Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
8nnemiek schreef:Rijden jullie wel allemaal volgens de engelse rijregeltjes? Zweep in de binnenhand, op het goede been lichtrijden, zadel links opgooien, altijd eerst de teugel over de hals voordat je t hoofdstel in doet.. uh.. schoenen met een hak.. sporen alleen voor verfijning en niet om voorwaartser te krijgen..
Vjestagirl schreef:Ja hoor.
Mijn paard krijgt mijn maatje 40 weleens tegen haar kont, een borstel naar haar hoofd of (god verbiede) een tik tegen haar neus.
Ik trek weleens, leg mijn hand achter mijn been als ze weereens wegstormt en ik verlies idd weleens mijn geduld. Ik geef weleens een rotschop of ik trek ipv dat ik vraag.
So what? Niemand is perfect, ik niet en mijn paard niet. Ik durf eerlijk te zeggen dat ik geen perfecte eigenaar ben. Overgens was ik volgens bokt al geen paard waard omdat ik een bijrijdster heb, dus wat dat betreft...

8nnemiek schreef:Rijden jullie wel allemaal volgens de engelse rijregeltjes? Zweep in de binnenhand, op het goede been lichtrijden, zadel links opgooien, altijd eerst de teugel over de hals voordat je t hoofdstel in doet.. uh.. schoenen met een hak.. sporen alleen voor verfijning en niet om voorwaartser te krijgen..
teugels als ik er zin in heb (ligt meestal wel makkelijk anders liggen ze op de grond). 
) sporen om een paard voorwaarts te krijgen zijn zinloos dus doe'k niet en teugels over de hals voor het hoofdstel aan gaat vind ik wel zo makkelijk (weer wat minder dat ik vast moet houden
) Kwa zadelen en materiaal gebruik volg ik wel redelijk de regeltjes omdat ik het gewoon praktisch vind.

Waves schreef:Ik durf er best voor uit te komen dat ik wel eens een flinke ophouding maak. Als je op dat moment een foto zou maken zou het er niet charmant uitzien. Ik zou zo'n foto dan ook niet op Bokt zetten
juval schreef:cap doe ik dan weer wel, maar ik ga wel op mn slippertjes de paarden uit de wei halen... hoezo dom
ik heb ook al alle soorten hulpteugels die er bestaan geprobeerd (helpt allemaal weinig).
Een manegepaard vond het nodig om zijn ijzers op mijn (blote)voet te planten,uiteraard nog lekker tegenhangen bij meedere pogingen om hem te verplaatsen.

. Was laatst een topic dat scheldwoorden zielughh zijn voor je paard, heb toen maar wijselijk niet gereageerd, als ik aankom roep ik al "he varken"