Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pasterza schreef:Ik pas LDR bewust niet toe maar wanneer een paard zich incidenteel opkrult weet ik deze wel te corrigeren.
Maar het paard waar ik het over heb doet dit altijd, ook in vrijheid. Mijn vraag was dan eigenlijk meer hoe je zo'n paard uitlegt dat ze ook een andere houding mag aannemen.
Voor de duidelijkheid, dit paard wordt nog niet gereden zolang ze zichzelf opkrult. Eerder stap ik er niet op. Het lijkt mij beter om dit eerst vanaf de grond op te lossen alvorens ik dit paard ga rijden.
Pasterza schreef:Ik pas LDR bewust niet toe maar wanneer een paard zich incidenteel opkrult weet ik deze wel te corrigeren.
Pasterza schreef:Maar het paard waar ik het over heb doet dit altijd, ook in vrijheid. Mijn vraag was dan eigenlijk meer hoe je zo'n paard uitlegt dat ze ook een andere houding mag aannemen.
quadripes schreef:voor zover ik weet is Nicole Uphoff, haar klassieke opleiding ten spijt, op een gegeven moment LDR gaan rijden en heeft ze daarna nooit meer echt geschitterd in de ring.
quadripes schreef:voor zover ik weet is Nicole Uphoff, haar klassieke opleiding ten spijt, op een gegeven moment LDR gaan rijden en heeft ze daarna nooit meer echt geschitterd in de ring.
Abacab schreef:quadripes schreef:voor zover ik weet is Nicole Uphoff, haar klassieke opleiding ten spijt, op een gegeven moment LDR gaan rijden en heeft ze daarna nooit meer echt geschitterd in de ring.
Helaas valt die twijfelachtige eer niet enkel Uphoff deel. Ik kan een heel rijtje opnoemen van klassieke n modern geschoolde ruiters/amazones die die eer delen. Net zo goed als dat er een heel rijtje ruiter en amazones te noemen is klassiek- en modern geschoold die steeds weer aan de top meedraaien.
clarence schreef:Hmm, dit snap ik niet. Je zegt toch dat tegenwoordig klassiek opgeleide combinaties niet meer winnen omdat de jury's alleen van show houden en de Rollkur/LDR ruiters belonen met eerste plaatsen? Hoe kan ze dan niet meer schitteren terwijl ze wel met het "benodigde" systeem is meegegaan?
Klinkt een beetje als:
Klassieke ruiters kunnen niet meer winnen, want de jury wil alleen maar spektakel zien--welke voortkomt uit LDR trainingsmethoden.
Als klassieke ruiter niet meer wint, dan komt het omdat ze nu het LDR systeem volgt.
Nou ja, wel een goede manier om hoe dan ook LDR de schuld te geven.
quadripes schreef:[. ik wilde hier alleen even zeggen dat Uphoff uiteindelijk LDR is gaan rijden en ook niet meer geschitterd heeft in de ring. dat was een feitelijke vaststelling, geen interpretatie, geen veroordeling.
colette_007 schreef:Rollkur: Hoog ingesteld kin op de borst:
(Zoals op bovenste foto)
http://everyrider.typepad.com/everyride ... r_deb.html
LDR: Laag ingesteld, mag iets achter de loodlijn:
(2e plaatje van boven)
http://www.manegehetkleineros.nl/Index_ ... ge0011.htm
Zoals in de laatste link het 6e plaatje 'rollkur' genoemd word vind ik meevallen... Als je hem zo een keer doorvraagt moet dat kunnen, om hem los te krijgen.
Apple schreef:colette_007 schreef:Rollkur: Hoog ingesteld kin op de borst:
(Zoals op bovenste foto)
http://everyrider.typepad.com/everyride ... r_deb.html
LDR: Laag ingesteld, mag iets achter de loodlijn:
(2e plaatje van boven)
http://www.manegehetkleineros.nl/Index_ ... ge0011.htm
Zoals in de laatste link het 6e plaatje 'rollkur' genoemd word vind ik meevallen... Als je hem zo een keer doorvraagt moet dat kunnen, om hem los te krijgen.
Om de vraag van de TS te beantwoorden. Als men bij de tweede link ietwat verder doorscrollt en dat tweede plaatje even vergeet (aangezien dat over voorwaarts/neerwaarts gaat) dan kom je vanzelf bij een plaatje van LDR/Rollkur. Volgens de tweede link is Rollkur en LDR hetzelfde.
Apple schreef:Volgens die site is rollkur en LDR hetzelfde. Dan staat het dus verkeerd uitgelegd op die site. Overigens, geloof dat het merendeel van het gewone publiek LDR en rollkur ook gewoon als hetzelfde ziet.
Vraag blijft dan: wat is dan het verschil tussen LDR en Rollkur volgens SJ en de FEI?
Apple schreef:Je doelt dan waarschijnlijk op dit topic: [VN] Minister oordeelt niet over trainingsmethoden in de dressuur
TS zou daar haar antwoord dan uit kunnen halen.
sporter schreef:Moll schreef:FEI praat SJ na in deze en die zegt dat het verschilt
Je geeft SJ nogal wat credit's. Verder is het een niet bijzonder slimme opmerking
Moll schreef:sporter schreef:
Je geeft SJ nogal wat credit's. Verder is het een niet bijzonder slimme opmerking
wie het dichtst bij het vuur zit warmt zich het meest, even zo goed dat er voor en tegenstanders zijn van LDR/Rollkur is nu eenmaal zo, echter de eenige die er de dupe van is het paard.
Moll schreef:als je wint heb je vrienden, rije dik, dikke vrienden.......................
sporter schreef:Moll schreef:als je wint heb je vrienden, rije dik, dikke vrienden.......................
Weet je wat zou schelen. Als de mensen die zoveel commentaar hebben. En het zoveel beter weten. Niet alleen op internet zouden roepen hoe het moet. Maar het gewoon eens zouden laten zien. Misschien zou er dan eens wat veranderen.
Moll schreef:sporter schreef:
Weet je wat zou schelen. Als de mensen die zoveel commentaar hebben. En het zoveel beter weten. Niet alleen op internet zouden roepen hoe het moet. Maar het gewoon eens zouden laten zien. Misschien zou er dan eens wat veranderen.
zijn er genoeg hoor die dit uit dragen en promoten, met name ik de KR zijn er grote namen die dit doen, en bewust er voor kiezen het GP circus te laten voor wat het is, Circus,een geldmachine, en dan zijn er ook een aantal ruiters die wel wedstrijd rijden, maar van uit het oogpunt van de klassieke dressuur, en ook zo naar een proef kijken, en niet over de rug van het paard willen winnen, omdat dat het belangrijkste zou zijn.