Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
freeride schreef:nicky_rilana schreef:http://www.youtube.com/watch?v=X78-hWQE ... ature=plcp
die loopt dus achter de lood lijn, maar geeft wel na.
Deze pony geeft niet na, maar loopt in de krul.
En idd, als je paard L&L gereden wordt, is dat punt net achter de oren niet het hoogste punt, spijker op de kop, waarom L&L ongezond is
Citaat:nee hoor loopt niet in haar eigen houding, dat is mijn houding,

specialmoon schreef:mijn paardje gaat heel snel zelf in de valse knik lopen, omdat ze vanwege haar scheefheid graag steun wil van mijn teugels... ik krijg nu les in rechtrichten, in het begin zit het er heel raar uit. Maar uiteindelijk krijg ik mijn paardje nu zelfs al in de "correcte" aanleuning. Dit is altans veel moeilijker dan gwn in een valse knik trekken (zoals ik het jammer genoeg op 11 jarige leeftijd van een instructrice heb geleerd. Nog moeilijker is het om het te herkennen als je op je paard zit en je het verschil tussen "correct"en valse knik nog niet hebt ervaren en of je een slechte instructrice hebt. Ik zou als ik jouw was een les nemen bij iemand die aan rechtrichten doet, proberen kan geen kwaad. En soms doet 1 les al wonderen!
Een tip om de "valse knik" te herkennen is:
bij een valse knik trek je je paard als het ware in de krul of het paard gaat zelf in de krul lopen. Er is dus geen ontspanning en geen gelijke verbinding met de teugels.
bij "correcte" aanleuning loopt het paard met gelijke druk op de teugels en zou hij als je de teugels uitschuift je hand moeten volgen maar wel contact houden. het is toch wel 1 van de moeilijkste onderdelen van paardrijden (vind ik), maar ik denk wel 1 van de mooiste...
succes

maaikiemike schreef:Het ziet eruit alsof je erg veel gewicht aan je handen hebt hangen, of zie ik dit verkeerd?
Als je er vanuit gaat dat een paard met een valse knik zijn achterhand niet/minimaal gebruikt, is het dus voor een paard (met een valse knik) ook niet mogelijk om adequaat (hals gebruik daar gelaten) te verzamelen en oefeningen zoals keertwendingen in galop te doen? Of is er dan weer sprake van overmatig gebruik van een ander lichaamsdeel?

, dus bij deze een kleine correctie, Lang en laag gebeurd zelden op de juiste manier. 
Agossie schreef:freeride, ik ben het met je eens. Ik heb er ook om gevraagd en ze plaatst een filmpje van een pony van lang geleden (in mijn ogen ook niet goed), maar ik zou het zo graag met haar huidige paard zien. Daar heb ik alleen maar plaatjes van gezien met slof (al dan niet strak aangenomen) en een veel te diep lopend paard.
)