Sporten naast paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel sport jij naast het paardrijden?

1-2 keer per dag
9 (12%)
7-4 keer per week
9 (12%)
4-1 keer per week
26 (36%)
1-2 keer per maand
4 (5%)
Heel soms
5 (6%)
Niet
19 (26%)

Totaal aantal stemmen: 72

rikkybergy

Re: Sporten naast paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:33

Als jullie zo voor je paard staan zou ik die allang niet meer hebben.
Dat is iedereen anders in.
Maar ik denk dat heel veel mensen er nu wel overna gedacht hebben en dat was mijn bedoeling.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:35

Gelukkig heb ik daar al eerder over nagedacht, daarom sport ik er ook nog 1 a 2 x per week bij. Alhoewel ik moet toegeven dat ik dat voornamelijk voor mijn sociale contacten doe (vriendinnen en vriend). Heeft mijn paard even geluk me mij :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:36

Vergeet niet dat slank zijn niets met sporten op zich te maken hoeft hebben, en ook niet met gezond zijn.

Sporten doe je om je lichaam te onderhouden (en ja, dat doen we ook met paardrijden, dat is ook gewoon een sport).

Naast paardrijden is het wel verstandig om je spieren te onderhouden, om te voorkomen dat je problemen ondervindt in het rijden bij jezelf of bij je paard.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:37

Als je nou om iets goeds te doen met je vrienden gaat zwemmen ofzo is het beide klaar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:37

rikkybergy schreef:
Maar ik denk dat heel veel mensen er nu wel overna gedacht hebben en dat was mijn bedoeling.

Mensen laten nadenken doe je niet door dit af te dwingen, maar door een leuke en open discussie te voeren.

Zo vind ik bijvoorbeeld dat jij, wanneer je maar één keer per vier weken op je pony stapt, niet veel van je pony mag vragen, daar deze waarschijnlijk niet voldoende conditie zal hebben om een uur lang voor jou te werken. Ook al heb jij die conditie wel.

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:38

rikkybergy schreef:

Dat had je iets netter mogen doen. Ieder mens en ook ieder paard is anders. Als ik die van mij geen zes dagen beweging geef dan ga ik vliegen, is gewoon een hete. En ik zit perfect op gewicht en heb sterke spieren waar ik ze nodig heb dus waarom moet ik meer sporten. Leg dat eens uit. Waarom zou IK meer moeten sporten.

Niet iemand anders, maar IK.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:39

Moderatoropmerking:
Ik zet een slotje op dit topic :-) De insteek van het topic is goed bedoeld, alleen is het jammer dat het verdere verloop mensen zo in een hoekje duwt en veroordelend is.