Hhilde schreef:Misschien? Misschien? Misschien moet je maar even je excuses aanbieden aan iedereen die je hebt gekwetst en gaat kwetsen.
Heb ik al gedaan, ook al via pb's.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rivaldo schreef:Dat vind ik zelf niet. Als je het wil, dan kan je het ook. Tuurlijk zijn er mensen die medicatie hebben of niet kunnen afvallen. Dat is zeker anders. Maar waarom vraagt die overblijvende groep wel topsport van hun paard, terwijl ze zelf tegenwerken?
Slofje schreef:Rivaldo schreef:Dat vind ik zelf niet. Als je het wil, dan kan je het ook. Tuurlijk zijn er mensen die medicatie hebben of niet kunnen afvallen. Dat is zeker anders. Maar waarom vraagt die overblijvende groep wel topsport van hun paard, terwijl ze zelf tegenwerken?
Ik heb ook een dikke kont, ben er hard mee bezig wat nou niet echt spectaculair mag baten. Soms laat ik het er dan dus evne bij zitten en behoor ik tot die overblijvende groep, maar dan vraag ik GEEN hoge prestaties van mijn paard, als hij extra hijgt door mijn extra kilo's gaan we alleen stappen of grondwerk.
Vind het overigens ook vrij stekend geschreven, zometeen mag mijn zus met anorexia er óók niet meer op omdat die kontbotten van haar zo in een paardenrug drukken zonder een zadel! Ja vast, dat mensen dáár stennis om gaan schoppen.
Overigens laat ik het dus ook uit mijn hoofd om op een spitsie of een oudje te gaan zitten, die houden dat gewoon niet.
Mijn dikke, stevige ijslander, dat is geen probleem.

Hhilde schreef:Rivaldo schreef:
Heb ik al gedaan, ook al via pb's.
Bedankt voor je PB. Die ik niet heb gehad. Het gaat me er niet om dat je nu per sé excuus aan MIJ aan moet bieden, alleen bovenstaande is kletspraat. Want dan had ik ook een pb moeten hebben.
Rivaldo schreef:Vjestagirl schreef:Nee, ik vroeg niet om genoeg ervaring, ik vroeg om bewijs. Bewijs maar dat het slecht is. Niet dat vage gelul van 'dat kan ik zien'. Bewijs.
Serieus, ik kan zo misselijk worden van mensen als jij. Mensen die anderen veroordelen om hoe ze eruit zien, zonder ook maar iets over die persoon te weten. Mensen die denken dat ze alles mogen zeggen en mogen vinden over anderen, omdat die ander niet voldoet aan een schoonheidsideaal. Want dat is het. Als dik zijn het schoonheidsideaal was, dan hadden we dit gesprek niet eens, want dan was het doodnormaal dat je zo op je paard stapte.
Heb jij het bewijs dat het niet slecht is?
Ik ken mensen persoonlijk, waarvan ik de achtergrond ook weet.
En ik vind dik/dun geen schoonheidsideaal. Want, als je misschien verder denkt, is in je innerlijk de grootste schoonheid.
Waarschijnlijk komt er nu iets dat ik heeeel lelijk ben als dat het schoonheidsideaal is, maar goed.

Danique_G schreef:Overgewicht is ongezond, het is een simpel feit. te dun is ook ongezond ook een feit. Daarom vind ik dat overgewicht niet is goed te praten (behalve hiervoor genoemde uitzonderingen)
Bewegingen van het paard vond ik teminste vroeger moelijker te volgen nu gaat dat mij ook makkelijker af, maargoed men moet het zelf weten.
Vjestagirl schreef:Danique_G schreef:Overgewicht is ongezond, het is een simpel feit. te dun is ook ongezond ook een feit. Daarom vind ik dat overgewicht niet is goed te praten (behalve hiervoor genoemde uitzonderingen)
Bewegingen van het paard vond ik teminste vroeger moelijker te volgen nu gaat dat mij ook makkelijker af, maargoed men moet het zelf weten.
Overgewicht hoeft helemaal niet ongezond te zijn. Sterker nog: je kan geweldig gezond zijn met overgewicht, en gigantisch ongezond met een normaal gewicht. Het voordeel van 'extern vet' is dat het niet om je organen heen zit, waar iemand met gezond gewicht misschien van binnen wel compleet vervet is...
Rivaldo schreef:Ik heb in het algemeen excuses aangeboden en aan jullie (nog) niet via de pb.
Dus ik wil nog een keer zeggen;
Als ik iemand hiermee kwets of gekwetst heb, dan spijt me dit en dit is zeker niet m'n bedoeling.

dennisje schreef:tja terecht dat je bokt over je heen krijgt.
dalijk heb jij een keer overgwicht omdat je ineens zware medicijnen krijgt dan gaan we ook over jou oordelen.
heel zieleig dit. ik ken een heel slank iemand die totaal niet kan rijden dat is pas zielig voor die paarden.
ik rij mijn paard goed en let erop.
maargoed er is weinig wijsheid bij jou bij te brengen als het zo lees
Marit schreef:Ik vind dat mensen hier ontzettend aangevallen reageren. TS wilde heus niemand de grond in stampen en had het tegen niemand persoonlijk. En ik kan zijn vraag wel begrijpen. Ik zie ook wel eens een erg dik meisje op een shet die bijna door z'n beentjes zakt. Dan denk ik ook: meid, misschien moet je nu toch even kijken of je paardje nog wel plezier heeft in het rijden als jij zo'n gewicht hebt.
Ik denk dat de TS niet bedoelde 'Als je dik bent moet je afvallen' maar meer dat er inderdaad mensen zijn zoals hierboven die blijven rijden terwijl hun pony het niet meer aan kan. Misschien een beetje onhandig verwoord maar om hem zo aan te vallen met z'n allen omdat sommigen zich gekwetst voelen vind ik wel ver gaan imo.
dennisje schreef:Marit schreef:Ik vind dat mensen hier ontzettend aangevallen reageren. TS wilde heus niemand de grond in stampen en had het tegen niemand persoonlijk. En ik kan zijn vraag wel begrijpen. Ik zie ook wel eens een erg dik meisje op een shet die bijna door z'n beentjes zakt. Dan denk ik ook: meid, misschien moet je nu toch even kijken of je paardje nog wel plezier heeft in het rijden als jij zo'n gewicht hebt.
Ik denk dat de TS niet bedoelde 'Als je dik bent moet je afvallen' maar meer dat er inderdaad mensen zijn zoals hierboven die blijven rijden terwijl hun pony het niet meer aan kan. Misschien een beetje onhandig verwoord maar om hem zo aan te vallen met z'n allen omdat sommigen zich gekwetst voelen vind ik wel ver gaan imo.
er staat duidelijk bij in de wedstrijd sport en als je goed leest is het wel degelijk beledigend
Danique_G schreef:Vjestagirl schreef:Overgewicht hoeft helemaal niet ongezond te zijn. Sterker nog: je kan geweldig gezond zijn met overgewicht, en gigantisch ongezond met een normaal gewicht. Het voordeel van 'extern vet' is dat het niet om je organen heen zit, waar iemand met gezond gewicht misschien van binnen wel compleet vervet is...
Ja maar u gaat nu uit van uitzonderingen, ik had het over het algemeen.
. Ik ga namelijk niet uit van uitzonderingen: ik ga er vanuit dat mensen die dun zijn over het algemeen hetzelfde eten als hun dikkere vriendjes/vriendinnetjes. Het verschil is waar het vet opgeslagen wordt. dennisje schreef:Marit schreef:Ik vind dat mensen hier ontzettend aangevallen reageren. TS wilde heus niemand de grond in stampen en had het tegen niemand persoonlijk. En ik kan zijn vraag wel begrijpen. Ik zie ook wel eens een erg dik meisje op een shet die bijna door z'n beentjes zakt. Dan denk ik ook: meid, misschien moet je nu toch even kijken of je paardje nog wel plezier heeft in het rijden als jij zo'n gewicht hebt.
er staat duidelijk bij in de wedstrijd sport en als je goed leest is het wel degelijk beledigend
dennisje schreef:tja terecht dat je bokt over je heen krijgt.
dalijk heb jij een keer overgwicht omdat je ineens zware medicijnen krijgt dan gaan we ook over jou oordelen.
heel zieleig dit. ik ken een heel slank iemand die totaal niet kan rijden dat is pas zielig voor die paarden.
Rivaldo schreef:dennisje schreef:tja terecht dat je bokt over je heen krijgt.
Jammer dat jij zo'n zwartkijker bent.
En jou woorden, meid, die zijn wel kwetsend en jij bedoelt het ook op die manier. Jammer.

Veseosunce schreef:dennisje schreef:tja terecht dat je bokt over je heen krijgt.
Dit kan ook wel weer wat minder hoor.