. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jonur schreef:Dit kan onmogelijk tolt zijn aangezien dit geen ijslander is. Het is waarschijnlijk eerder speeding rack of running walk, afhankelijk van of het een singlefooter/ tennesse walking of racking horse is, en dat heeft niet exact de zelfde takt als tolt. Als ik het goed heb begepen destijds van een paar eigenaren ligt de rack en de running walk iets meer richting een telgang dan wij bij ijslanders willen zien in tolt. Het is wel de zelfde beenzetting als tolt maar het laterale moment mag bij rack langer zijn dan het diagonale moment terwijl bij tolt het laterale en diagonale moment exact even lang moeten zijn, anders spreken we van laterale tolt (zwijn) of diagonale tolt (draftolt). Waarom zou dit overigens telgang zijn puur omdat het snel gaat? Ken ijslanders die tot middengalop tempo prima en taktzuiver tolten.
Wat ik ook niet begrijp is waarom die man zover achter over hangt en zijn handen zo ongelovelijk hoog heeft, maar dat zal er misschien voor de show bij horen.
@Stefje: Als ijslanderkenner zal ik je vertellen dat je gewoon normaal rechtop moet blijven zitten in tolt. Dat achterover gehang is nergens voor nodig en je komt ook niet van nature zo te zitten. Of er is iets mis met je zadel geweest op dat paard.