Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zodiacje schreef:Ik zal mijn vraag even wat duidelijker maken.
Onder "goed" versta ik netjes, M proef waardig, een paard beter maken en samen verder komen.
Ik kijk naar foto's zoals deze:
Adelinde, foto via google
Nu hoef ik van mijzelf niet zó goed te kunnen rijden maar ik zou zo graag
ook netjes kunnen rijden, met een mooie houding, ontspannen maar toch
juist, benen netjes, rug recht, hand hoog, je paard lekker aan het lopen.
Er onstpannen opzitten met lichte hulpen en dan je paard goed aan het lopen krijgen.
tja, kijk maar naar het plaatje, wauw!
Wat zou ik daarvoor moeten doen?
Moet je dagelijks rijden?
Moet je een dressuur crack als paard hebben?

.. _Bitje_ schreef:LCharlotte schreef:Nee, je moet er wel een talent voor hebben.
En dan bakken met geld voor een goed paard en de juiste begeleiding als je zo hoog wilt komen als de foto in je OP
Naar mijn weten koste dit paard van adelinde voordat ze zo hoog kwam ook niet heel veel hoor.

. Mijn motivatie is echter erg groot en daarom heb ik ook elke week privéles al een aantal jaar.
.
Ceent schreef:Interessant topic. Zelf denk ik dat je met een goede motivatie een heel eind kan komen.
Heel eerlijk kan ik van mezelf zeggen dat ik weinig echt gevoel voor paardrijden heb, ben zelfs een beetje motorisch gestoord. Mijn motivatie is echter erg groot en daarom heb ik ook elke week privéles al een aantal jaar.
Door die privéles rij ik nu wel op M/Z-niveau en heb ik echt super veel geleerd. Mijn instructrice wijst mij elke week op dingen die ik door mijn ontbrekende gevoel niet automatisch doe. Door veel herhaling en juiste instructie heb ik geleerd in welke situatie ik wat moet doen. Ook 'voel' ik de paarden steeds meer aan doordat ik er zoveel tijd aan besteed. Maar talent...nee dat heb ik helaas niet.
De droom op Olympisch goud heb ik dus een aantal jaar geleden al laten varen...
alexonline schreef:Ceent schreef:Interessant topic. Zelf denk ik dat je met een goede motivatie een heel eind kan komen.
Heel eerlijk kan ik van mezelf zeggen dat ik weinig echt gevoel voor paardrijden heb, ben zelfs een beetje motorisch gestoord. Mijn motivatie is echter erg groot en daarom heb ik ook elke week privéles al een aantal jaar.
Door die privéles rij ik nu wel op M/Z-niveau en heb ik echt super veel geleerd. Mijn instructrice wijst mij elke week op dingen die ik door mijn ontbrekende gevoel niet automatisch doe. Door veel herhaling en juiste instructie heb ik geleerd in welke situatie ik wat moet doen. Ook 'voel' ik de paarden steeds meer aan doordat ik er zoveel tijd aan besteed. Maar talent...nee dat heb ik helaas niet.
De droom op Olympisch goud heb ik dus een aantal jaar geleden al laten varen...
Knap gedaan.
Dromen van een mooie gouden plak op de OS een aantal jaren geleden laten varen? Maar mag ik vragen welk doel nu in je dromen speelt? (zz-licht?)