Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Huertecilla schreef:Dat is niet nodig. Met respect voor de universele vrijheden van het dier is het dierwelzijn bij het houden van gedomesticeerde dieren gewaarborgd.
Voor de diersoort gedomesticeerd paard zijn de randvoorwaarden met goed wetenschappelijk onderzoek onderbouwd bekend. Zlefs het optimale formaat en vorm van de weide zijn goed onderbouwd bekend.
Het is erg jammer dat deze vrijheden vrijwel onbekend zijn in vooral de paardenwereld. Ik begrijp best waarom deze vrijheden genegeerd worden.
Ik heb zowel de vrijheden als de invulling als de onderbouwing met bronnen meermalen ook op Bokt gezet.
Helaas is er geen wil. Alleen maar 'ja maar' en dat houdt dan in 'nee, want, ík kan dan geen paard houden/rijden'.
Citaat:Oh ja! Die sekteleider die beweert alles beter te weten maar zelf ook heerlijk met het bit om kan gaan
randie schreef:Citaat:Oh ja! Die sekteleider die beweert alles beter te weten maar zelf ook heerlijk met het bit om kan gaan
jaa dat was het..! Ik dacht al dat er een tijd terug iets te doen was over die kerel. Zijn geweldige band met paarden, waren niet zomaar verkregen met lieve woordjes als ik het toen goed begrepen heb...?
Grrrom schreef:Ik ben heel benieuwd naar die universele vrijheden. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Het klinkt wel belangrijk en interessant... Is het iets algemeen bekends, iets officieels zeg maar?
Grrrom schreef:Bizzybijtje schreef:Nevzorov....
Oh ja! Die sekteleider die beweert alles beter te weten maar zelf ook heerlijk met het bit om kan gaan
Grrrom schreef:bedankt
edit: vrijheid om normaal gedrag te kunnen vertonen vind ik wel interessant trouwens. want waar liggen de grenzen? als je een paard in een hokje van 4 bij 4 zet belemmer je het toch eigenlijk ook om normaal gedrag te vertonen? Of dat nou 23/7 is of alleen 's nachts... Bij allebei geef je het paard niet de kans om zich natuurlijk te gedragen. Staat dat ook nog ergens officieel vastgelegd, waar de grenzen liggen?
Grrrom schreef:vrijheid om normaal gedrag te kunnen vertonen vind ik wel interessant trouwens. want waar liggen de grenzen? als je een paard in een hokje van 4 bij 4 zet belemmer je het toch eigenlijk ook om normaal gedrag te vertonen? Of dat nou 23/7 is of alleen 's nachts... Bij allebei geef je het paard niet de kans om zich natuurlijk te gedragen. Staat dat ook nog ergens officieel vastgelegd, waar de grenzen liggen?