verography schreef:Ik heb overigens op het Horse Event van 2 jaar terug op een nep paard gezeten en die meet je houding. Waar geef je te veel druk en waar niet genoeg. Hoe voelt zo'n paard dat. Moest zeggen dat het er netjes uitzag, maarja ik vond het neppe paard nou niet echt lopen zoals je het bij een echt paard voelt.
Lijkt me gaaf! Al moet ik zeggen dat ik nu wel al een verzorgpaardje heb die precies hetzelfde werkt. Ze reageert op alles wat je doet, of dat nu is wat je vraagt of niet. Ze beheerst alle westernoefeningen maar als jij niet de juiste hulpen juist gedoseerd geeft doet ze het gewoon lekker niet. En gelijk heeft ze.

Maar als correct rijden idd niet hetzelfde is als mooi rijden dan is die correcte houding toch meer een ideaalplaatje dan iets waar je erg mee bezig moet zijn? Dan komt de ontspanning en het juist gebruiken van je lichaam toch vóór de perfecte houding?
Overigens denk ik dat er maar heel weinig mensen zijn die gelijk netjes blijven zitten en meegaan in de beweging als paardlief serieus de benen neemt. Volgens mij is dan überhaupt blijven zitten en paard terugkrijgen even belangrijker dan of je hakken wel op de juiste lijn met je schouders zitten...