Wie durft er voor uit te komen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:48

Ik durf er best voor uit te komen dat ik wel eens een flinke ophouding maak. Als je op dat moment een foto zou maken zou het er niet charmant uitzien. Ik zou zo'n foto dan ook niet op Bokt zetten :+

vencedor

Re: Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:52

ik denk dat iedereen wel eens iets doet waarvan hij of zij later denkt, oejj dat was niet zo netjes :).

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:55

Ik kan ook wel eens streng zijn hoor.
Heb ook een sterke pony die ook last heeft van 'bakkabouters' en die je aan z'n veter moet zitten.
Hij heeft een super paardenleven en dat uurtje per dag kan ie best wel even z'n best doen voor me, er moet gewoon van 2 kanten eerlijk gewerkt worden& idd respect wederzijds.
Ik ken trouwens genoeg mensen die helemaal het tegenovergestelde van het boekje doen en zich alleen aan de regel 'geen gel*l in de krul' houden en die in de lagere klassen alles winnen maar zogauw de M1 bereikt is op 2 achterbenen de ring in komen. Met eerlijk rijden kom je het verste en af en toe streng zijn hoort daar wel gewoon bij vind ik.
We moeten alleen niet té veel van het goede nemen zoals de geen-gel ul-in-de-krul regel :+

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:04

8nnemiek schreef:
Rijden jullie wel allemaal volgens de engelse rijregeltjes? Zweep in de binnenhand, op het goede been lichtrijden, zadel links opgooien, altijd eerst de teugel over de hals voordat je t hoofdstel in doet.. uh.. schoenen met een hak.. sporen alleen voor verfijning en niet om voorwaartser te krijgen..

Ja, ik heb altijd mijn zweep in de binnehand, rijd altijd op het goede been licht. (of nja, altijd, ik let er iig op), doe het zadel er links op, draag schoenen met een hak en heb geen sporen om. Eerst teugels over de hals doe ik niet.

Iedereen doet wel eens iets verkeerd. Al ben ik denk ik iets té lief kwa omgang. Kwa rijden... tja ik heb wel eens een te stenge binnenhand ja, ik geef ook wel eens een flinke schop of tik met de zweep als paardlief niet luisterd. Of als ie niet wil stoppen, dan trek ik heb wel eens wat harder in de mond. Als de jaarling probeert om te trappen, krijgt ie een trap terug.

Maar buiten dat beloon ik ook als het goed gaat, en kunnen mijn bijrijdpaard heerlijk dressuren, springen en buitenrijden. En met de jaarling kan ik heerlijk knuffelen. :)

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:06

ik probeer het goed te doen, maar het lukt jammer genoeg niet altijd.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:07

Vjestagirl schreef:
Ja hoor.

Mijn paard krijgt mijn maatje 40 weleens tegen haar kont, een borstel naar haar hoofd of (god verbiede) een tik tegen haar neus.

Ik trek weleens, leg mijn hand achter mijn been als ze weereens wegstormt en ik verlies idd weleens mijn geduld. Ik geef weleens een rotschop of ik trek ipv dat ik vraag.

So what? Niemand is perfect, ik niet en mijn paard niet. Ik durf eerlijk te zeggen dat ik geen perfecte eigenaar ben. Overgens was ik volgens bokt al geen paard waard omdat ik een bijrijdster heb, dus wat dat betreft...

Echt geweldig dit :')
Je hebt echt helemaal gelijk, iedereen doet dit wel eens :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:07

natuurlijk doet iedere ruiter wel eens iets wat niet moet 'volgens bokt' ,
want bokt vind nou eenmaal alles sielug en het liefst proberen ze elke ruiter
naar beneden te halen om zichzelf te zien sprankelen :)

Nou moet ik wel zeggen dat je moet rijden op gevoel en respect, en dat gaat ook alleen
maar door goed te letten op je paard.
Meestal geeft het paard in kleine details aan dat er iets niet klopt of dat je je hulp verkeerd geeft.
dus ligt het vaak bij de ruiter :)

maar iedere ruiter maakt wel fouten , miscommunicaties zijn er vaak genoeg :D
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 30-06-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:09

Ik kan erg steng zijn, daar kom ik eerlijk voor uit maar beloon ook als ze het goed doen. Ik vind dat het dan geen kwaad kan.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:14

toen ik mijn paard kocht was er niet veel aan de hand.
Toen we elkaar beter leerde kennen dacht ik nog wel eens....wat een eigenwijs k*tkreng
Werd ik ook ongeduldig en gaf een schop of tik of trok haar naar beneden :o
Nu weet ik beter, ze wilde gewoon vertellen dat er iets niet goed was.
Ze mankeerde wat, wilde dat zeggen en ik was boos......sja
Vorige eigenaar zei ook...±soms moet je haar er even doorheen slaan :?
Gelukkig weet ik nu beter....ik doe het met wat ze bieden kan en verder houd het gewoon op.
Het scheelt natuurlijk best dat ik geen wedstrijden rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:16

8nnemiek schreef:
Rijden jullie wel allemaal volgens de engelse rijregeltjes? Zweep in de binnenhand, op het goede been lichtrijden, zadel links opgooien, altijd eerst de teugel over de hals voordat je t hoofdstel in doet.. uh.. schoenen met een hak.. sporen alleen voor verfijning en niet om voorwaartser te krijgen..

Om heel eerlijk te zijn doe ik dat allemaal maar soms rij ik ook wel met nikies.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:17

Ik draai elke les wel een pirouette omdat hij weer eens kl**t,
geef ik hem een boze mep op zijn reet en stuur hem naar een kant.

Edit, meestal rijd ik met gewoon bergschoenen, zweepje aan linker kant (behalve als ik is beter moet begrenzen), sporen ben ik nog laaaang niet aan toe. Zadel vaak links soms rechts, ligt eraan hoe ik ervoor sta :P teugels als ik er zin in heb (ligt meestal wel makkelijk anders liggen ze op de grond).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:22

Ik durf daar ook voor uit te komen, sterker nog, er zijn filmpjes te vinden waar ik niet rijd zoals het boekje voorschrijft. :+
Mijn zweep heb ik dan weer wel altijd aan de binnenkant (vind ik makkelijker :+ ) sporen om een paard voorwaarts te krijgen zijn zinloos dus doe'k niet en teugels over de hals voor het hoofdstel aan gaat vind ik wel zo makkelijk (weer wat minder dat ik vast moet houden :') ) Kwa zadelen en materiaal gebruik volg ik wel redelijk de regeltjes omdat ik het gewoon praktisch vind. :)

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:23

ik heb zojuist nog buiten de regeltjes gereden.. dametje was zo aan het kloten,, t ene moment rennen als ik alleen al aan been geven dacht en het andere moment blijven plakken aan mn been als ik harder wou.. ohh wat was ik haar effies zat.. heb ruim een uur gereden(ja in dit weer hadden we die energie, paard ook hoor) en op het laatst ging het goed..
ik ben ook wel zo, als het goed gaat is het goed en dan ga ik niet nog is verder met andere oefeningen..

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:31

IK KOM ER VOOR UIT! :))

Zo dat lucht op :+

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:42

Waves schreef:
Ik durf er best voor uit te komen dat ik wel eens een flinke ophouding maak. Als je op dat moment een foto zou maken zou het er niet charmant uitzien. Ik zou zo'n foto dan ook niet op Bokt zetten :+

Ook ik durf al mijn paard al eens stiltrekken. Vanuit knoerharde rengalop komt ze nu eenmaal niet effe terug op mijn zit :+
En ik zal haar soms ook al eens hardhandiger aanpakken gewoon omdat ze de bitch uithangt.
Maar ach, ze krijgt op tijd en stond haar eten, komt iedere dag op de wei met haar vriendje en voor de rest mag ze gewoon lekker paard zijn. Die ene keer dat ik dan eens iets van haar verlang mag ze toch ook wel een beetje meewerken :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:33

Hackie schreef:
IK KOM ER VOOR UIT! :))

Zo dat lucht op :+

Kom je er ook voor uit dat je je cavia marteld :') (zie avatar)
grapje, ik weet dat het een plaatje is..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:59

juval schreef:
cap doe ik dan weer wel, maar ik ga wel op mn slippertjes de paarden uit de wei halen... hoezo dom :)

ik heb ook al alle soorten hulpteugels die er bestaan geprobeerd (helpt allemaal weinig).

Dat van de slippers....kan ik over meepraten. Tot 2 weken geleden was ik toch echt te lui (of 't is te warm) om fatsoenlijke schoenen aan te trekken.

En nu??? zit ik al 2 weken met 't pootje omhoog := Een manegepaard vond het nodig om zijn ijzers op mijn (blote)voet te planten,uiteraard nog lekker tegenhangen bij meedere pogingen om hem te verplaatsen.

Dokter,ziekenhuis,foto's maar gelukkig toch niet gebroken (lijkt me vreselijk...gips met deze warmte) 't is flink gekneusd maar toch op de slippers naar mijn eigen paarden (is ook het enige schoeisel wat ik aan krijg op dit moment ) maar naar de manege trek ik nu in het vervolg schoenen aan.

Ik heb het paard niet gestraft, die voelt die platvoeten van mij niet eens :+

Overigens ben ik absoluut geen heilige.....Paard bijt.....ik bijt terug in zijn oor (smakelijk)
Ik loop niet onnodig te meppen maar een welgemeende tik of schop kunnen ze krijgen, al trek ik meestal eerst mijn mond open om even flink te brullen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:12

GOH wat ben ik heilig dan!

Haha nee gein ik kom er ook wel voor uit, maar probeer nooit het paard expres ten onrechte aan te pakken!

vroeger was ik juist te lief nu gaat het wel steeds beter!
Maar dat is meer omdat ik wil dat het paard niet over mij heen gaat lopen!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:14

wendyashley schreef:
Overigens ben ik absoluut geen heilige.....Paard bijt.....ik bijt terug in zijn oor (smakelijk)

Goh dat lees ik wel vaker, maar ben je dan niet vreselijk bang dat je een kopstoot midden in je gezicht krijgt?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:17

ik kom er ook voor uit. gaat al wel beter maar als paard irri doet en geen respect heeft voor mij. dan vind ik dat ik even de baas mag spelen en hem even mag terug fluiten. hoewel ik me achteraf vaak toch weer schuldig voel en het weer goed maak.
ik mag nog iets concequenter worden. dat is mijn leerpunt nog altijd. maar dit gaat wel veel beter.:D

DDW1190

haha mijn paard doet dat als ik kusjes geef, laatst had ik mijn tand door mijn lip :+

Anoniem

Yv_ schreef:
Oh ja hoor... Af en toe is meneer niet lief en heb ik geen geduld meer... Tsja, waarschijnlijk ben ik -volgens de bokt-normen - geen paard waard :=

Apple: Heerlijke Uitspraak :D

Zo heb ik dat inderdaad ook :')

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:21

Bokt wil het perfecte plaatje, maar wat is het perfecte plaatje??? Ik bedoel zelfs Anky en Edward worden afgezeken op bokt :+

wendyashley, ik vraag ook altijd vriendelijk of mijn paard nou ****wil gaan doen wat ik wil :=. Was laatst een topic dat scheldwoorden zielughh zijn voor je paard, heb toen maar wijselijk niet gereageerd, als ik aankom roep ik al "he varken"

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:27

weetje bokt word gepennymatiseerd :+

alles is zielig..

er zijn steeds meer mensen met paarden dan paarden mensen!

vraag we weleens af hoe het over 50 jaar zou zijn, volgens mij staan alle paarden in roze boxen :+

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:28

Ik,

of je nou wel of niet je paard een keer hebt geschopt of dit vaker doet, je de zweep in de binnenhand pakt, en je eerst de teugels over het hoofd doet...IEDEREEN MOET LEREN, en de een heeft nou eenmaal meer gevoel dan de ander. Dus is het dan zo erg dat als je bijv. leert met S&t te rijden dat je het contact dan een keer los laat en dan per ongeluk je stang een keer horizontaal trekt? En je de tweede keer wanneer je bijv. zonder begeleiding de s&t indoet je de ketting te los/ te strak of per ongeluk foutom gedraaid doet? Als je de goede begeleiding hebt komt het heus wel goed. en is het niet erg als je een keer te hard trekt of wat dan ook.

Als een kind van 5 zich optrekt aan de teugels met een roze cap en de oren van de pony in de nek omdat dat nou niet zo fijn is...worden we toch ook niet boos? En zegt bijn aiedereen toch...'aaaaahhh sweet'!!!