Ik zing altijd maar gewoon hardop. Toch ontspannend en dan hoort peerd ook nog wat, ookal weet ik niet of hij daar wel zo blij mee is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bizzybijtje schreef:Stamina schreef:Lijkt me een onveilig idee, ik wil graag horen wat er om me heen gebeurd. Ook denk ik dat als je paard schrikt van een knal bijvoorbeeld en een sprintje trekt, je reactie om hem terug te nemen en je schrap te zetten sneller is als je het geluid ook zelf hoort.
Technisch gezien...
Als je zelf niet schrikt (omdat je het niet hoort) is de schrikreactie van het paard minder heftig dan wanneer je zelf ook schrikt.
Die ene seconde dat je de knal ook opmerkt, zal het paard weinig doen denk ik, tenzij je als een lijperd zou gaan gillen of in het zadel zou spartelen als een vis op het droge. Terwijl die ene seconde van de knal mij wel meteen alert maakt op het feit dat mijn paard vermoedelijk onder mij vandaan zal hollen.
s6801881 schreef:Ik heb dit één keer geprobeerd, en doe het niet snel weer. Ik had het gevoel dat het contact met mijn paard minder werd, en dat ik hem dus ook minder goed kon aanvoelen. Nu is Max altijd een heel braaf dier geweest, maar hij greep nog wel eens de kans om een geintje uit te halen als ik even niet met de kop erbij was. Ik merkte ook op dat ik minder adequaat reageerde. Het is misschien heel vreemd, want je hebt je gehoor niet nodig om te kunnen rijden, dus een goede verklaring heb ik nog steeds niet. Is er iemand hier die dit ook heeft?
Stamina schreef:s6801881 schreef:Ik heb dit één keer geprobeerd, en doe het niet snel weer. Ik had het gevoel dat het contact met mijn paard minder werd, en dat ik hem dus ook minder goed kon aanvoelen. Nu is Max altijd een heel braaf dier geweest, maar hij greep nog wel eens de kans om een geintje uit te halen als ik even niet met de kop erbij was. Ik merkte ook op dat ik minder adequaat reageerde. Het is misschien heel vreemd, want je hebt je gehoor niet nodig om te kunnen rijden, dus een goede verklaring heb ik nog steeds niet. Is er iemand hier die dit ook heeft?
In deze hoek
Maar goed, zoveel toegevoegde waarde heeft het niet. En als je wilt zingen om de ontspannen werkt "vader jacob" ook
daarnaast denkt je paard dan wel 2x voordat die spanning opbouwt

Met een muziekje op kon ik toch nog lekker rustig rijden.