Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sanniegirl schreef:Ik zie vaak dat ruiters vaak de fout bij hun paard zoeken.
Zovan 'hij deed dit en dat, en toen (voorbeeld) viel ik eraf!'
Het niet heel gek om op die manier te vertellen, maar ik heb het idee dat sommige nooit verder kijken.
Waarom deed hij dat? Ligt het niet aan jou, aan iets waar je in eerste instantie helemaal niet aan dacht?
Ik heb nog wat moeite met balans waar de pony waar ik altijd op rij soms ook wat vervelend kan reageren, maar dan zegt mijn lerares altijd: 'je moet je voorstellen, dat iemand op jou rug zit, en erg op 1 kant hangt, wat zou jij doen?'
Op mijn oude manege werden zulke dingen nooit verteld en keek ik ook altijd eerst naar het paard, dat probeer ik nu echt af te leren.
Vertel hier jullie ervaringen.

en ik zal vast niet de enige zijn.
lastig schreef:Ik zeg wel; het paard bokte dus ik lag eraf. Of het paard ging er vandoor.
Maar dan ga ik wel bedenken waarom dat paard dat deed, en dan kom je al vaak bij jezelf uit :p, ik vind het dan ook niet erg om toe te geven dat ik het zelf deed. Zie ik weer als een leermoment
Browniee schreef:lastig schreef:Ik zeg wel; het paard bokte dus ik lag eraf. Of het paard ging er vandoor.
Maar dan ga ik wel bedenken waarom dat paard dat deed, en dan kom je al vaak bij jezelf uit :p, ik vind het dan ook niet erg om toe te geven dat ik het zelf deed. Zie ik weer als een leermoment
idd, dat doe ik ook, maar meestal als ik dan ga nadenken waardoor het komt, is het vaak iets waardoor hij is geschrokken, en als het dan zoiets als een plastic bekertje is ofzo wat hij hoorde kraken, moet ik er eigenlijk wel heel hard om lachen
ik lach me zoizo altijd kapot om de acties met die viervoeters, de meeste actiemomenten die ik heb meegemaakt waren vooral lomp en genant, maar niet pijnlijk... die fase heb ik afgerond toen ik stopte met manegelessen 
''maar dan toch wel meteen gaan zoeken waar de fout vandaan kwam.. dikke kans dat ik 'm bij mezelf vind
en als dat zo is, merk ik dat 'ie me vaak toch wel eerst probeerde te redden
meestal is het mijn fout, of een combinatie van kleinere ophopingen en vaak ook nog een hete pony, anders blijf ik toch over het algemeen wel blijven zitten
.