Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:20

Asyaa schreef:
Dit kan je natuurlijk ook omdraaien.
Ipv het paard maar het zelf laten uitzoeken zit hij er direct er boven op (letterlijk en figuurlijk) en wijst hun meteen wat wel en niet goed is.

Tuurlijk dat is maar net wat je mening is. Ik ben meer voor vertrouwen en respect en wat hij met paarden doet vindt ik eerder respectloos maar goed dat is mijn mening. En dan heb ik het natuurlijk voornamelijk over de shows want hoe hij thuis te werk gaat weet ik niet.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:22

De filmpjes die ik van hem gezien heb vind ik in ieder geval verschrikkelijk. Al kreeg ik geld toe dan kwam hij nog niet in de buurt van mijn paard.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:25

Bah, ik snap niet dat er mensen zijn die dit fijn kunnen vinden voor een paard.

:r :r :r Echt waar, al hou hij geld toe geven, hij komt niet eens in de buurt van mijn paarden.

Ja joh, zo krijgt een paard een goede eerste indruk van een zadel, hoofdstel, ruiter, zweep en been. Lijkt me helemaal prima. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:28

Onhandelbaar paard.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:30

Bomba schreef:
De meeste profs brengen hun jonge paarden ook naar Gert, spring- en dressuurruiters. Puur omdat Gert de beste in zijn vak is.

Ja volgens mij heeft de Sjiem van Dubbeldam daar in t begin ook een paar keer gestaan. Was niet t makkelijkste paard. Gert schoolde hem dan weer bij.

@Sakiakefie

Tjee wat een opmerking! De Sjiem heeft erg lang op topniveau gesprongen. En als je verder kijkt in bv de springsport, de toppers daar springen meestal tot hun 17e op top niveau en gaan dan met pensioen. 17 is niet kei oud, maar mag zo'n dier dan aub verdiend van zijn pensioen gaan genieten?
Dat er paarden/pony's zijn die 30 worden, wil niet zeggen dat dat t gemiddelde is. 24 komt dichter in de buurt, en dat halen topspringpaarden die met hun 17e met pensioen zijn gegaan ook makkelijk.
Vind t een erg beledigende opmerking richting Gert!

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:33

Sodeletuut schreef:

:r :r :r Echt waar, al hou hij geld toe geven, hij komt niet eens in de buurt van mijn paarden.

Ja joh, zo krijgt een paard een goede eerste indruk van een zadel, hoofdstel, ruiter, zweep en been. Lijkt me helemaal prima. 8)7

Zo laat je je paard toch niet inrijden?? How low could yo go? Direct zadel er op misschien half uur later hupps er zelf ook benen er bij gebruiken.. Ja echt toppie voor zo`n paard om kennis te maken met zn nieuwe leventje.. Bah :r

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:34

wow die kan rijden paasei!!
welk paard is dit dan :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:39

Sodeletuut schreef:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=KWhNMuY7dtE[video]

Dat je zijn manier niks vindt is 1 ding, maar je hoeft niet 3942 kots smileys te gebruiken. Volgens mij heb jij ook een opvoedcursus nodig. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:42

Geef mij deze man maar: Donald Newe.

Op dit filmpje zit hij voor de eerste keer op een groen paard. Hij gebruikt een cordeo en doet alles in alle rust, met respect, geduld en begrip voor het paard.

Zo kan het dus ook.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:43

Anthea schreef:
Sodeletuut schreef:

Dat je zijn manier niks vindt is 1 ding, maar je hoeft niet 3942 kots smileys te gebruiken. Volgens mij heb jij ook een opvoedcursus nodig. :')

Tellen is ook moeilijk hé ;) Dus volgens mij ben jij even weer een lesje @ de basisschool nodig..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:44

Famke160301 schreef:
Bomba schreef:
De meeste profs brengen hun jonge paarden ook naar Gert, spring- en dressuurruiters. Puur omdat Gert de beste in zijn vak is.

Ja volgens mij heeft de Sjiem van Dubbeldam daar in t begin ook een paar keer gestaan. Was niet t makkelijkste paard. Gert schoolde hem dan weer bij.

Een paar keer zelfs?
Dat zegt toch ookal dat hij nou niet echt zo geweldig is of zie ik dat nu verkeerd.

little_birdy

pardon !!!!
dat wens je toch niet iemand toe joh ?
ben je wel helemaal lekker??????
als het je vader was en hij zou zoiets krijgen vind je dat leuk dan

Anoniem

saskiakefie schreef:
Famke160301 schreef:

@Sakiakefie

Tjee wat een opmerking! De Sjiem heeft erg lang op topniveau gesprongen. En als je verder kijkt in bv de springsport, de toppers daar springen meestal tot hun 17e op top niveau en gaan dan met pensioen. 17 is niet kei oud, maar mag zo'n dier dan aub verdiend van zijn pensioen gaan genieten?
Dat er paarden/pony's zijn die 30 worden, wil niet zeggen dat dat t gemiddelde is. 24 komt dichter in de buurt, en dat halen topspringpaarden die met hun 17e met pensioen zijn gegaan ook makkelijk.
Vind t een erg beledigende opmerking richting Gert!

haha ik hoop dat ie ene keer keihard tegen de wand valt met z'n hoofd en dan een hersenletsel krijgt, (moet ie maar een cap opzetten haha :)) )

Zucht....
En jij wou zo graag een inhoudelijke discussie? Meid gedraag je is naar je leeftijd.

@ponylies
Willekeurig groen paard genaamd beau, verdere info staat er niet bij.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:45

Anthea schreef:
Sodeletuut schreef:

Nou doe eens even normaal zeg. Dat je het misschien niet met me eens bent, hoeft niet te zeggen dat je zo offtopic moet gaan met een ongelooflijk onzinnige opmerking?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 19:46

ponylies schreef:
pardon !!!!
dat wens je toch niet iemand toe joh ?
ben je wel helemaal lekker??????
als het je vader was en hij zou zoiets krijgen vind je dat leuk dan

die is al dood...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:46

_zwikkie_ schreef:
Tellen is ook moeilijk hé ;) Dus volgens mij ben jij even weer een lesje @ de basisschool nodig..

Ah fuuuu, ik dacht echt dat het 3924 was |( |( |(

Sodeletuut, je kan toch wat respect tonen? Vind die kotssmiley echt misplaatst. Sterker nog, ik vond hem eerst niks, nu ik dat filmpje van jou zie.. Ik wou dat ik dat zelf eens bij mij die van mij kon doen, ipv altijd maar fluwelen handschoentjes gebruiken. :+

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:46

Volgens mij zijn hier alzoveel discussies geweest. Maar ik en super blij met hem. hij heeft mijn paard ook bereden en mij daarna super verder begeleid. Hij leert je dat het jonge paardzelfmoet lopen en niet teveel aan zijn mond moet komen. Hij zorgt er goed voor dat het paard voorwaards blijft zodat hij niet gaat steigeren en zich achter over laten vallen. En dat vind ik echteen goed idee. Hij heeft mij toen vertelddatdat een aantal keer is gebeurden ik hebhet ook een aantal keer zien gebeuren bij iemand op declub. Dan heb ik liever dat ze haar een beetje vooruit jagen dat hij met paard en al achterovervalt. Hij ging echt super met mijn paard om en zat niet te veel aan haar bke liet haar lekker lopen. Het zag er allemaal lekker makkelijk uit

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:47

saskiakefie schreef:
haha ik hoop dat ie ene keer keihard tegen de wand valt met z'n hoofd en dan een hersenletsel krijgt, (moet ie maar een cap opzetten haha :)) )

Wat een zieke opmerking! :r Echt walgelijk!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 19:47

Asyaa: Nee vind het wel interessant, zeg simpelweg mijn mening en ja ik meen het ook. Ik wens het hem toe, dan kan hij namelijk niet nog meer paarden mishandelen. Vind een dier niet minder waard.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:49

Jeetje, snap niet dat je iemand zoiets kan toewensen. Met wat ben je dan bezig! :\
Mijn mening is dat het voor probleempaarden een aanpak kan zijn, maar zadelmak zou ik ook voor het rustige werk kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:50

saskiakefie schreef:
Asyaa: Nee vind het wel interessant, zeg simpelweg mijn mening en ja ik meen het ook. Ik wens het hem toe, dan kan hij namelijk niet nog meer paarden mishandelen. Vind een dier niet minder waard.

Mishandelen????

Citaat:
1.
mishandelen
Uitspraak: mɪsˈhɑndələ(n) (mishandelde, heeft mishandeld) Werkwoord (iemand) slecht behandelen en pijn doen `ernstig mishandeld`

Ik zie hem geen paarden slecht behandelen of pijn doen :? Hij heeft gewoon een andere aanpak. Om dan zoiets te zeggen.. Dat vind ik echt ziek.

Sodeletuut

Anthea schreef:
Sodeletuut, je kan toch wat respect tonen? Vind die kotssmiley echt misplaatst. Sterker nog, ik vond hem eerst niks, nu ik dat filmpje van jou zie.. Ik wou dat ik dat zelf eens bij mij die van mij kon doen, ipv altijd maar fluwelen handschoentjes gebruiken. :+

Ik mag mijn mening toch geven? Ik zit de man zelf niet in de weg hier mee hoor, volgens mij alleen jou.
En ik denk dat er niets mis is met een vriendelijke manier van omgaan met paarden. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen denken dat paarden hier door een goede inprent krijgen van het rijden. Dit vind ik een typisch gevalletje geen geduld van de eigenaar. Maar dat is mijn mening, en die mag gegeven worden op een discussieforum. En ik neem aan dat ik zelf mag weten welke smileys ik hier bij gebruik.

appiesjappie

Bij mij heeft echt mijn paard wel eerst gelongeerd en daarna het zadel erop gelegd en daarnanog een gelongeerd om te kijken hoe ze liep

_zwikkie_ schreef:
Sodeletuut schreef:

Zo laat je je paard toch niet inrijden?? How low could yo go? Direct zadel er op misschien half uur later hupps er zelf ook benen er bij gebruiken.. Ja echt toppie voor zo`n paard om kennis te maken met zn nieuwe leventje.. Bah :r

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:51

Ik zie hem absoluut zeker weten een paard pijn doen. Ik weet niet hoor, maar volgens mij voelt het niet prettig om een zweep op je lichaam gemept te krijgen, en elke keer geschopt te worden in je buik.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:51

saskiakefie schreef:
Ah vandaar die lage gemiddelde leeftijd van sportpaarden :j Nu weet ik het.

Tja, imo kun je pas van een sportpaard spreken als ze wat presteren in de Sport.. Nou weet ik niet welke leeftijd jij bedoelt, maar ik vermoed dat échte sport pas op die leeftijd begint.. ;)
Dus hoezo relatief....

En die andere opmerking van je is gewoon sneu en zegt helaas buitengewoon veel over jou.