrichten/paard los door het lichaam laten bewegen/de rug sterker maken/achterhand stimuleren/totale controle over het paard. Misschien dat er nog meer aspecten bij deze methoden horen ik ben lerende. Begin al wel door te krijgen dat iedereen een andere versie van Ldr heeft dit is ie voor mij in ieder geval.

xmarliez schreef:Niets mis mee. Dat komt omdat het 'normaal' wordt gezien in Nederland. Maar het is eigenlijk hetzelfde als het onderste plaatje, het doet hetzelfde in het paardlichaam alleen kijkt het voor ons anders.
setteke schreef:Piepenfiets, ik kwam al 25 jaar geleden internationaal als groom op concours, je wilt niet weten hoeveel ruiters toendertijd hun paarden gewoon LDR losreden. Zowel bij de dressuur als het springen. Dus de verbazing begrijp ik niet zo.
biscaya schreef:Met de bovenste 2plaatjes bedoel ik LDR ( dit voor de mensen die dachten dat ik iets anders in mijn hoofd had met LDR, dit is ook de methode die wordt toegepast bij het begeleid trainen hofstede ) eens met Setteke niks mis mee ( mits afgewisseld met andere halshoudingen ). ( Xmarliez ik heb jou pb gestuurd dus einde discussie zoals je weet ) Onderzoeken zijn nog steeds gaande, onderzoeken zeggen mij niet zo veel ik ga vooral af op mijn gevoel en zicht. rollkur is voor mij wezenlijk anders daar geeft de ruiter geen cm lucht in de handen, kijk vooral ook eens even naar de handhouding van de amazone op plaatje 4 iedereen moet toch wel zien dat dit een wezenlijk verschil is met de andere plaatjes.
biscaya schreef:Met de bovenste 2plaatjes bedoel ik LDR ( dit voor de mensen die dachten dat ik iets anders in mijn hoofd had met LDR, dit is ook de methode die wordt toegepast bij het begeleid trainen hofstede ) eens met Setteke niks mis mee ( mits afgewisseld met andere halshoudingen ). ( Xmarliez ik heb jou pb gestuurd dus einde discussie zoals je weet ) Onderzoeken zijn nog steeds gaande, onderzoeken zeggen mij niet zo veel ik ga vooral af op mijn gevoel en zicht. rollkur is voor mij wezenlijk anders daar geeft de ruiter geen cm lucht in de handen, kijk vooral ook eens even naar de handhouding van de amazone op plaatje 4 iedereen moet toch wel zien dat dit een wezenlijk verschil is met de andere plaatjes.
piepenfiets schreef:Hier zijn klassiek instructeurs met een lampje te zoeken
Abacab schreef:piepenfiets schreef:Hier zijn klassiek instructeurs met een lampje te zoeken
Meen je dat nou? Leunis van Lieren, Hans Bernoski, Rien vd Schaft, Henk van Bergen, Nico Verwer, Eddy de Wolf van Westerode vind ik toch echt klassiek of vind jij dat deze mensen ook modern rijden?
Kun jij misschien een ned. trainen noemen die in jouw optiek wel zuiver klassiek onderricht geeft zodat ik begrijp waar jij de scheiding klassiek - modern legt?
piepenfiets schreef:De mensen die jij noemt zijn niet ieders buurman en zeker niet affordable voor iedereen itt tot elke manege en 9 van de 10 privé-instructeurs die LDR als standaard hebben. Ik denk dat jij heel goed begrijpt wat ik bedoel.
Abacab schreef:piepenfiets schreef:De mensen die jij noemt zijn niet ieders buurman en zeker niet affordable voor iedereen itt tot elke manege en 9 van de 10 privé-instructeurs die LDR als standaard hebben. Ik denk dat jij heel goed begrijpt wat ik bedoel.
Als jij je groen en geel ergert aan het niveau op de manege en bij de reacreant dan kunnen we elkaar de hand geven.
Maar ik denk dat we het slechte rijden op maneges niet moeten gaan verwarren met topsport. Recreanten rijden hun paard de vernielig in door onkunde en omdat ze geen middelen aan willen wenden om hun kennis te vergroten. Want lessen bij een van de mensen uit mijn rijtje is voor iedereen bereikbaar, het is maar net welke prioriteiten je stelt. Ik investeer nog steeds niet in vrachtwagentjes, Anky-clima control sweaters, om maar te zwijgen van combinaties die week-in-week-uit op goed geluk wedstrijd rijden in de hoop wat puntjes bij elkaar te schrapen.
Dat 9 van de 10 privé instructeurd LDR als standaard hebben ben ik ook niet met je eens. Hun standaard is slecht rijden, onkunde, onwetendheid, luiheid, en arrogantie en dat heeft niets met LDR te maken. Als je goed wilt leren rijden zul je in de buidel moeten tasten en prioriteiten moeten stellen.
)