Gerd Heuschman laat zien hoe het (niet) moet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:07

Gerd Heuschman laat hier in ieder geval niet LDR zien. 8-)
Maar wat een onvriendelijke manier van een paard corrigeren zeg. Hij hangt gewoon met zijn hele gewicht in de paardenmond te hangen en belast het paard op een vreselijke manier in de rug. Hier wordt ik niet vrolijk van en het is zeker niet goed te praten.
Ik kan in zijn rijden niets klassieks terug vinden. Hij moet zich schamen om zo met een levend dier om te gaan. En het ergste is nog dat hij anderen van dierenmishandeling beschuldigt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:14

Heb geen energie, zin en tijd om die website te lezen in het Duits, maar het mag duidelijk zijn, dat als iemand zo op mijn rijdt, ik hem/haar er hoogst persoonlijk afsleur. Verder snap ik niet helemaal waarom hij zo rijdt verder, ik las hier omdat hij slechte manieren wil laten zien? Nou, dat lijkt me zeker niet de manier, om daar een paard voor te misbruiken. Daar ben ik het natuurlijk mee oneens, dat doe je gewoon niet. Al hoewel ik op een gemiddelde dressuurwedstrijd (of les) dit soort dingen echt wel zie, helaas.......

Oh, en dat boek heb ik wel, en daar kan ik wel over zeggen, dat het zeker een interessant boek is, ook al kan ik er concreet verder niet zoveel mee. Het is leuk ter info, vond ik, maar heb toch al weinig met het traditionele dressuurwereldje (waar ik ongewild toch het e.e.a. van meekrijg zo om me heen). Ik snap deze foto's niet in combinatie met dat boek......... Dus misschien toch even de precieze achtergrond van deze foto's weten, al hoewel ik het absoluut niet goed keur om voor welke reden dan ook zo op een paard te gaan zitten. :(

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:20