betadine schreef:Ja ik laat ook niet alleenders wie met mijn paard rijden hoor. Maar iemand die ik vertrouw, waarom niet.
Ik vind het ook wel goed voor een paard om er soms een betere ruiter op te zetten die kan ook soms dingen corrigeren dat jij niet doorhebt.
Ik heb al paarden gekend die echt maar te rijden waren door 1 ruiter, omdat diezelfde ruiter alles verkeerd had geleerd aan zijn paard. Als je die zag rijden was dat wel een heel erg grappig zicht. En toch overtuigd blijven dat zijn manier de beste is !
Kijk bvb in Kentucky als ze paarden ruilen. Elke ruiter moet gewoon een heel parcours rijden met een paard dat hij niet kent en toch lukt dit. Vigo was de moeilijkste volgens de andere ruiters, maar toch konden ze er zo mee weg.
@ M_D_H: sjeezes, wat jij hebt meegemaakt met je bijrijdster !! Wil je het beste voor je paard en kom je dan zo een eigenwijs kreng tegen die je paard de stuipen op het lijf jaagt die zou van mij ook een mep van de zweep krijgen.
Vind het by the way knap dat je toegeeft het niet leuk te vinden als iemand met je paard iets meteen zou kunnen waar jij al weken op oefent. Aan de andere kant, dan weet je ook dat je paard het kan en dat je dus aan jezelf vooral moet werken, kun je het lekker niet meer op je paard steken