Paard niet goed genoeg voor mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:27

Ik denk dat sommigen eerder moeten leren lezen, de TS geeft net aan dat na een DA-bezoek is geconstateerd dat het paard blijvend letsel heeft van iets en niet meer bereden mag worden en dus op vervroegd pensioen mag...

TS: natuurlijk heel erg jammer! Zo'n nieuws hoort niemand graag, dat een paard in de fleur van zijn leven al op pensioen moet. Gelukkig lijkt het toch pijnloos te zijn, dus je kan hem wel lekker houden als maatje als er een ander paard komt. Zo maak je er gelijk 2 gelukkig :j

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:28

suikerklont schreef:
Topic kan gesloten worden, paard kan niet meer bereden worden.

En dat is in nog geen half uur op zondagavond 22:00 uur gediagnosticeerd?
Hm aparte wending krijg je topic ineens :?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:28

misschien wil je paard daarom niet springen... jammer hoor.. maar goed een keuze hoef je dus eigenlijk niet meer te maken
Laatst bijgewerkt door Mjay op 31-07-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:29

Ik stond al klaar om je advies te geven, helemaal met dit paard, maar dat hoeft zo te zien al niet meer.

Maar toch nog even dit.

Probeer te luisteren naar je eigen gevoel, en niet wat een ander zegt. Wedstrijden en een dressuur- of springcarriere waar het paard zogenaamd niet geschikt of goed genoeg voor zou zijn, wegen niet op tegen een klik die je met een paard hebt. Kans is groot dat je een ander aanschaft waar het in het zadel serieus mee botst. Ik zou persoonlijk een goede band, en 100% vertrouwen boven talent in de showring stellen. Want die wedstrijden, dat is maar een heel beperkt percentage van de tijd die je met een paard doorbrengt. En een paard waar je voor de rest een super klik mee hebt, waar je mee kunt lezen en schrijven, die bij wijze van spreken je kinderen de basis bij kunt brengen, is zijn gewicht in goud waard. Die geef je niet zomaar uit handen. Ook niet als een instructeur je influistert dat je met jouw talent en ambitie hoger kunt komen.

Roem en eerzucht zijn maar betrekkelijk. Een paard waar je 365 dagen per jaar met plezier naartoe gaat is onbetaalbaar....

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:29

Hij kwam met het nieuws aan vandaag. En ik had gevraagt of die om vandaag nog zou willen komen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:30

Varekaj schreef:
Ik moet zeggen, ik vind het nogal speciaal dat een instructeur gaat beweren dat een paard "niet goed genoeg is" omdat hij thuis wel alles loopt, maar weigert de ring in te gaan. En al helemaal als blijkt dat hij z'n eigen paard niet eens de ring in krijgt...
Doet me toch wel even nadenken over de capaciteiten van de instructeur zelf.

TS, je hebt paarden die elk sprongetje piekfijn nemen en je hebt er die het pas de moeite vinden om vanaf 1m of meer hun voeten deftig op te tillen en bij lager gewoon lui worden en de boel laten slungelen. Heb er zelf zo eentje, waarvan ook iedereen bij aankoop zei "wat heb je nu gekocht..." Die kon ook niets meer dan gaan wandelen en pure basis. Ohja, en het rotkarakter uithangen...
Na 1 jaar liep het paard netjes 1m10 rond en was er interesse van een buitenlandse ruiter om het paard daar tot 1m20 - 1m30 uit te brengen. Heb ze -jammer voor hem- niet verkocht :)
Dat ie z'n benen dan laat hangen hoeft daarom niet te zeggen dat ie niet wil, misschien mist hij evengoed uitdaging?

En ook de raad om een andere instructeur te nemen kan ik ondersteunen. Ik kreeg indertijd op 1 stal les van 2 instructeurs, elk met hun specialiteit (de ene dressuur de andere springen). Werkte heel goed omdat ze elk op dezelfde basis lesgaven, maar toch met een eigen visie en twist erin. Vooral dat heeft ervoor gezorgd dat ik haast zelden op een dood punt zat én dat ik best snel een mooie stabiele vooruitgang heb gemaakt!

Heb intussen nog andere lesgevers gehad (sta niet meer op die stal). Allemaal dressuur weliswaar. Elk met dezelfde basis, maar een iets andere manier van werken. Heb gewoon een heerlijk paard daardoor en we kunnen alles aan :)

laat je niet ontmoedigen door 1 persoon. Ga gewoon zelf op zoek naar andere opties. En geef toe, als je uiteindelijk met doorzetten toch meer bereikt dan wat je instructeur (of eender wie) ooit dacht, dan is dat toch alleen maar een dikke pluim voor jezelf en je paard en kan je daar toch best trots op zijn?µ

Het is makkelijk om hogerop te raken met een voorgeprogrammeerd paard, maar het is des te bewonderenswaardig als je datzelfde doet met een minder voor de hand liggende knol...

Er zijn instructeurs die daar kijk op hebben,daar zijn ze instructeur voor!
En spring je inmiddels al 130m of hoger,want 1.10 is een B-parcourtje met langelijnen,in de barrage verhoogd met 1.20.

Ga maar eens even een Z-parcoursje van 1.40m rondspringen waarin 12 hindernissen staan en je echt je passen moet uittellen en je tempo moet bepalen die daarbij ook nog mooi basculeert,daarbij komt het nog dat de afstand van de oxers en tripples breder wordt en er een sloot ingebracht wordt!
Doe je niet met ieder paard hoor en zeker niet als ze er geen lol of zin in hebben hoe hard je ook traint en hoeveel instructeurs je ook denkt daarvoor nodig te hebben!
Ook heb je meer kans op blessures omdat ze zich gaan lopen verkrampen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:31

ESSIE70 schreef:
suikerklont schreef:
Topic kan gesloten worden, paard kan niet meer bereden worden.

En dat is in nog geen half uur op zondagavond 22:00 uur gediagnosticeerd?
Hm aparte wending krijg je topic ineens :?

Dacht ik eigenlijk ook. Even terug gelezen en het is 3 maanden geleden gebeurt lijkt me raar dat een DA dan op zondag avond een diagnose komt stellen dat had morgen ook wel gekund.
Maar goed pure speculatie.

Zonde van het paard. Maar succes verder.

bigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:32

Beste TS sterkte met deze uitslag, fijn dat je hem nu rust gunt. Mocht er ooit een nieuw paardje komen, let dan goed op wat jouw ambities zijn en wat voor paardje daar het beste bij past.

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:33

Hij had het gistermiddag allemaal grondig onderzocht, en zou morgen met de uitslag komen. Maar ik had toch gevraagt of hij deze avond nog even gauw zou kunnen langskomen.
Maar goed. Elke dierenarts is anders.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:35

Ik kan uit jou verhaal opmaken dat jij écht graag verder de sport in wil. Als jij de mogelijk hebt je paard goed te verkopen, en er een paard voor het ( betere werk) voor terug kan kopen....
Waarom niet? Wat let je? En ik weet dat bokt nu weer op ze bok's gaat reageren dat er al genoeg paarden te koop staan.. Sport is sport en soms is er een beter paard nodig..
Ik spring ook niet graag 140 met een paard waarvan ik bij elke sprong even met me ogen moet knipperen of die het wel red...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:37

Sterkte TS en succes in je verdere carriere en ambities!
En sta boven de uitlatingen van sommigen hier,dat is gewoon afgunst omdat ze waarschijnlijk zelf geen ambitie of talent hebben!
Nooit leuk zo'n bericht!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:37

Een dierenarts komt heus wel op zondag hoor mensen! Weekendtarief? Ooit van gehoord?
En jemig wat doen sommige mensen lelijk!
Er zitten echt gewoon smerige dingen bij, die gezegd worden. Kijk naar jezelf en zie dat je geen positieve inbreng hebt naar dit meisje toe. Of haar verhaal nu waarheid is of niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:38

Paddenpad schreef:
Sterkte TS en succes in je verdere carriere en ambities!
En sta boven de uitlatingen van sommigen hier,dat is gewoon afgunst omdat ze waarschijnlijk zelf geen ambitie of talent hebben!
Nooit leuk zo'n bericht!

Of geen geld.. :Y)

TS, sterkte en succes!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:38

Dat is heel vervelend nieuws, heel veel sterkte en laat je niet gek maken, door niemand niet, ga op je eigen gevoel af.

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:39

WhySoWhite schreef:
Ik kan uit jou verhaal opmaken dat jij écht graag verder de sport in wil. Als jij de mogelijk hebt je paard goed te verkopen, en er een paard voor het ( betere werk) voor terug kan kopen....
Waarom niet? Wat let je? En ik weet dat bokt nu weer op ze bok's gaat reageren dat er al genoeg paarden te koop staan.. Sport is sport en soms is er een beter paard nodig..
Ik spring ook niet graag 140 met een paard waarvan ik bij elke sprong even met me ogen moet knipperen of die het wel red...

Daar heb je inderdaad wel gelijk in !
Maar mijn 10 jarige die kreupel is, die gaat niet weg. Je weet nooit wat mensen nog gaan proberen met een paard waar niet meer op gereden kan worden.
Dus ik hou hem liever hier en dat hij lekker vertroetelt word. En kan genieten van zijn luizenleventje.

suikerklont

Re: Paard niet goed genoeg voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:39

Ik ga nu eerst voor hem zorgen, en dat hij er bovenop komt. En dan kijk ik verder voor een andere.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:42

Tot die tijd kun je lekker werken aan het probleem van je andere paard :)

Sterkte!

EarthFocus

Hmm... Geloofwaardig komt het niet over, maar daar kan ik niet over oordelen!

MelanieB

suikerklont schreef:
Thuis springt hij over alles, maar op concour gaat hij niet vooruit met springen. Dus ben alleen met dressuur gestart.

Vraag me af of dit dan aan het paard ligt, of aan jouw rijkunst..Dit is trainen en als ie thuis wel alles springt en op concour niet dan klopt er iets niet en ik denk dat je dat bij jezelf moet zoeken en het oplossen. :) Maar dat komt wel. :j

Edit; zie dat paard niet meer bereden mag worden :(:) Nou iig voor een nieuw paard kijken naar een leuk paard met potentie voor de hogere (spring)sport en dan lekker gaan lessen en dan komt het vast wel goed :)

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:47

tjah geloofwaardig komt het verhaal niet over.
maar wou toch nog even reageren
paarden die de ring niet in willen, is echt wel wat aan te doen. waar een wil is is een weg ( en ja die heb ik ook meegemaakt met een paard die staakte).

kijk niet alleen naar het probleem, kijk ook verder dan het probleem. waar kan het vandaan komen, bij mij/het paard? etc...

je omschrijft dat je de achtergrond van het paard niet weet en dat er misschein wel het een en ander op concoure gebeurd kon zijn bij de vorige eigenaren, het andere moment omschrijf je dat het paard een jaar geleden bij aankomst, alleen stap,draf en galop aan de slof kon.....

tjah volgens mij ben jij het volledig met je instructeur eens en wil jij gewoon een paard onder je kont waarmee je met je vingers klikt en alles doet..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:48

gabjj8 schreef:
Hmm... Geloofwaardig komt het niet over, maar daar kan ik niet over oordelen!

Dan nog doe je het dus wel?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:50

daisy_tanja schreef:
tjah geloofwaardig komt het verhaal niet over.
maar wou toch nog even reageren
paarden die de ring niet in willen, is echt wel wat aan te doen. waar een wil is is een weg ( en ja die heb ik ook meegemaakt met een paard die staakte).

kijk niet alleen naar het probleem, kijk ook verder dan het probleem. waar kan het vandaan komen, bij mij/het paard? etc...

je omschrijft dat je de achtergrond van het paard niet weet en dat er misschein wel het een en ander op concoure gebeurd kon zijn bij de vorige eigenaren, het andere moment omschrijf je dat het paard een jaar geleden bij aankomst, alleen stap,draf en galop aan de slof kon.....

tjah volgens mij ben jij het volledig met je instructeur eens en wil jij gewoon een paard onder je kont waarmee je met je vingers klikt en alles doet..

Waarom oordelen als je iemand niet kent?

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:52

Van de vorige eigenare hoe die met hem reden, daarvoor is hij van nog iemand geweest. En die hele eigenaar is me onbekend.

Maar ik denk dat we kunnen ophouden met dit topic, want waarschijnlijk ga ik niet meer verder met rijden.
Wat ik vandaag te horen heb gekregen, komt hard aan. En dieren zijn heel kwetsbaar dat weet ik ook. Maar ik wil niet dat me zoiets nog overkomt dus vandaar

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:54

Hmm, in de OP zeg je helemaal niks over zijn blessure o.i.d? En nu opeens is ie te slecht om te rijden?

Beetjuuuuuuh ongeloofwaardig, sorry.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:54

Dus je gaat ook niet verder met je andere paard? Jammer zeg, denk dat je best wat kunt bereiken als je doorzet.