Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
luve_rozes schreef:Hoe oud denk je, dat paarden zijn, die klassiek gereden worden , LL? 17 jaar, de koek op??
ik zou zeggen kom maar op...
die paarden kunnen jaren later thuis ook nog een piaffe of passage hoor...
...Dan zijn we waar we wezen willen, althans ik. Aan jou dus de lijst, want die zijn er niet, om wat ik al zei, in eerdere reacties.
luve_rozes schreef:Of zoals mijn op leeftijd zijnde instructeur vroeger sprak: Het werd pas een rotzooi in de paardenwereld, toen sommige boeren achter de ploeg weg kwamen, en meenden zich met dressuur te kunnen bemoeien, door met hun portemonnee te zwaaien.
listiglistje schreef:Over het achterbeen van sommige paarden, imo heeft dat ook met de fokkerij te maken, sommige (duitse) invloeden zijn niet gunstig
Professor schreef:..maar een absolute oprichting en over het tempo rijden en constant een gestrekte gang rijden maakt paarden kapot.
Ideaal is niets, maar minuten lang tegen de hand zijn door een instabiele aanleuning is verre van goed..
Johanna59 schreef:Ik vind het gezeur. Dat rijden van de Pavo cup duurt geen uren. En deze paarden worden thuis gewoon getraind. Ook over de rug en laag en los. Het is echt een misverstand dat bij jonge paarden dit de enige manier van goed rijden is. Bij sommige paarden is het zelfs helemaal niet handig om ze zo laag te rijden. En hoe lopen ze dan in het land? Altijd met hun hoofd laag? Bij mijn weten alleen tijdens het grazen. Zo gauw een paard gaat lopen of rennen, rent hij niet over de rug en los en met zijn hoofd laag.
Als je de training aflost door te gymnastiseren en gewoon te rijden, is er niets aan de hand.
De meeste ruiters rijden hun paarden juist veel te laag en op de voorhand. Ze denken dan dat ze over de rug en laag rijden, maar dat is niet zo. Ook dat is namelijk erg moeilijk. Om een paard sterk te krijgen, moet hij ook opgericht kunnen lopen.
Tjuppie schreef:listiglistje schreef:Over het achterbeen van sommige paarden, imo heeft dat ook met de fokkerij te maken, sommige (duitse) invloeden zijn niet gunstig
Is allemaal waar, maar waarom staan die paarden dan bovenaan??
Noem een Amazing Star, die sleept gewoon de bak aan op 6jr.Professor schreef:..maar een absolute oprichting en over het tempo rijden en constant een gestrekte gang rijden maakt paarden kapot.
Ideaal is niets, maar minuten lang tegen de hand zijn door een instabiele aanleuning is verre van goed..
Het komt niet vaak voor, maar ik ben het er helemaal mee eens Professor.
luve_rozes schreef:Zit de verwarring hier in wat zijn de heupen, en wat het bekken?
luve_rozes schreef:Toch kan ik me in PdD vinden.
http://www.atletischerijkunst.nl/pagina44.html
http://www.klassiekedressuur.com/index.php?id=26
http://www.paarden-osteopathie.be/docs/ ... vue_nl.pdf
Vandaar dat ik spraakverwarring dacht...
Versammlung beginnt da, wo das Pferd sich ausgehend von der Arbeitshaltung im Rumpf verkürzt und die Gelenke der Hinterhand (Hanken) in der stützenden Phase des jeweiligen Hinterbeins stärker beugt, sozusagen leicht in die Knie geht. Durch diese Bewegung wird sein Becken stärker abgekippt und da dieses, wie schon erwähnt, mit dem Kreuzbein verbunden ist, zieht die Beugung der Hinterhandgelenke auch ein Abkippen des hinteren Rückens nach sich. Der Rücken wird aufgewölbt