Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 00:28

Hhilde schreef:
Misschien? Misschien? Misschien moet je maar even je excuses aanbieden aan iedereen die je hebt gekwetst en gaat kwetsen.

Heb ik al gedaan, ook al via pb's. ;)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:30

Rivaldo schreef:
Dat vind ik zelf niet. Als je het wil, dan kan je het ook. Tuurlijk zijn er mensen die medicatie hebben of niet kunnen afvallen. Dat is zeker anders. Maar waarom vraagt die overblijvende groep wel topsport van hun paard, terwijl ze zelf tegenwerken?

Ik heb ook een dikke kont, ben er hard mee bezig wat nou niet echt spectaculair mag baten. Soms laat ik het er dan dus evne bij zitten en behoor ik tot die overblijvende groep, maar dan vraag ik GEEN hoge prestaties van mijn paard, als hij extra hijgt door mijn extra kilo's gaan we alleen stappen of grondwerk.
Vind het overigens ook vrij stekend geschreven, zometeen mag mijn zus met anorexia er óók niet meer op omdat die kontbotten van haar zo in een paardenrug drukken zonder een zadel! Ja vast, dat mensen dáár stennis om gaan schoppen.

Overigens laat ik het dus ook uit mijn hoofd om op een spitsie of een oudje te gaan zitten, die houden dat gewoon niet.
Mijn dikke, stevige ijslander, dat is geen probleem.

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:30

Hoe weet je dan of het paard er last van heeft? Wat zie je dan? Mensen oordelen ZO makkelijk over mensen met overgewicht.. Erg vermoeiend om maar tegen die vooroordelen te moeten vechten... Jammer dat mensen zo kortzichtig zijn. ''jij bent te dik, dus je eet te veel''. ''Jij bent te dik, dus je paard heeft daar last van''. Top!

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 00:32

Slofje schreef:
Rivaldo schreef:
Dat vind ik zelf niet. Als je het wil, dan kan je het ook. Tuurlijk zijn er mensen die medicatie hebben of niet kunnen afvallen. Dat is zeker anders. Maar waarom vraagt die overblijvende groep wel topsport van hun paard, terwijl ze zelf tegenwerken?

Ik heb ook een dikke kont, ben er hard mee bezig wat nou niet echt spectaculair mag baten. Soms laat ik het er dan dus evne bij zitten en behoor ik tot die overblijvende groep, maar dan vraag ik GEEN hoge prestaties van mijn paard, als hij extra hijgt door mijn extra kilo's gaan we alleen stappen of grondwerk.
Vind het overigens ook vrij stekend geschreven, zometeen mag mijn zus met anorexia er óók niet meer op omdat die kontbotten van haar zo in een paardenrug drukken zonder een zadel!
Ja vast, dat mensen dáár stennis om gaan schoppen.

Overigens laat ik het dus ook uit mijn hoofd om op een spitsie of een oudje te gaan zitten, die houden dat gewoon niet.
Mijn dikke, stevige ijslander, dat is geen probleem.

Schuingedrukt; Waren niet mijn woorden ;)
En over de rest; Ik vind het heel erg knap van je, en ook super dat je voor dit type paard hebt gekozen. Daar heb ik helemaal niks op tegen, heb ik alle respect voor, ook voor alle andere bokkers.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:32

Allereerst respect hoe TS met de aanvallende bokkers omgaat. Maar om onduidelijkheid te voorkomen, snap ik ook zeker wel dat bokkers zich aangesproken, gekwetst, en beledigd voelen.

Dit is misschien in heel veel van die gevallen niet nodig, want misschien heb je overgewicht, en ben je zwaar, wie zegt dat je paard het niet kan houden.

wie weet heeft TS een heel iel ponytje in zijn hoofd met een zwaarder persoon erop in gedachte.

Er word iig heel respectloos gereageerd in dit topic.....

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 00:34

Hhilde schreef:
Rivaldo schreef:

Heb ik al gedaan, ook al via pb's. ;)

Bedankt voor je PB. Die ik niet heb gehad. Het gaat me er niet om dat je nu per sé excuus aan MIJ aan moet bieden, alleen bovenstaande is kletspraat. Want dan had ik ook een pb moeten hebben.

Ik heb in het algemeen excuses aangeboden en aan jullie (nog) niet via de pb.
Dus ik wil nog een keer zeggen;
Als ik iemand hiermee kwets of gekwetst heb, dan spijt me dit en dit is zeker niet m'n bedoeling.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:34

Rivaldo schreef:
Vjestagirl schreef:
Nee, ik vroeg niet om genoeg ervaring, ik vroeg om bewijs. Bewijs maar dat het slecht is. Niet dat vage gelul van 'dat kan ik zien'. Bewijs.

Serieus, ik kan zo misselijk worden van mensen als jij. Mensen die anderen veroordelen om hoe ze eruit zien, zonder ook maar iets over die persoon te weten. Mensen die denken dat ze alles mogen zeggen en mogen vinden over anderen, omdat die ander niet voldoet aan een schoonheidsideaal. Want dat is het. Als dik zijn het schoonheidsideaal was, dan hadden we dit gesprek niet eens, want dan was het doodnormaal dat je zo op je paard stapte.

Heb jij het bewijs dat het niet slecht is?
Ik ken mensen persoonlijk, waarvan ik de achtergrond ook weet.
En ik vind dik/dun geen schoonheidsideaal. Want, als je misschien verder denkt, is in je innerlijk de grootste schoonheid.
Waarschijnlijk komt er nu iets dat ik heeeel lelijk ben als dat het schoonheidsideaal is, maar goed.

Jij claimt dingen, jij bewijst. Jij claimt dat het slecht is, dan is het handig om dat te kunnen bewijzen ook.

En dik/dun is wel een schoonheidsideaal. Wanneer stond er voor het laatst een dikke vrouw op de voorpagina van een mode blad of in een reclame (en dan niet een reclame voor opgeblazen-gevoel-yoghurt, maar een reclame voor iets wat claimt dat je er mooi van wordt)? Wanneer heb jij voor het laatst een paspop met een buikje gezien? Wanneer was Miss-world voor het laatst een stevige vrouw? Wanneer stonden er vrouwen met een flinke kont en buik om een rapper heen te dansen in een videoclip?

Je innerlijk is de grootste schoonheid is een geweldige zin, helemaal fantastisch. Jammer alleen dat je voordat je de kans krijgt om dat innerlijk te laten zien, je voorbij gelopen wordt door 3 super slanke meiden. Iedereen oordeeld, iedereen beslist binnen 2 seconden wat ze van iemand vinden of denken. Het voorbeeld van 'de dikke bij de Mac' is geweldig. Wie zegt namelijk niet dat zij gewoonlijk super gezond eet, en nu zichzelf eens trakteerd? Terwijl je niemand hoort over het dunne kind wat er zit, terwijl die zich misschien wel klemvreet aan dat spul. Iedereen oordeeld in een split second, en dat is normaal, en dat is logisch, dat hebben je hersenen nodig om te functioneren. Maar de meeste mensen kunnen dat voor zichzelf nuanceren, of snappen tenminste dat het niet verstandig is om dat op een forum te gooien waar ze er mensen verschrikkelijk veel pijn mee doen. Dat dat niet je bedoeling was wil ik best geloven, maar dat moet je je realiseren vóór je dit soort domme dingen zegt.

Jij hebt geen recht om te beslissen wat goed of slecht is voor een ander. Niet voor een ander mens, niet voor andermans paard. Als je dingen niet wilt zien omdat je er niet tegen kunt: kijk de andere kant op. Ik zie ook dingen voorbij komen op wedstrijden waarvan ik me afvraag wat mensen in hemelsnaam aan het doen zijn. Aan de andere kant zullen mensen zich misschien wel van mij afvragen wat ik in hemelsnaam doe met mijn paard. Iedereen heeft het recht om zijn eigen beslissingen te maken...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:35

Ja en dus weet jij hoe het is om overgewicht te hebben? Best knap hoor :)
En overgewicht is idd ongezond, maar weet ts iets over de achtergrond van de mensen die hij op wedstrijd ziet? Blijkbaar niet. En dik/dun is gewoon een schoonheidsideaal. Dat is het al decennia. Dik is lelijk, dun is mooi. Maf eigenlijk, want zelfs nu ik mezelf te dik vind en er aan werk zijn er zat mannen die me aantrekkelijk vinden. Maar daar mag ik dan zeker ook niet op rijden? :+

En tuurlijk, kies een passend paard. Maar dat is niks nieuws. Als je 1.75 bent en je weegt 60 kilo ben je totaal niet te zwaar, eerder te dun, maar dan ga je ook niet op een shet zitten toch?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:35

Danique_G schreef:
Overgewicht is ongezond, het is een simpel feit. te dun is ook ongezond ook een feit. Daarom vind ik dat overgewicht niet is goed te praten (behalve hiervoor genoemde uitzonderingen)

Bewegingen van het paard vond ik teminste vroeger moelijker te volgen nu gaat dat mij ook makkelijker af, maargoed men moet het zelf weten.

Overgewicht hoeft helemaal niet ongezond te zijn. Sterker nog: je kan geweldig gezond zijn met overgewicht, en gigantisch ongezond met een normaal gewicht. Het voordeel van 'extern vet' is dat het niet om je organen heen zit, waar iemand met gezond gewicht misschien van binnen wel compleet vervet is...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:36

Ik vind dat mensen hier ontzettend aangevallen reageren. TS wilde heus niemand de grond in stampen en had het tegen niemand persoonlijk. En ik kan zijn vraag wel begrijpen. Ik zie ook wel eens een erg dik meisje op een shet die bijna door z'n beentjes zakt. Dan denk ik ook: meid, misschien moet je nu toch even kijken of je paardje nog wel plezier heeft in het rijden als jij zo'n gewicht hebt.

Ik denk dat de TS niet bedoelde 'Als je dik bent moet je afvallen' maar meer dat er inderdaad mensen zijn zoals hierboven die blijven rijden terwijl hun pony het niet meer aan kan. Misschien een beetje onhandig verwoord maar om hem zo aan te vallen met z'n allen omdat sommigen zich gekwetst voelen vind ik wel ver gaan imo.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:36

Vjestagirl schreef:
Jij claimt dingen, jij bewijst. Jij claimt dat het slecht is, dan is het handig om dat te kunnen bewijzen ook.

Mijn excuus als het verkeerd heb begrepen maar overgewicht is ook slecht.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:37

Vjestagirl schreef:
Danique_G schreef:
Overgewicht is ongezond, het is een simpel feit. te dun is ook ongezond ook een feit. Daarom vind ik dat overgewicht niet is goed te praten (behalve hiervoor genoemde uitzonderingen)

Bewegingen van het paard vond ik teminste vroeger moelijker te volgen nu gaat dat mij ook makkelijker af, maargoed men moet het zelf weten.

Overgewicht hoeft helemaal niet ongezond te zijn. Sterker nog: je kan geweldig gezond zijn met overgewicht, en gigantisch ongezond met een normaal gewicht. Het voordeel van 'extern vet' is dat het niet om je organen heen zit, waar iemand met gezond gewicht misschien van binnen wel compleet vervet is...

Ja maar u gaat nu uit van uitzonderingen, ik had het over het algemeen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:38

tja terecht dat je bokt over je heen krijgt.
dalijk heb jij een keer overgwicht omdat je ineens zware medicijnen krijgt dan gaan we ook over jou oordelen.
heel zieleig dit. ik ken een heel slank iemand die totaal niet kan rijden dat is pas zielig voor die paarden.
ik rij mijn paard goed en let erop.
maargoed er is weinig wijsheid bij jou bij te brengen als het zo lees :+

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:39

Kan iemand aub dit topic sluiten. De jongen heeft allang zijn excuses aangeboden en gevraagd om het topic te sluiten. Hij weet dat hij generaliserend en ongenuanceerd heeft geschreven en gezegd dat dit niet zijn bedoeling was, maar er wordt nog lekker in zijn gezicht gespuugd. Dadelijk durft hij niet eens meer iets te posten omdat hij bang is dat hij iemand beledigd. Moet hij iedereen die zich aangesproken voelt op zijn knieeën om vergiffenis gaan vragen?

Anoniem

Rivaldo schreef:
Ik heb in het algemeen excuses aangeboden en aan jullie (nog) niet via de pb.
Dus ik wil nog een keer zeggen;
Als ik iemand hiermee kwets of gekwetst heb, dan spijt me dit en dit is zeker niet m'n bedoeling.

Ik vind dit toch wel netjes.
Hij heeft een fout gemaakt, het niet zo netjes omschreven en ik denk niet dat het zijn bedoeling was om hier bewust een reltopic van te maken. :)

Ik voelde me ook gekwetst, maar vind het wel goed dat hij zijn excuses heeft aangeboden.
Je kunt niet altijd de gevolgen van zo'n gevoelig onderwerp overzien. :)

Zo, nou kan iedereen weer rustig slapen.. :j

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 00:39

dennisje schreef:
dalijk heb jij een keer overgwicht omdat je ineens zware medicijnen krijgt dan gaan we ook over jou oordelen.
heel zieleig dit. ik ken een heel slank iemand die totaal niet kan rijden dat is pas zielig voor die paarden.

Jammer dat jij zo'n zwartkijker bent.
En jou woorden, meid, die zijn wel kwetsend en jij bedoelt het ook op die manier. Jammer.

dennisje

Marit schreef:
Ik vind dat mensen hier ontzettend aangevallen reageren. TS wilde heus niemand de grond in stampen en had het tegen niemand persoonlijk. En ik kan zijn vraag wel begrijpen. Ik zie ook wel eens een erg dik meisje op een shet die bijna door z'n beentjes zakt. Dan denk ik ook: meid, misschien moet je nu toch even kijken of je paardje nog wel plezier heeft in het rijden als jij zo'n gewicht hebt.

Ik denk dat de TS niet bedoelde 'Als je dik bent moet je afvallen' maar meer dat er inderdaad mensen zijn zoals hierboven die blijven rijden terwijl hun pony het niet meer aan kan. Misschien een beetje onhandig verwoord maar om hem zo aan te vallen met z'n allen omdat sommigen zich gekwetst voelen vind ik wel ver gaan imo.

er staat duidelijk bij in de wedstrijd sport en als je goed leest is het wel degelijk beledigend

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 00:41

dennisje schreef:
Marit schreef:

er staat duidelijk bij in de wedstrijd sport en als je goed leest is het wel degelijk beledigend

Ik wil niemand beledigen, echt niet.
Tuurlijk bedoel ik niet alleen wedstrijdsport. Dat zou belachelijk zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:41

Danique_G schreef:
Vjestagirl schreef:

Ja maar u gaat nu uit van uitzonderingen, ik had het over het algemeen.

Ook over het algemeen, is overgewicht niet ongezonder dan wat als normaal gewicht wordt gezien :). Ik ga namelijk niet uit van uitzonderingen: ik ga er vanuit dat mensen die dun zijn over het algemeen hetzelfde eten als hun dikkere vriendjes/vriendinnetjes. Het verschil is waar het vet opgeslagen wordt.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:42

dennisje schreef:
Marit schreef:

Je hebt ook gevallen in de wedstrijdsport die voor bovenstaande situatie gelden. En het is maar net hoe beledigend je het opvat. Iedereen hier begint meteen te stijgeren omdat dit een gevoelig onderwerp is. Als het had gegaan over te grote ruiters op te kleine pony's begint ineens niiemand meer te brullen 'wacht maar totdat jij zo lang bent, dit is kwetsend'.

Veseosunce

dennisje schreef:

Dit kan ook wel weer wat minder hoor. :)

dennisje

Rivaldo schreef:
dennisje schreef:

Jammer dat jij zo'n zwartkijker bent.
En jou woorden, meid, die zijn wel kwetsend en jij bedoelt het ook op die manier. Jammer.

ik ben ouder als jou en veel wijzer en hoe je dingen omschrijft en neerzet is het logisch dat je dus bokt over je heen krijgt.
zoals ik heb zware medicijnen gehad door ziekte en kan er dus niks aan doen. nou valt het nog mee bij mij.
maar bij sommige bokkers mischien niet en kan dit wel pijnlijk overkomen.
en ook hun denken echt wel aan hun paarden, ga je met 100 kilo op een shet rijden ja dat keur ik ook af maar op een groot paard kan dat makkelijk,
een paard dat ook vaak wel aangeven als hij/zij er last van heeft.
dus vind dat je wel wat minder fel over mag komen kwa overgwicht.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:44

Sjesus ik vind sommige mensen wel meteen erg ehhh hoe zeg je dat, snel aangesproken voelen. En af reageren op TS.(mijn mening)
Zou er bij dit ow niet meer kunnen nagedacht worden ik zie in de OP belemering voor paard iemand die nadenkt snapt toch wel dat dit gaat om geen passend paard bij zo gewicht ? :?
Ts bedoelt een passend paard nam ik aan. Niemand kan mij hier wijs maken dat het een fijn mooi beeld is iemand met een te zwaar gewicht op een dun paard te zien die niet rijd maar klutst. En ja ik vind dit geen beeld en zou me diep schamen als je zo op een wedstrijd durft te komen, de recreatieve ruiters op de koudbloedjes en brede paarden overgins super dat ze rijden en ook wedstrijden rijden wante r zijn er zat die dat doen en ook hoog presteren, en heb daar ook alle respect voor, en ik erger me ook gewoon in openbaar dat sommige mensen met rare ogen en vervelende opmerkingen hebben voor bredere mensen die er zelf niks aan kunnen doen. Maar er is een groep met een te hoge dunk die denken dat het kan om op een paard te rijden die niet past net als jonge pubers die nog op shetjes blijven hobbellen en hier geen probleem inzien en denken dat dit jaren door kan gaan. MIJN mening is in 1 woord NEE NEE en nog eens NEE.

En ik snap sommige reacties in dit topic totaal niet en ik erger me aan dat sommige niet denken aan het welzijn van een DIER met zo gewicht en geen passend paard. (Ik herhaal mensen met geen passend paard)

Zo dat was mijn mening het is tenslotte een discussie topic en sta open voor mensen die het niet met mij eens zijn :)

Btw ik ben ook 15, en ik heb ogen en niemand hier maakt mij wijs dat een dun paard het super leuk vind teveel kg op zijn rug te hebben, deze combinaties met paard wat niet meewerkt hierdoor kan ik in elk geval op wedstrijd er zo tussen uitpikken. Dit alleen om ow van TS want er zijn ook gevallen van dunne mensen zoals ik al eerder zij in een andere post.
Paardrijden is tenslotte meningsport en zie in OP ook van wedstrijden. Mijn mening is wel duidelijk nu denk ik. En andere gevallen van welzijn paard enz. zijn wel duidelijk over paarden kun je niet uitgesproken of uitgeleerd zijn maar denk dat ik mijn mening hier wel een beetje heb kunnen uitdrukken.

En sommige kijken wel erg krap door de bocht, en als je je voelt aangesproken hoor ik dat wel :)
Iemand die op zn minst een beetje nadenkt zal mijn punt snappen en zoniet ga ik er graag op in want ik vind dit wel een belangrijk OW. En ja het is steeds meer zichtbaar dat er een groep is die geen passend paard vinden waaronder de bredere mensen.'En zo zijn er meer groepen. Maargoed dat is wat anders.

Raineri

Nou ts nog even je moet een paar schoenen gaan kussen.

Over rokers, en alcoholmisbruikers word ook zoveel gezegd, misschien voel ik mij dan wel ontzettend gekwetst ;(
Ik vind er een verschil in zitten als je zegt: dik, vet en ook in een bepaalde context, dan beledig je mensen, dat is niet lief.
Wanneer je gewoon uitgaat van feiten dan is er niets aan de hand vind ik.

dennisje

Veseosunce schreef:
dennisje schreef:

Dit kan ook wel weer wat minder hoor. :)

ik ben soms wat fel maar geef mn fouten toe kan hij ook wel doen nu want er zijn aardig wat mensen die dit niet leuk vinden ;)
maar vind dit soort topics echt onzin, slaat gewoon nergens op.
mensen gaan er meteen vanuit dat iedereen zich volvreet terwijl er ook andere dingen spelen maar daar word niet over nagedacht en daar stoor ik me gewoon aan. ik stap alleen op mijn paard ook omdat ik met mijn rug zit maar dan nog doe ik het rustig aan met hem.