Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jasmijn78 schreef:Chaos schreef:Ik ben er zeker voor dat iedereen leuk kan paardrijden, ook mensen met overgewicht.
Maar, dan moeten ze wel het paard daarnaar aanpassen.
Hieruit maak ik op: als je overgewicht hebt, gewoon een sterker paard nemen... Maar misschien begrijp ik het verkeerd?
hecowo schreef:mennen??
Arm beest, moet hij straks een kar en dan nog eens 2 personen achter zich meeslepen die ook bijna een kar per stuk wegen
Chaos schreef:hecowo schreef:mennen??
Arm beest, moet hij straks een kar en dan nog eens 2 personen achter zich meeslepen die ook bijna een kar per stuk wegen
Paarden hebben nog altijd meer trekkracht als draagkracht. En ik zeg niet dat alle mensen met overgewicht moeten verzamelen en een rit moeten gaan maken in een huifkar met een Haflingertje ervoor. Neem toch aan dat men alle opties overweegt en kijkt naar wat het beste is voor het paard.

Chaos schreef:Ja, als men dan persé wilt rijden hoop ik maar dat ze dan het paard erop uitkiezen.
Lauratje_88 schreef:Dikkere personen kunnen bv op grote, stevige paarden rijden.
hecowo schreef:Pony's met name tinker, haflinger, fjord, etc zijn vaak beter bestand tegen hogere rugbelastingen dan deLauratje_88 schreef:.Ik ben ook niet de slankste en heb ik geluk dat ik shires nu net de mooiste paarden vind.
hecowo schreef:Wil niet mensen hun sport onthouden, maar als je zeker bent dat je gewoon te zwaar bent ga dan niet een oplossing zoeken in de richting van een groter of sterker paard! Met gezond verstand afvallen lijkt me een betere optie en is voor zowel paard als ruiter veel gezonder.
hecowo schreef:Pony's met name tinker, haflinger, fjord, etc zijn vaak beter bestand tegen hogere rugbelastingen dan deLauratje_88 schreef:.Ik ben ook niet de slankste en heb ik geluk dat ik shires nu net de mooiste paarden vind.
hecowo schreef:Wil niet mensen hun sport onthouden, maar als je zeker bent dat je gewoon te zwaar bent ga dan niet een oplossing zoeken in de richting van een groter of sterker paard! Met gezond verstand afvallen lijkt me een betere optie en is voor zowel paard als ruiter veel gezonder.
HorsePhoto schreef:Ik vind wel dat dikkere mensen paard kunnen rijden maar ik zag eens echt een zeer dik iemand op een zo'n klein fijn ponytje rijden en toen had ik toch mijn twijfels of het wel goed was voor dat ponytje.
Ze zouden misschien idd beter op wat forsere paarden moeten rijden.
Chaos schreef:hecowo schreef:mennen??
Paarden hebben nog altijd meer trekkracht als draagkracht. En ik zeg niet dat alle mensen met overgewicht moeten verzamelen en een rit moeten gaan maken in een huifkar met een Haflingertje ervoor. Neem toch aan dat men alle opties overweegt en kijkt naar wat het beste is voor het paard.