listiglistje schreef:Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat niet wedstrijdruiters gaan oordelen over wel wedstrijdruitersBeetje makkelijk eerlijk gezegd
![]()
Tuurlijk heb je iedere wedstrijd wel 1 of 2 rotte appels die er niet thuishoren, maar over het algemeen gaat het niveau steeds omhoog!
Zowel qua rijderij (mensen investeren in goed les en materiaal) en qua fokkerij (betere paarden).
En hier in de regio krijg je dus echt geen punten als je je paard niet goed voor elkaar hebt....dat komt er toch uit in de proeven
Dat je je kunsten niet vertoont in een wedstrijdring betekent niet dat je verrichtingen niet zeer kritisch beoordeeld worden door jezelf en je instructeur. Dat je zeer ambitieus bent in het correct opleiden van je paard en jezelf... en dat dat net zoveel waarde heeft.
Beetje makkelijk eerlijk gezegd

) , maar probeer mij er wel zoveel mogelijk in te verdiepen hoe ik het liever wel dan niet doe!
de basis ligt inderdaad bij de instructrice, maar de fouten die in de training gemaakt worden moeten toch weer gezien worden op concour? Wij hebben daar een perfect voorbeeld van op stal, plukken trekken duwen, en punten kreeg ze niet. Daar is ze een paar keer op aangesproken en nu rijd ze af en toe een winstpunt..
doodzonde. Van een fatsoenlijke samenwerking is geen sprake, verre van zelfs. Ik denk, los van de instructrice dat je als amazone/ruiter naar je zelf moet kijken wat voor paard bij jou past.. ipv te denken aan het winnen. Wanneer men dit eerlijker doet, denk ik dat er een stuk minder "miscommunicaties" zullen ontstaan tussen ruiter en paard.
,