. Maar imo is dat geen negatieve spanning. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vanky schreef:wij rijden haar daarom voornamelijk ook met onze zit. te weel gepruts in de mond lijd alleen maar tot stres bij haar
Pentax schreef:Ja als er veel spanning is wel, bijvoorbeeld bij een heet of onzeker paard. Een paard dat dressuurmatig uitgedaagt word is geconcentreerder.

paardengek_8 schreef:Het ligt er dan wel aan hoe je die nageefelijkheid verkrijgtals je sommige mensen ziet trekken kan dat nooit ontspannend zijn
stef schreef:toch leuk dat mensen roepen: Buitenrit is voor de ontspanning, terwijl nageeflijkheid juist een gevolg van ontspanning is

Nrkee schreef:Rijden jullie jullie paard ' aan de teugel' in het bos? of laten jullie ze lekker met hun hoofd in de lucht lopen?
Nies_ schreef:Liefst met lange teugel, maar als ik om wat voor reden dan ook meer controle moet hebben, dan 'aan de teugel'
Ik snap alleen die mensen niet die zeggen dat buitenrit voor de ontspanning is, ik had toch altijd begrepen dat een paard 'aan de teugel' gaat mede doordat het ontspant.
Nies_ schreef:Ik vind niet dat je los in de wei kan vergelijken als je er op zit. Mijn paard gaat inderdaad vanzelf 'in een krulletje' als ie ontspant, hoe hoog/laag is dan afhankelijk van hoe lang ik mijn teugels vast heb.
Cinnepin schreef:Nies_ schreef:Ik vind niet dat je los in de wei kan vergelijken als je er op zit. Mijn paard gaat inderdaad vanzelf 'in een krulletje' als ie ontspant, hoe hoog/laag is dan afhankelijk van hoe lang ik mijn teugels vast heb.
ooit eens aan gedacht dat dat ook kan gebeuren door eventuele druk van het bit?
Ik zei ook al dat ik bij voorkeur m'n teugels gewoon helemaal lang heb, dan loop ie inderdaad niet in een 'krulletje', maar dat is logisch, want er is niks om op na te geven. Als ik mn teugels er om wat voor reden dan ook bij moet pakken gaat ze 9/10 keer in een 'krul' lopen.lailapri schreef:Wat bedoelen mensen toch met dat rijdt ik hem nageeflijk of aan de teugel. Ik kan dat niet zo makkelijk. Voor mij is aan de teugel een cadeautje voor hard werken en trainen en niet iets wat je even rijdt.