[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:22

Yamcha schreef:
Ja, Romana, wil je dat, super! Dat is echt zinvol :j
En dank je voor het compliment.

Linn: zou je eens een camera willen meenemen naar je les en dan je instructrice (of iemand anders) willen vragen om foto's te maken? Ik wil graag zien wat er gebeurt.

Ik zou stoppen trouwens :')

Hmmm dat zou nu niet lukken want wij rijden altijd in de binnenbak waar er slecht foto's gemaakt kunnen worden. Die zijn namelijk altijd te donker/wazig/bewogen enz.... Zou het heel graag willen maarja.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:22

zo moet het dus NIET:

Afbeelding

deze is een jaar voor de vorige foto gemaakt.

commetaar: sterrenkijken (valt opzich op deze foto nog mee, heb ergere), achterhand bevind zich nog op stal, mijn voeten, aanspanning van onderhals en een weggedrukte rug

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:23

in kan het ook in het Z en in de gp wordt het ook gedaan dus ik zou niet weten waarom jij het niet zou kunnen?
je paard moet gewoon remmen en remt hij niet, dan rem je een keer door. dit moet gewoon steeds minder worden dat je het bijna niet meer ziet

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:24

nicky_rilana schreef:
in kan het ook in het Z en in de gp wordt het ook gedaan dus ik zou niet weten waarom jij het niet zou kunnen?
je paard moet gewoon remmen en remt hij niet, dan rem je een keer door. dit moet gewoon steeds minder worden dat je het bijna niet meer ziet

Ik kan haar best afremmen hoor, das geen enkel probleem...

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:24

en wat vinden jullie hiervan?

Afbeelding

ik denk dat ze hier net iets te diep loopt, dit was iets meer als een half jaar geleden... maar ik kan niet meer op haar rijden, maar ben wel benieuwd naar commentaar :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:25

verography schreef:
Ik ga een poging doen. Vind het altijd er moeilijk om maar te zien. Ik moet zoiets voelen..

Romano, wat ik zie is een weggedrukte rug. Als een sterrenkijker naar beneden loopt is het niet per definitie een mooi plaatje denk ik. Wel goed dat je hem naar beneden heb gekregen, zo kan je hem weer wat makkelijker van achter naar voor gaan rijden. Is dit voornamelijk met ophoudingen gedaan of vanuit het rijden met de benen? Indien de 1e optie kan ik aanraden een combinatie van te maken. Dan had de achterhand per definitie al wat beter geweest. Die van mij (hafje) wil soms ook sterren kijken. Het eerste wat ik dan doe is bijna helemaal terugnemen vanuit draf naar stap en indien stap tot het bijna stil staan en daarna de achterhand actieveren door aan te sporen en ik geef dan tegelijkertijd halve ophoudingen om het paard van achter naar voor naar beneden te rijden.

@ nicky: wat een mooie beelden. Hier zie ik een fijn lopende pony van achter naar voor.

Ophoudingen zijn sowieso fout, aan de teugel 'krijgen' doe je ook niet alleen met je benen :)
Aan de teugel is iets wat een paard zelf doet als jij hem op de juiste manier rijd.
1. Kijk naar je houding
2. zorg dat het paard goed op je hulpen reageert en voorwaarts is
3. Leer hoe je paard loopt, wat is het stuwende been, wat is het dragende been, dus is hij links of rechts gebogen
4. Nu kun je oefeningen doen aangepast op of je paard links of rechts gebogen is.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:26

ja maar als je in de hoek afremt krijg je weer verbinding en gaan ze beter draven. ik geloof best dat je kunt afremmen, ik kan dat ook met mijn pony, maar die kan niet 7 min lang verbinding houden en goed blijven draven.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:28

Intressant topic :).

Wat voor tips enzovoort hebben jullie voor mij?

1. poging halsstrekken met het uitdraven.
Afbeelding
Eigen dingen: helaas horizon niet recht, kan zelf moeilijk beoordelen of hij nu wel of niet te veel op de voorhand valt. Ook houding mag beter :o.

2.
Afbeelding
Eigen dingen: Binnenhand is streng, en tevens weer mijn houding.

Tussen deze foto's zit wat tijd, de laaste is het resenst. Tevens zijn hierna nog wat ontwikkelingen geweest, maar die vermeld ik wel na dat jullie de kans hebben om er eerst even wat over te zeggen.

Extra informatie:
Rij dressuur, b met winst nu.
2 keer per week les, (me moeder en ik).
paard is 15 jaar.
Meer is te vinden in profiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:28

@ Linn: Buiten rijden, schat. Gewoon doen voor een keertje. Of even buiten rijden na de les.

Ik neem maandag de cam mee naar mijn les :D

Romana: sjees, geen commentaar bij nodig....... knap gedaan meis!

@ Simone: te diep, en niet over de rug. Ik wil meer lengte in de hals zien, en meer lengte in de hele bovenlijn. Houd een licht contact, en rijd je paard naar het bit toe, zodat het zelf contact zoekt met jouw hand, hier heb je het bit tegen de onderkaak gelegd, dit is meer een wijken voor druk.
Lekker ontspannen en los zitten, een licht contact, buitenteugel eraan, binnenhand opzij naar voren, benen lang en los, en gelijk contact op beide teugels, hou het licht. Dat zou een fijner beeld moeten geven.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:30

Yamcha schreef:
@ Linn: Buiten rijden, schat. Gewoon doen voor een keertje. Of even buiten rijden na de les.

Ik neem maandag de cam mee naar mijn les :D

Romana: sjees, geen commentaar bij nodig....... knap gedaan meis!

@ Simone: te diep, en niet over de rug. Ik wil meer lengte in de hals zien, en meer lengte in de hele bovenlijn. Houd een licht contact, en rijd je paard naar het bit toe, zodat het zelf contact zoekt met jouw hand, hier heb je het bit tegen de onderkaak gelegd, dit is meer een wijken voor druk.
Lekker ontspannen en los zitten, een licht contact, buitenteugel eraan, binnenhand opzij naar voren, benen lang en los, en gelijk contact op beide teugels, hou het licht. Dat zou een fijner beeld moeten geven.

Ik rijd op een manege hea, we kunnen niet zomaar een les buiten rijden. En we rijden om half 8, dus dan is het al helemaal donker. En ik mag ook niet zomaar na de les naar buiten gaan.

Anoniem

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:31

Ai, da's jammer :\

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:32

ik vindt ( maar dat is mijn manier) dat die van simone alleen maar lager in de hals moet en daar moet hij dan ook los kunnen laten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:36

Yamcha schreef:
Ai, da's jammer :\

Klopt, als het me eigen paard was geweest (wat ik echt DOLGRAAG wil) dan had ik het zo voor je gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:37

Koop hem :j

:D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:46

@ Yamcha: je geeft fijn commentaar zeg, dat mag gezegd worden!
@ miss_lizje: op de foto's líjkt ie wat.. ik weet niet hoe ik het exact moet verwoorden, maar traag komt het dichtst in de buurt. Op de tweede foto mag ie meer door de kaak en op de loodlijn.
Prachtig paard trouwens, apart getekend.
@ Romana: hemeltjelief wat een verschil!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:50

Yamcha schreef:
Koop hem :j

:D

Haar :) En ja ik zou willen, maar dat gaat helaas nu (nog) niet. Ze is van de manege (al wordt ze geleend....) en de eigenaar van de manege wil het niet. Al wil die dr eigenlijk wel weer terug doen. Maaar ik weet ook wie haar officiële eigenaar is, een oude meneer, dus stel dat ze weer (ze is al een x weg gegaan van de manege voor 5 maanden) weg gaat, dan probeer ik het toch wel voor elkaar te krijgen ja!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:52

kun je niet vragen wie de eigenaar is? misschien wil die haar wel niet kweit maar mag je haar dan wel gewoon verzorgen en rijden?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:54

nicky_rilana schreef:
kun je niet vragen wie de eigenaar is? misschien wil die haar wel niet kweit maar mag je haar dan wel gewoon verzorgen en rijden?

Ik weet wie haar officiele eigenaar is. Maar ik en de manege eigenaar liggen niet zo goed...en de eigenaar van Dixie is een vriend van de eigenaar van de manege. Dus zolang ze op de manege staat is er niet echt wat te regelen.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:55

nee dan niet nee

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:59

Afbeelding
op wedstrijd

voordeel: mooi actief
nadeel: tegen de hand, gespannen, ruiter zit niet mee.

Afbeelding

voordeel: lekker ontspannen.
nadeel: mag actiever.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:02

jamie: je moet meer naar voren kijken. en ik weet niet welk nivo je rijd maar hi mag wel wat meer bove in en korter

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:03

Ik rijd nog geen niveau ;)
ja teugels mogen idd korter, maar ik ben zo bang dat ik hem pijn doe ...zucht..., en ik ben altijd opzoek naar geld (dat gaat trouwens al wel beter :D)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:06

oow haha, ik zou misschien proberen om hem toch wat korter te maken, en je paard kan wel iets hebben hoor

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:07

Okey,

Ik merk wel altijd dat als ik mijn teugels langer houd hij meer ontspannen loopt dan als ik hem op pak dat hij er echt door heen moet, hij vind dat een stuk moeilijker...

(met dat soort dingen ben ik ook erg mild)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:08

oow oke, heb je les?