Kan dit nou zomaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:51

Nakisha schreef:
Mede omdat ze haar merries ermee gedekt heeft riekt dat naar opzet.

Als ik het verhaal zo hoor lijkt het me ook dat ze de ruil alleen om die rede heeft gedaan..

jo_peerd

Re: Kan dit nou zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 23:09

Jullie zeggenw el zllameaal zonde rop papier gezet tehebben amar wie zegt dat dat zo is?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:11

Tja, dit is een hele harde les voor jouw.
Zorg dat je voortaan goede afspraken maakt en alles goed op papier hebt staan.
Als je paard inderdaad met kerst 2009 is goedgekeurd dan heb je niet zoveel aan eigelijk. In die tijd kan het ook bij jouw gebeurt zijn. Bel de rechtsbijstand ofzo die kunnen je misschien verder helpen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:11

oke, als jij nu of morgen even alles vanaf het begin tot het eind DUIDELIJK uitlegt? is dat een optie niks nie vaag geleuter gewoon zoals het is.
zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
dan snappen de mensen er iig nog wat van!
alvast bedankt ik ga nu mn mand in!

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:13

jo_peerd schreef:
Jullie zeggenw el zllameaal zonde rop papier gezet tehebben amar wie zegt dat dat zo is?

Dat is misschien een enkeling, verder wordt je alleen gewezen op het feit dat je volgende keer iets betere afspraken op papier moet zetten ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:27

Goed dat jeje paard heb terug laten komen
maar ik vrees dat hij meschien nu wel niks meer kan enzo
lijkt me ook wel eerlijk als je dat paard van hun houd ivm dat hun jou paard verhebben vernakt...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:30

jo_peerd schreef:

Okee, wat heb je op papier staan nu dan? Wat waren de afspraken?

En nogmaals; wat zijn de afspraken NU? Feit is immers dat je nu beide paarden weer op stal hebt staan. En nu? Wat is er nu afgesproken?
En wat vinden je ouders? Zij hadden immers band met dat dier.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:52

jo_peerd schreef:

Jij weet niet wat je moet doen! Als het allemaal goed op papier had gestaan, was daar geen vraag over geweest :Y) en was alles nu duidelijk.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:22

Wat een warrig verhaal..... misschien een idee voordat je iets post om eerst het verhaal door te lezen..(ook op al die schrijffouten) het is heel onoverzichtelijk zo.

Waarom belt TS de dierenarts die haar paard iets heeft ingespoten niet gewoon? Dat kan toch niet zo moeilijk zijn om die dierenarts te achterhalen? Dan weet je in ieder geval wat zijn bevindingen zijn.....
Dan het volgende: een paard is een levend dier.....als je zoiets aanschaft neem je een verantwoordlijkheid op je..... ik kan er niet bij dat je je paard (waar je naar eigen zeggen om geeft) niet terugneemt als hij er zo erg uitziet....ik kan er niet bij.......ik zou mijn eigen paarden noooooooit zo behandelen!
En van het eerste gedoe heb je niets geleerd blijkbaar..want nu staat het paard van die mevrouw bij jou en heb je nog geen duidelijke afspraken op papier staan.........
Dat je 18 bent doet niets ter zake.....in ieder geval niet wat betreft de houding naar je ex-paard toe........
Ik hoop dat je goede afspraken gaat maken en deze op papier zet..een d.a. inschakelt en de oude da (die iets ingespoten heeft) om info vraagt..
Succes!

Prosperlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:41

Mij lijkt dat de proef tijd officieel is afgelopen en dat het JOUW paard is en die kan zij niet zomaar terug eisen.

Wel raar :n

Maar ik zou wel een advocaat nemen :o

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:54

Lightielight schreef:
ik kan er niet bij dat je je paard (waar je naar eigen zeggen om geeft) niet terugneemt als hij er zo erg uitziet....ik kan er niet bij.......ik zou mijn eigen paarden noooooooit zo behandelen!

Beter lezen, haar eigen paardje staat alweer bij haar op stal.
En ik denk eerlijk gezegd dat ze er verstandig aan doet om niet emotioneel te reageren en direct weer terug te ruilen, vaak is het zo dat je dan je rechten verspeeld.

Ze zal het vast niet leuk vinden en er verdriet van hebben dat het zo is gelopen.
Snap soms niet waarom heel bokt over iemand heenvalt zonder dat jullie precies weten wat er is gebeurd.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:57

Blabla1980 schreef:
Snap soms niet waarom heel bokt over iemand heenvalt zonder dat jullie precies weten wat er is gebeurd.

Dat heeft ze zelf in de hand. Als ze gelijk duidelijke info had verstrekt, over het bijvoorbeeld hengst zijn e.d., dan hadden wij een beter beeld en daarmee een beter advies kunnen geven.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:59

kleinvosje schreef:
Blabla1980 schreef:

Dat heeft ze zelf in de hand. Als ze gelijk duidelijke info had verstrekt, over het bijvoorbeeld hengst zijn e.d., dan hadden wij een beter beeld en daarmee een beter advies kunnen geven.

Ze is mischien wel overstuur en dan is het lastig om een helder verhaal neer te zetten.
Doe je in rl ook rottig tegen mensen die je niet direct een duidelijk verhaal kunnen vertellen?
Ik vind het een beetje flauw

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:03

Je kunt internet niet met rl vergelijken. In real life kun je iemand aankijken en de emotie van iemands gezicht aflezen. Ook kun je gewoon converseren, niet met pauzes ertussen. Die pauzes kun je gebruiken om helder iets neer te zetten. Dat blijkt ook wel uit het feit dat TS haar openingspost (volgens mij) een keer heeft aangepast. Ook zijn er verschillende vragen gesteld waar dan niet een duidelijk antwoord op kwam, terwijl het toch geen ingewikkelde vragen waren. Natuurlijk is TS emotioneel, zou ik ook zijn, maar ook dan kun je nadenken voor je iets neerschrijft.

Maar goed, verder on topic: TS hoe is het nu met de fries? Gaat het al beter? Heb je je eigen dierenarts al naar hem laten kijken?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:08

kleinvosje schreef:
Je kunt internet niet met rl vergelijken. In real life kun je iemand aankijken en de emotie van iemands gezicht aflezen. Ook kun je gewoon converseren, niet met pauzes ertussen. Die pauzes kun je gebruiken om helder iets neer te zetten. Dat blijkt ook wel uit het feit dat TS haar openingspost (volgens mij) een keer heeft aangepast. Ook zijn er verschillende vragen gesteld waar dan niet een duidelijk antwoord op kwam, terwijl het toch geen ingewikkelde vragen waren. Natuurlijk is TS emotioneel, zou ik ook zijn, maar ook dan kun je nadenken voor je iets neerschrijft.

Maar goed, verder on topic: TS hoe is het nu met de fries? Gaat het al beter? Heb je je eigen dierenarts al naar hem laten kijken?

Ja oke daar heb je mischien wel een punt. Maar vind het gewoon een beetje rottig als er zo word gereageerd op zoiets vervelends :)

Maar idd, TS hoe gaat het nu met je paard? En ben je mischien al naar de wetswinkel ofzo geweest? Die kunnen je vast helpen met de vervolgstappen die je nu moet nemen.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:30

Blabla1980 schreef:
Lightielight schreef:
ik kan er niet bij dat je je paard (waar je naar eigen zeggen om geeft) niet terugneemt als hij er zo erg uitziet....ik kan er niet bij.......ik zou mijn eigen paarden noooooooit zo behandelen!

Beter lezen, haar eigen paardje staat alweer bij haar op stal.
En ik denk eerlijk gezegd dat ze er verstandig aan doet om niet emotioneel te reageren en direct weer terug te ruilen, vaak is het zo dat je dan je rechten verspeeld.

Ze zal het vast niet leuk vinden en er verdriet van hebben dat het zo is gelopen.

Dat heb ik wel gelezen, maar eigenlijk wilde ze hem niet terug toch?
En natuurlijk vallen we over haar heen......wij kijken naar wat ze schrijft..... als je dat niet wilt moet je het verhaal gewoon niet op bokt zetten..of in ieder geval een stuk duidelijker zijn..........

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 12:11

Met de paarden gaat het goed, ik neem een advocaat in handen als de ruilster zorgt dat mijn paard weer helemaal in orde komt dan word het weer een ander verhaal en idd het paard is officieel al van mij, maar ze stond zomaar ineens bij stal. :?
De hengst kon eerst altijd mee naast merries gelopen worden het dier gaat nu voor je neus omhoog langs een ruin/merrie, hier herken ik mijn paard absoluut niet in terug en hoe die ernu uitziet al helemaal niet foto's ga ik straks erop zetten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:14

Dus eigenlijk heb jij het paard ontvreemd van de andere eigenaresse? Ik bedoel, jullie hebben geruild, maar nu heb jij 2 paarden en zij geen...
Jij had dus dat paard niet aan moeten nemen, of terug moeten ruilen imo. Hoe hard het ook klinkt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:19

Je hebt gelijk, Needje, maar ik kan me zomaar voorstellen dat TS haar nieuwe paard niet kwijt wil. Als ze die nu mee geeft heeft ze helemaal niks meer om op te staan, want dan wil de andere persoon niks meer van haar..

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 12:20

Needje schreef:
Dus eigenlijk heb jij het paard ontvreemd van de andere eigenaresse? Ik bedoel, jullie hebben geruild, maar nu heb jij 2 paarden en zij geen...
Jij had dus dat paard niet aan moeten nemen, of terug moeten ruilen imo. Hoe hard het ook klinkt.

Zij heeft mijn paard laten staan dus dat is haar eigen probleem, ik heb niet gezegt dat ze hem meost laten staan.

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 12:21

imd schreef:
Je hebt gelijk, Needje, maar ik kan me zomaar voorstellen dat TS haar nieuwe paard niet kwijt wil. Als ze die nu mee geeft heeft ze helemaal niks meer om op te staan, want dan wil de andere persoon niks meer van haar..

Precies zou mooi wezen een ik een afgetakeld paard terug die goed is weg gegaan en zij een paard terug waarvan ik al een hoop geld aan heb uitgegeven tandarts, osteopaat.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:22

Heb je de da al laten komen voor een oordeel, is niet verkeerd in zo'n situatie. Zeker als je wellicht verdere stappen wilt ondernemen.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:24

heb je nou je da al gesproken want het verhaal is en blijft warrig, ook jij hebt dus kosten gemaakt in je proeftijd????

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:30

Wat ik denk te lezen;

TS heeft haar paard geruild.
Het paardje wat zijn kreeg heeft zij van genoten en voor gezorgd. Extra kosten zijn gemaakt mbt tandarts en osteopaat. (vraag ik mij af waarom osteo, liep hij ook niet goed?)

Haar fries betreft een hengst.
Deze heeft zij kreupel en met wonden terug moeten nemen.

Vraag ik mij af, is hij gebruikt om te dekken?
Dan zouden de wonden waarschijnlijk vooral aan de voorkant zitten.

heb je de DA al gebeld die hem behandeld zou hebben?

Ik zou van haar een rekening eisen dan van de DA behandeling.
Al is het maar om te weten wat er met je paard aan de hand is.

mijn vraag nu is: Heb je hierbij veel verlies geleden?
Ik kan mij voorstellen dat de wonden genezen en het been met rust hopelijk ook weer goed komt.
In dat geval denk ik dat je je verlies moet gaan pakken en hier een pijnlijke les hebt geleerd...
Mocht het niet goed komen met je paard of mocht je echt grote kosten gaan maken dan stel ik voor dat je je laat informeren bij het juridisch loket.

De andere bokkers, voel je aangesproken indien nodig, zou ik willen vragen om toch proberen de TS te helpen.
Ik denk dat zij hiervan echt een les heeft geleerd. Dat wij met zijn allen ons vingertje heffen in haar richting gaat niets meer veranderen aan deze rot situatie.

TS, sterkte ermee. Ik hoop dat je mijn vragen wilt en kunt beantwoorden...
Voor vragen mag je ook een pb sturen hoor!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:32

jammer dat het zo allemaal moet lopen.
ik zou niet in rein met mezelf komen om te zeggen ze heeft het dier kappot gemaakt ze moet het maar houden... Ik zie men dieren daarvoor te graag. Ze zou wel voor kosten mogen opdraaien maar zou toch men dier houden hoor!