Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dancer_ schreef:Mij is altijd geleerd rechts. Deed ik ze een keer links moesten ze rechts. Ben ik nooit vergeten. Dus altijd rechts.(maar waarom?)
Professor schreef:dancer_ schreef:Mij is altijd geleerd rechts. Deed ik ze een keer links moesten ze rechts. Ben ik nooit vergeten. Dus altijd rechts.(maar waarom?)
Waarom? Geschiedenis, het zwaard was links, wanneer men die uit de schede(de koker waar hij in hing) trok dan zou het kunnen dat men met het zwaard het eind van de teugel zou doorsnijden.
De dames zweep word in de rechterhand gehouden door de dames, dit komt door het rijden met dameszadel de zweep was in de plaats van het rechter been. Daarom groete de dame altijd met de zweep.
De man heeft de zweep in de linkerhand, omdat hij zijn cap afnemen moet en daarmee groet.
Dit alles komt uit het militaire gebeuren waarop het rijden ook berust.
Professor schreef:De dames zweep word in de rechterhand gehouden door de dames, dit komt door het rijden met dameszadel de zweep was in de plaats van het rechter been. Daarom groete de dame altijd met de zweep.