Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en als ze voor de zoveelste keer niet gelijk hup op mijn been reageert kan ze een flinke tik verwachten. dan racen we een paar rondjes door de bak met de kop in de lucht (pony reageert wel heftig op zweepje meestal) maar daarna kan ik mijn zweepje weggooien en heb ik een explosieve pony onder me die op de minimale hulp van mijn been reageert. liever in één keer duidelijk maken wat je wilt dan de hele tijd been blijven geven. dat vind ik zieliger.
mijn paardje heb ik nu 1.5 jaar en ben nu een jaar bezig met het beleren en dit is zonder zweep en heb hem zelf nog nooit een klap gegeven terwijl meneer absoluut verre van makkelijk is ( dit door vroegere trauma's en eigenaren ) daphnijntje schreef:Ik hoor vaak mensen zeggen : ja de weep is ielig asl jij niet door loopt gaan we je tog ook neit heel hard slaan met een zweep?
Maar dan denk ik altijd :Een tikje geven is niet om je paard mee te straffen maar om je hulp duidelijker te maken.
Wat vinden jullie?
graag een reactie
Maar dat maakt me niet uit, maar zweep in m'n handen vind ik toch altijd wel makkelijk en fijn hoor. Ook om bijv. takken aan de kant te doen, ben soms wel eens bang dat er 'n tak in z'n oog steeks als hij niet uit kijkt of oplet, dus ben ik altijd aan 't opletten voor hem, maar dat is natuurlijk veel bij buitenritten. Dat hij niet in 't glas trapt bijv. in de berm... zulke dingen.