Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Moll schreef:Een efficiënte training is 45 min dit is inclusief in en uit stappen, alles langer dan dit is in feiten te lang waardoor verzuring vermoeidheid en concentratie problemen bij paard en ruiter op treden, wat wel kan is 2x daags 45 min trainen, 5 dagen per week is genoeg 2 dagen rust is goed voor de spieren te herstellen en eventuele nieuwe oefeningen laten bezinken, nooit een nieuwe oefening door vragen wanneer deze een keer goed is uit gevoerd. Wanneer een oefening niet lukt ook nooit door vragen, maar resign naar de ontspanning en elders in de rijbaan opnieuw in zetten.
Werk met het wat het paard aan geeft doe je een oefening in draf en het paard springt aan in galop werk de oefening door in galop, deze wijze leert het paard dat de keuze die hij maakt zwaarder is en gehoorzamen naar wat zijn,ruiter vraagt meer loont dan dat geen wat hem het nog zwaarder maakt.

Moll schreef:Een efficiënte training is 45 min dit is inclusief in en uit stappen, alles langer dan dit is in feiten te lang waardoor verzuring vermoeidheid en concentratie problemen bij paard en ruiter op treden, wat wel kan is 2x daags 45 min trainen, 5 dagen per week is genoeg 2 dagen rust is goed voor de spieren te herstellen en eventuele nieuwe oefeningen laten bezinken, nooit een nieuwe oefening door vragen wanneer deze een keer goed is uit gevoerd. Wanneer een oefening niet lukt ook nooit door vragen, maar resign naar de ontspanning en elders in de rijbaan opnieuw in zetten.
Werk met het wat het paard aan geeft doe je een oefening in draf en het paard springt aan in galop werk de oefening door in galop, deze wijze leert het paard dat de keuze die hij maakt zwaarder is en gehoorzamen naar wat zijn,ruiter vraagt meer loont dan dat geen wat hem het nog zwaarder maakt.
EnelyaT schreef:Moll schreef:Een efficiënte training is 45 min dit is inclusief in en uit stappen, alles langer dan dit is in feiten te lang waardoor verzuring vermoeidheid en concentratie problemen bij paard en ruiter op treden, wat wel kan is 2x daags 45 min trainen, 5 dagen per week is genoeg 2 dagen rust is goed voor de spieren te herstellen en eventuele nieuwe oefeningen laten bezinken, nooit een nieuwe oefening door vragen wanneer deze een keer goed is uit gevoerd. Wanneer een oefening niet lukt ook nooit door vragen, maar resign naar de ontspanning en elders in de rijbaan opnieuw in zetten.
Ik quote u ook even. Onze training ligt hier eigenlijk wel gelijk aan, maar wat u schrijft over '...en het paard springt in galop aan, werk de oefening door in galop' dat vind ik wel een hele interessante!
Mijn paard springt vaak in galop aan als hij het echt lastig vind (maw spieren begint te voelen oid) en ik pak hem eigenlijk altijd terug om dan weer opnieuw te beginnen. Maar uw tip zou dus zijn; zet het door in galop?
Moll schreef:EnelyaT schreef:
Ik quote u ook even. Onze training ligt hier eigenlijk wel gelijk aan, maar wat u schrijft over '...en het paard springt in galop aan, werk de oefening door in galop' dat vind ik wel een hele interessante!
Mijn paard springt vaak in galop aan als hij het echt lastig vind (maw spieren begint te voelen oid) en ik pak hem eigenlijk altijd terug om dan weer opnieuw te beginnen. Maar uw tip zou dus zijn; zet het door in galop?
Precies, zo leer hij dat het geen wat gevraagd word makkelijker is dan het alternatief dat hij,zelf kiest.
haffylover schreef:Moll schreef:Precies, zo leer hij dat het geen wat gevraagd word makkelijker is dan het alternatief dat hij,zelf kiest.
Ik heb het ook gelezen over wat je zei van als die in galop aanspringt de oefening dan zodoor te rijden dit heb ik met mijn vorige verzorgpaard gedaan op advies van mijn instructeur. Helaas is mijn ervaring niet zo goed als het doet klinken.
Want ik ben nou inmiddel 4 jaar verder en nou ben ik nog steeds bezig met afleren dat die voor elke scheet vooruit moet vliegen omdat die vind dat die moet galopperen of dergelijk. Ik dacht eerst dat ik iets fout deed maar het blijkt dat mijn pony via die weg heeft aan geleerd en gewoon zo na zijn idee ene lolletjes mee te maken want ja i ga niet door emt wijken als die weer eens in de galop knetterd.
dus persoonlijk zou ik er niet voor kiezen.
Ik denk overigens dat iedereen wel langer of korter train dan dat die eigelijk weet. Zet er maar eens een keer eeen stopwatch bij .
ik train minimlaa 40 min maximall 1,5 uur met warm stappen en uitstappen