djuulsie schreef:met rijden met bijzet maak je volgens mij meer kapot dan dat je goed doet... nageven komt voort uit ontspanning en die krijg je op die manier echt niet voor elkaar...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lailapri schreef:Wij hebben toch ook een heel ander zadel als 100 jaar geleden? Hele ontwikkeling in bitten (vriendelijke en minder vriendelijke in verkeerde handen), hoefschoenen, hoofstellen, caps, laarzen, etc. Maar het paard werkt nogsteeds hetzelfde en het rijden dus ook. Vroeger kon het zonder hulpteugels (er zal ook vast wel wat gebruikt zijn), nu zijn de paarden alleen maar rijtechnischer geworden en zou het ineens met hulpteugel moeten
slofteugels is niet voor alle paarden geschikt en hoort ook niet thuis in de handen van mensen die niet weten hoe ze ermee om moeten gaan Asyaa schreef:Vind het niks, rij veel liever met slof omdat ik dan precies in kan stellen hoeveel wanneer, maar dat mag ook niet van bokt
xkimmie schreef:Ik rij met slofteugel. Niet om aan de teugel te rijden ofzo want daar is ie niet voor.
Hangt ook bijna altijd gewoon 'los' want het is voor mij alleen een noodrem. Als je een hulpteugel goed gebruikt vind ik niet dat het persee slecht is. En eigenlijk maakt de mening van andere me niet zoveel uit.
Mercedes1969 schreef:Elastiek is veel beter hoor.
Als je je paard vastzet aan de bijzet , wordt hij hierdoor erg belemmert
in zijn stelling omdat de bijzet totaal niet meegeeft.
Slof is ook prima maar dan moet een slof goed gebruikt worden en niet
misbruikt.