maar ik doelde op je laatste bericht.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ik doelde op je laatste bericht.
Maar om dat op één filmpje te bazeren.... Somebitch schreef:Bitloos heb je helemaal niet minder controle over je paard hoor? Waar komt dat fabeltje toch vandaan?
Ik zou het gewoon proberen TS.
maar ja95Alice95 schreef:maar het is gewoon mijn gevoel dat bitloos rijden niet voor dressuur bestemd is.
Begrijp me niet verkeerd bitloos rijden is heel fijn en leuk, maar dan gewoon voor een buitenritje en niet voor dressuur.
) xNursiex schreef:(met sterker inzetten bedoel ik dat mijn hulpen groter moeten zijn voordat het uberhaupt doorkomt ---> je hebt dus zelf het gevoel dat je groter moet inwerken, voor je paard voelt dit niet vervelender)
maar jij hebt helemaal gelijk!!! 95Alice95 schreef:want je kunt dan zeker het neusbotje van je paard breken, dit komt doordat een bitloos hoofdstel een soort bitringen aan de zijkant heeft hangen en als je dan druk legt op de teugels trek je die bitringen naar je toe, waardoor er een grote druk kan komen op het neusbot. en te veel druk zorgt dan voor een gebroken neusbot.
Waratje schreef:Beste Lubbert, dat is nou net het punt: wat jij "zou doen" is niet hetzelfde als wat een andere "zou (moeten) doen". Rijden zonder bit is niet helemaal te vergelijken met rijden zonder stuur, misschien moet je je even iets meer inlezen hierover.
En die heb je ook gewoon zonder bit.
lubbert38 schreef:Je gaat toch ook niet in een auto rijden zonder stuur. Dat vind ik hetzelfde als rijden zonder bit .
Of je moet een heel rustig paard hebben maar als er veel pit in zit zou ik gewoon met bit doen, heb je veel meer controle over je paard