Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) doet hij eerst *hupsje en stilstaan* waarna de nieuwsgierigheid het overwint en we er dus op af gaan, dan moet er gesnoven en geroken worden met soms nog een hupsje, om vervolgens een gezicht te trekken van 'ah man ik deed net alsof hoor.. ik vond het helemaal niet eng
'
) helpt echt om de spanning af te laten vloeien
.
Maar ik zorg dat ik altijd wat snoepjes bij me heb. Als ik dan mn twijfels heb geef ik een snoepje zodat het enge iets wordt geassocieerd met iets leuks. Hij is gelukkig vrij makkelijk.. Als ik de ruimte heb laat ik hem zelf kiezen. Laatst kwam dr ineens een blaffende hond op ons af gestormd, dan laat ik hem kiezen hoe ie wil reageren (doorlopen of stilstaan). Hij vond t maar prachtig dus hij bleef rustig stilstaan om dat drukke ding rustig te bestuderen
Laatst wel even paniek, toen sprong achter ons een hond in de sloot en kwam daarna achter ons aan. Pony met veel pijn en moeite stilgezet, snoepje gegeven, geaaid tot de ergste schrik over was. Iig altijd zorgen dat ik ruimte heb en hem de kans geven om te kijken
Alet schreef:Ik doe altijd alsof ik zelf helemaal niks zie en rijd rustig door. Als ik me druk maak, maakt het paard zich ook druk. Als ik het signaal afgeef dat er niks is, dan is er ook niks aan de hand voor het paard.
Vooral niet gerust gaan stellen, dan denkt het paard dat er wel degelijk iets is om bang voor te worden.
Op deze manier heb ik meer dan eens zelfs langs opstijgende of landende vliegtuigen gereden.
) doe ik eigelijk niet veel asl er een tractor ofzo voor bij komt. Ik rij aangespannen met mijn paard, dus als er niet genoeg ruimte is ga ik van de weg, anders draaf ik er zo langs. soms moet ik hem een beetje aanmoedig met de zweep maar hij is heel nuchter, dus dat zit wel goed.